ve de ki ona kızın anne olmuş bir ölüden nur topu gibi bir oğlan çocuğu doğurmuş ruhuna fatiha…
tımarhane günlüğümden…
aklını yedi bu satırlar bu yüzden mesul değildir çocuklar ne geçmişten ne gelecekten ne yokuştan ne de hanımeli sokağından…
çok uzaklardan geliyor anneannemin sesi elinde bez bebeğim ve üzerinde lohusa şerbeti lekesi elindeki iğne ile kopardığım kolumu dikiyor büyük bir itanayla…
kaç kez söyledim sana git başka yerde ağla şu mendebur suratlı adamı da getirme ! mezarımın başına ama öyle deme naciye sultan baksana kara kara gözleriyle ne kadar da güzel bakıyor sana jöleli tavırlarıyla kendine hayran bırakıyor olmayan saçlarından dua tararken sana...
sabahtan beri gittikçe yakınlaşıyor sesin kulağımı tırmalarken nefesin içime oturuyor gök gözlerin sabitlenmiş fikrimi eziyor bir deli üç gülücüğe dağıtıyorum döktüğüm lokmaları yirmi eylül kaybettim bulamıyorum artık çehremin renklerini yağmurda kesmişler
ışıldayan ağacımın dillerini...
netleşti iyice sesin “ahh be kızanım taşımaz eriğin dalları seni yine düşeceksin toz toprak kokacak çiçekli eteğin “ahh be mari usanmadın düşüp düşüp kalkmaktan acımadıki demekten “yine kızacak baban bana yarım yamalak yanlarıma yine memleket ağrısı düşecek şu dilime “ahh be mari gel de söz dinle…
banane saçı uzun aklı kıt hayat hangi cehenneme sakladın masallarımın zebanilerini…
aklımı yedi kuşlar gölgeme taş attı demir parmaklıklı yalnızlıklar öpte sensiz geçsin zaman...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
gölgeme bastı eylül... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
gölgeme bastı eylül... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir eylül aksamiydi seninle bir bank üzerinde oturmuş dusler kuruyorduk ufka doğru üzerimize yağmur damlalari düşüyordu yağmura inat sımsıkı sarilmistik nefesin içimi isitirdi kalp atışını dinler şiirler okurdum sana sen asktin bense bu aşkla yanan onca yıl geçti ve ben hala bu aşkla yananim
netleşti iyice sesin “ahh be kızanım taşımaz eriğin dalları seni yine düşeceksin toz toprak kokacak çiçekli eteğin “ahh be mari usanmadın düşüp düşüp kalkmaktan acımadıki demekten “yine kızacak baban bana yarım yamalak yanlarıma yine memleket ağrısı düşecek şu dilime “ahh be mari gel de söz dinle…
kaleminiz daim olsun ...gecenin bu vaktinde çocukluğuma götürdünüz teşekkür ederim...saygımla efendim..
Yorumlaması oldukça zor bir şiir. Ama, inanılmaz gizemli bir havası var...
Bir de, kestiremediğiniz bir yönden, bir hüzün rüzgarı estiriyor usuldan usula ruhunuza... Mahzunlaşıyorsunuz okudukça, bakışlarınıza doldukça kelimeler...
Kaybedilmiş bir anne ile sohbet, gerçekten yürek yakıcı bir sahne seriyor önünüze... Hayatın gerçekleri, geçmiş, gelecek, muhtemel sevimsizlikler, başka ne var ise yaşanacak, tas tamam dökülüyor annenin dilinden önümüze...
Şair, kahramanına, çocukluktan bir bukle sunuyor finalde...
'banane saçı uzun aklı kıt hayat hangi cehenneme sakladın masallarımın zebanilerini…''
Ve, sevgiliye masum bir tirad...
''aklımı yedi kuşlar gölgeme taş attı demir parmaklıklı yalnızlıklar öpte sensiz geçsin zaman...
hayır şiir gibi değil sadece bir zamanlar anneannemin söylediği sözlerin hayatımda ne kadar yeri olduğundan bahsettim düşeceğimi bile bile çıkılan erikten düşeceğimi bile bile tırmandığım hayattan bahsettim... ve idrakından...
uzun uzun anlatırdım belki eylül de gidenleri kaybedilenleri açılan mezarları...
Ve o günlerde kulağımıza küpe diye takmadığımız sözlerin bu günlere şekil verdiğini ve kaderin o günlerden belli olduğunu... lakin bugün susma vakti....
Serbest şiir yazmasını pek beceremem ama güzel yazanları da gıpta ile takip ederim. Aşırı imgelerle içinden çıkılmaz ve anlaşılması zor şiirlerden azade harika bir şiir okudum. Yüreğiniz kaleminiz elem görmesin Kutluyorum...
:)) ya ya :) bak aklımı tutamıyorum yerinde :) söylemedi deme:) oynatmaya az kaldı doktorum nerde :)) bu saatte de aranmaz ki :) kesin yatırır beni bu sefer :)) valla seni de alırım yanıma :))suç ortağı yaparım bide:)) demedi deme :))
hep bana mı denk geliyor eylülller sevtabım eylül de gidenler eylül de ölenler eylül de gömülenler eylül de uyuşturulan beynim... hep mi eylüle denk gelir :(((
seninle bir bank üzerinde oturmuş
dusler kuruyorduk ufka doğru
üzerimize yağmur damlalari düşüyordu
yağmura inat sımsıkı sarilmistik
nefesin içimi isitirdi
kalp atışını dinler şiirler okurdum sana
sen asktin bense bu aşkla yanan
onca yıl geçti ve ben hala bu aşkla yananim