Olgun baba başını iki yana sallamış.. Nice filozofları bir cümleyle sollamış.
“Oğul!” demiş; “Ben sana, olmazsın dedim adam. Olamazsın demedim; müdür ya da kaymakam. Ben sözümde sabitim: Adam olamamışsın! Adamlık sıfatını daha bulamamışsın. Makama ermek için boşa gitmiş tüm çaban. Eğer olsaydın adam, derdest olmazdı baban.”
muhacir bozkurt Mustafa KÜTÜKCÜ 15.09.2013 – DENİZLİ.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ADAMLIK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ADAMLIK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bizde "adam olmak" yazık ki ünle, makamla, parayla eşdeğer sayılıyor; eskiden de bu algı bozukluğu olduğu besbelli; esasen bizde anlama zorluğu var öteden beri; aksi olsaydı bu kadar olumsuzluk yaşanmaz, bu kadar olumsuz adamı "adam" makamına yükseltmezdik... Kıymetli ağabeyim, erdemli ve birikimli kaleminize teşekkürler...Esenlik dileğiyle...
Güneri Hocam, İlginize teşekkür ediyorum. Sıhhatiniz daim ola...
Yaşımız ve mesleğimiz gereği bizim artık yazacağımız konuların genel çerçevesi belli.. Vatan, millet, bayrak, inanç, kültür, ahlâk... vbg. üzerine kalem oynatmak bize bir nevî manevî görev. Allah C.C. utandırmasın inşaallah.. Selâm ve dua ile..
İsmail Hocam, Bizim, yaş itibariyle artık yazacağımız konular belli. Vatan, millet, bayrak, ahlâk, inanç.... vbg. Bizim sevdamız da bunlar.. İnşaallah yararlı oluruz yeni nesile.. Sizlerin ilgilerine teşekkür ediyor, muhabbetle selâmlıyorum.
Teşekkür ediyorum Bekir Bey Kardeşim. Arada bir böyle kıssaları şiirleştirmek geçiyordu içimden. Becerebilir miyim diye düşünüyordum. Denedim. Dostların beğenisi memnun etti. Sıhhatiniz daim olsun.
Ilık dediğimiz rüzgar,cehennemden eser, Nefis insana esir alırsa babasını keser, İnsan önce her yönüyle insan olmalı, Babanın önünde saygıyla durmalı... Ama şimdiki gençlik bunu unutmuş, İnternetin derinlerinde tutuşmuş, Birgün sevdiklerimizden ayrıldığımızda, İyi bir insan olmak gayretimizde çabamızda Baba atadır yoldur önderdir, Yaşam onunla yaşanan mutlu yerdir. HakanKURTARAN Yüreğinize sağlık Muhacir Hocam. saygıyla ...
Ne kadar mükemmeldi hocam A L K I Ş L I Y O R M............. Yüreğine kalemine sağlık Yürek sesin susmasın __________________________________________Saygılar
Kıssalar, her zaman yol gösterici olmuştur Ziya Bey Kardeşim. Tabii ki hisse alabilenlere... Teşekkür ediyor, muhabbetle selâmlıyorum. Sıhhat ve huzur dileklerimle..
Mustafa Bey Hocam; Eğer makamlarda mevkilerde rütbelerde adamlık olsaydı bu dünya cennet olurdu makam mevki sahipleri Âdeme yakışır vaziyette bizleri idare ederlerdi İnsanlık bir birini yemezdi. Oğul babasını çağırmazdı ayağına yularını göstermek için.
Değerli Ağabeyim kalemin daim olsun kutladım sağlık selametle kal.
Selam ve DUA ile.
hülvani tarafından 9/15/2013 9:58:39 AM zamanında düzenlenmiştir.
Hülvani Bey Kardeşim, Yıllar evvel; çocukluktan ilk yeniyetmelik çağına geçiş sıralarında bir kitap okumuştum ve orada okuduğum bir cümle beni her zaman etkilemiştir. Söz, yanlış hatırlamıyorsam İmam-ı Gazalî'nin sözüydü. "İlmiyle amel etmeyen âlim, kitap taşıyan eşeğe benzer." diyordu. Bir başka zamanda da ona benzer bir veciz sözü bir hocamdan işitmiştim: "İlim cehli öldürür, eşeklik bâkî kalır." diyordu. Ortaokul yıllarında türkçe dersine gelen hocamız da yazı dilinde noktalama işaretlerinin önemini anlatırken, bir tek virgülün, cümlede nasıl bir anlam değişmesine sebep olabildiğini anlatmak için şu sözü kullanmıştı: "Oku oğlum; baban gibi eşek olma!" "Oku oğlum; baban gibi, eşek olma!" Cümlede kullanılan bir tek virgül işareti, babayı, bir cümlede eşek yaparken diğerinde eşeklikten kurtarıyordu. İşte böyle.. Hayatımızı eşek gibi geçirmemek için virgülleri iyi kullanabilmeyi Mevlâm nasîb eyleye.. Selâm ve dua ile..
Hüdai Bey Kardeşim, Kıssalar, her zaman insanlara yön göstermede etkili araçtır. İnşaallah bunu sağlamada hatırlatıcı bir üslûp yakalayabilmiş olmayı diliyorum. İlginize teşekkür ediyor, muhabbetle selâmlıyorum.
Ali Bey Kardeşim, Bizler, müslüman ana-babadan dünyaya gelme şerefine erişmiş olmanın kıymetini takdir edebilme terbiyesi ile yetiştik. İnşaallah neslimizi de aynı minval üzere yetiştirmeyi Mevlâm nasîb eyleye. İlginize teşekkür ediyor, muhabbetle selâmlıyorum.
Yüreğine Emeğine Sağlık Güzel Kardeşim
TEBRİKLER
Selam Saygı Sevgi Ve Dua İle,
A.E.O