BENİM HAYATIM
Nereden başlasam nasıl anlatsam
Hüzünlü bir roman benim hayatım Kime dostum deyip elinden tutsam Yalnızdır her zaman benim hayatım Her daim acizlik her daim naçar Kapımı davetsiz acılar açar Mevsimi gelince dağılır uçar Dağ başında duman benim hayatım Kan rengi akşamdan sarar gurubu Önümde kem talih yıkılmaz tabu Kaderin cilvesi bir oyunu bu Hep eyvah hep aman benim hayatım Umutlarım küçük acılarım dev Sınıfta bıraktı beni bu ödev Ezelden ebede sönmeyen alev Cehennemden yaman benim hayatım Nereden başlasam nasıl anlatsam Hüzünlü bir roman benim hayatım Kime dostum deyip elinden tutsam Yalnızdır her zaman benim hayatım Her daim acizlik her daim naçar Kapımı davetsiz acılar açar Mevsimi gelince dağılır uçar Dağ başında duman benim hayatım 20.07.2007 BAFRA |
Bu şiiri sevdim diye eleştirmemek olmaz. Varsa, bakacağız eleştirilecek noktalara.
Öncelikle şairin durakları virgülle gösterme alışkanlığını hemen bırakması gerekir. Bu alışkanlık okumayı zorlaştırıyor. İyi bir okur virgüllerde duraklar. Oysa duraklar hece sayılarını gösterir ve bazen mısranın sonuna kadar hiç duraklamadan akıp gitmesi gerekir şiirin. Aksi taktirde lezzet alamazsınız. Bunu çok arkadaşımız (hececi arkadaşlarımız) kullanıyor. Yanlış bir alışkanlık. Bence elbet. Durakları okur anlar. Virgüllere gerek yok.
''Belki de bir mekân bulurum aydan'' derken, buradaki ''ay'' gezegen anlamında kullanıldığı için büyük harfle başlaması ve ''Ay'dan'' şeklinde dan ekinin ayraçla gösterilmesi gerekirdi.
''hâla'' nın hâlâ şeklinde iki incelte ile yazılması gerekir diye düşünüyorum. Birinci ''a'' sesinin üzerindeki uzatma, ikinci ''a'' sesinin üzerindeki inceltme görevi yapar. Bu kelimeyi bir de benim düşündüğüm gibi düşünmenizi naçizane tavsiye ederim.
''Kaidesiz gönül, çelen hırsızım'' Burada ilk eleştirimin haklılığını görebilirsiniz. gönülden sonra virgül konması o kadar anlamsız ki... Gönülçelen eğer bir sıfat olarak kullanılmışsa, bırakın araya virgül koymayı birleşik yazmanız gerekirdi. İsim sıfat olarak kullanmamışsanız ayrı yazmanız doğal ancak araya virgül koymadan.
''Nasihatler kulağıma saz gelir'' demişsiniz. Nasihat vermek haddime değil, sadece beğendiğim bir şiirde bana göre eksiklikleri dile getirmeye çalıştım.
Saygı, selâm ve tebriklerimle.