Okuduğunuz şiir 8.9.2013 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
PLATON-İLK SEVGİLİ
"Aşkın cisimleşmiş adına, artık tarihin hangi sayfasında kaldıysa"
Sebebi sensin bu ahvalimin...
Ne kadar canı acıyan kadın varsa, hayallerini bedenlerinden önce kirlettiğim. Sebepsiz gidişlerimin ardına taktıkları çaresiz bakışlarıyla Merhametli bir tanrının gazabını alevlendirirdi
Oysa ben; bir celsede boşarken o solgun yüzleri aldatanlar mahkemesinde, Sana yazılmalıydı cezası bu taşınmaz kefaretin
Unutma...
Şehvet ateşiyle yaktığın sigaraydım ben Seni ararken başka ruhlara sindi dumanlı nefesim. Varlığından habersiz hoyrat bedenlerde söndürdüm yokluğuna yanan izmaritleri.
Aç gözlerini de bak!! Başını, gömdüğün tarih sayfalarından kaldırarak.
İşte duygularından kırdığın paletin, yarattığı tablolar. İçinde sönmek bilmeyen acısı ile bir seri katil. Geride gözleri ağlamaktan şiş, sürüyle kadın maktul. Delinmiş ruhları ve yıpranmış bedenleri.
Ve bu şaheserler senin. İşte yarattığın mutluluk Gülerken, bir panda yavrusu gibi kıstığın gözlerinle artık sevinebilirsin…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
PLATON-İLK SEVGİLİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
PLATON-İLK SEVGİLİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sonuçta şiirdir yaşanmamış olsa bile yaşanılan şeyler hatta hayal değil olağan şeyler
ben şunu merak ediyorum bir kadına ya da bir erkeğe yaptığı ihanetten dolayı tüm karşı cinslere aynı gözle bakıp hayatlarını söndüren insanların gerçekten böyle davranırken neyi değiştirdiklerini düşünürler ???
şiir anlatım mükemmeldi umarım ben doğru algılamışımdır.
bir itiraf benden gülerken benimde gözlerimin kısıldığı aşikâr :) ama Allah korusun ki kimsenin canını ne yakarım ne canımı yaktırırım
İhanetler için planlanan intikamlar başarısızlıklar tarihiyle doludur. Oysa dünya da olmadığını bildiğin arayıştır, geride kırık düşler, midelerde ölü kelebek tortusu bırakan
Şiirselliğinizi kutlarken şiire olan üst çok üst seviyelere erişen ilgimize hayran kaldığımı söylemeden geçmek istemiyorum kesinlikle.
Yabancı olduğumuz bir tema değil. Durup düşünmedim hiç. İlk dizede sayfadan ayrıldım. Tekrar döndüm. Ve ikinci dizeden sonra tekrar gittim. Üçüncü ve dört ve... Tek nefes değildi anlayacağınız. İyi bir şey mi, elbette hayır. Lâkin:
"Ve bu şaheserler senin."
Bu ve benzer tüm eylemlerim(iz)e sebep deyi defa kere karesini alabileceğimiz bir dize.
Yanlış tek kelime olmuş olsa idi şâyed, şuraya yazmaktan ben kadar mutluluk duyabilecek biri daha yoktur kanımca.. Böyle inanarak çok nefesle okudum. Okunmaya değer miydi. Elbette, başımı çevirdiğimde eşittirlerine çokça rast geleceğimden emin olarak hem de.
Aşk konuştu insan vâr oluşundan beri. Hemen yanı başında ayrılık.. İkisi olmazsa olmazıydı gül ile bülbül'ü ezber edişimizin nedeni. Mutluluktan ağlamak. Tek bir şeyi tek başına alıp tek başımıza yetinmeyi bilemedik tabii.. Ne demeli, müstehak!
(Agresif bir yorum, henüz şiirsel eleştiri olmamasına rağmen.. Sebep dedim ya, o dizenin defa kerre karesi.. Daha iyisini ben yazabilirdim belki tabii:
"artık tarihin hangi sayfasında kaldıysa" o sayfanın ismi cismi aklımda kalmış olsa idi..)
İlginç bir okuma taktiği keşfettiğim "şiiri" okumak keyifti -değildi billâhi, şiir görmek keyifti-.. Konuşmayı öğrenmiş bir kalemin kelâmına konuk olmak ve alıp bir şeyleri üşüyen kentim kıyılarında yine kendime katıp yeniden yol almak, bunun için sayfalara uğruyorum işte uğruyorsam.
Esen kalınız.
**Havin_** tarafından 9/9/2013 9:17:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ey aşk...ardında bir ordu cesedi bıraktığın ve yarattığın katille mutlu musun şimdi... demek geldi içimden.
Gönülden kutlarım yetkin kaleminizi.Böylesi bir şiiri okumamıza vesile kılan kurulada teşekkürler.Zira gün içinde sayfalara aktarılan şiirleri takip edemiyorum.
Gönülden tebrik ederim eserinizi.Selam ve hürmetlerimle.
ben şunu merak ediyorum bir kadına ya da bir erkeğe yaptığı ihanetten dolayı tüm karşı cinslere aynı gözle bakıp hayatlarını söndüren insanların gerçekten böyle davranırken neyi değiştirdiklerini düşünürler ???
şiir anlatım mükemmeldi umarım ben doğru algılamışımdır.
bir itiraf benden gülerken benimde gözlerimin kısıldığı aşikâr :)
ama Allah korusun ki kimsenin canını ne yakarım ne canımı yaktırırım
tebrik ediyorum saygımla.