Okuduğunuz şiir 16.8.2013 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Dirilin
‘’Onlar bizi Vetir’de namaz kılarken buldular Kimimizi rükuda, kimimizi secdede vurdular Onlar hem güçsüzdü hem az sayıca Allah’ın kullarını çağırda gelsinler yardıma Köpüklü deniz dalgalarını andıran ordularla’’ Mısırlı Esma…
Sevdik. Yoktan var edilmiş her varlığı özünden..
İnandık. Sarı başak tarlaları gibi bereketli yarınlara..
Yetmedi Firavun’un zulmünü kaldırmaya!
Senin annenle benim annem ayrıdır. Senin mahallenle beni mahallem sonra dilimiz rengimiz belki... Bizim Allah’ımız bir/dir.
Tevhid iklimin yeşerttiği coğrafyalarda tefrika ekenler; elbet hesabın görüleceği bir büyük mahşer vardır.
Ama bu kan gölünde toprağa, insana, özgürlüğe ve islama zulümde Esmaların çırpınan yüreklerinde secdelerde ki kanlı alınlarda hüzün değmiş anaların sinelerinde beklemek o günü ne sancılıdır. Bebeklerden söz açmayalım bu vahşetin yükü bu dünyanın harcı değildir.
Evet; ‘’Elbet bir Musa sağ kalacaktır.’’
Duyulur o gün yağmurların sesi Görülür yerden yükselenlerin, gökten inenlerin heybeti.
Acı kime değse rengi kırmızı Rahman’ın gölgesine sığınmayı reddetmişlere de duamızın rengi yeşil. Uzak bir ufka bakar gibi olmasın umduğumuz dünyanın inşası. Kaldırmaz bu topraklar bunca gözyaşının hüznünü. Dirilin ey tevhidin çocukları! Kaldırmaz bu topraklar bunca gözyaşının hüznünü.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Dirilin şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Dirilin şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
“Allah bu millete bir daha İstiklal Marşı yazdırmasın” demişti ya hani milli şairimiz Mehmet Akif Ersoy
*
Allah; Acının, zulmün, savaşın, açlığın ve yokluğun-yoksulluğun şiirini yazdırmasın hiçbir şaire. Bir yerden sonra kalp dayanmıyor artık, yaşananlara-yaşatılanlara.
Dünyanın her yerinde görülen vahşet dolu katliamlar ve toplu ölümler son bulsun diyedir bütün dualar.
*
Şair duyarlılığınıza ve insani duruşunuza Saygıyla
Dirilmek; ancak öldükten sonra Allah isterse diriliriz ve tabi mahşerde toplanmak için!
Öyle görünüyorki Müslümanların pek dirilmesi, toplanması veya birleşmesi mümkün değildir, ki hele bir de müslümanlar arasında etnik, ulus miliyetçiliği var ise...
Anlaşılan dünya jandarmaları bizim uyanmamızı, ayağa kalkmamıza fırsat vermiyorlar. Nerdeyse tüm islam ülkelerinde kan, çatışma, terörizm, savaş ve akıl alamaz nifaklar var bu bir tesadüf olamaz. Belki kısmen bazı toplumlar karşı çıkmakta fakat yurtlarına ateş düşmediği için SESSİZ kalmayı yeğliyorlar. Oysa Zülme sessiz olmak da en büyük günahlardandır, ki gerçek müminler ayağa kalkmadıkça ortadoğuda( özelikle "müslümanım"denilen coğrafyalarda) savaşlar bitmez.
"Evet; ‘’elbet bir musa sağ kalacaktır.’’
O zaman da kiyamet kopmuş olacaktır...
Sevgili şairin bu değerli şiiri temeni, dua kadar samimi ve tabi ki savaşların bitimi için arzulanan dizelerdi benim de temenim islam coğrafyalarında bu kardeş arası savaşların bitmesinde yana fakat istemek az kalır ve geç kalındı diye düşünüyorum çünkü Arap baharları artık ölüm baharına dönmüştür.
Dirilin-mek ekmek kadar farz, su kadar ihtiyaç olmuştur.
Güne gelen yüreği selamlıyorum/ Hoş geldiniz efendim
sevgilerimle
Deman Ronahi tarafından 8/17/2013 11:18:47 AM zamanında düzenlenmiştir.
birbirimizi yanlış anlamayalım da varsın defalarca ismim yanlış yazılsın hiç önemli değil... Zaten tüm anlaşmazlıklar anlamamak ve anlatamamktan kaynaklı çünkü anlamak ve anlatmak da bir sanattır diye düşünüyorum en azında kendimizi ifade edebilme adına, teşekkürlerime
Boylu boyunca bir hüzündür aslında İslamiyetin mesajının bozulmuş değiştirilmiş diğer dinlerden daha gür çıkmaması sesinin ki biz diğer Peygamberlere de bu denli iman etmiş bütün Peygamberleri sevmiş iken.Hiristiyan ve bilhassa Yahudilerin gözümüzün nuru Efendimiz'e bunca rezil saldırısına maruz kalmış iken..
Hoş daha biz bile Kuran-ı Kerimin mealini bir kez bile okumamışken, aslına yani arapçasına ruhlarımızı açmamışken, henüz kendi Peygamberimizi a.s tanımak için vakit ayırmamışken...
İslam coğrafyası islami mesajları işlemeli kablarında duvarlarda asıp, abdestsiz dokunmayıp abdestsiz kaldıkça yıllarca, benim kalbim temiz deyip yaşamdan dini uzaklaştırdıkça, bu cefadan kurtaramaz kendini, ezildikçe ezilir müslümanlık içi boş etiketten öteye gidemedikçe. O yüzden evvela kendi içimize dönmeliyiz en çok.
İslam kendini tamamlayacak bir nur zaten onun kendini ispat etmesine gerek yok ama müslümanım diyenin müslümanlığını ispat etmesinin lüzumu var.Dinde,sosyal yaşamda,eğitimde,ekonomide,ticarette,siyasette vs vs..Sonrasında yok işte Allah bu zulmü niye durdurmuyor yanlışına düşebiliyoruz.İnsan kendine zulmeder.Allah mazluma zulmedici değildir.
Bu arada iki kere isminizi yanlış yazmışım, özür dilerim Deman Ronahi bende yüreğinizi öperek selamlıyorum.
Yaralarımız var da o yüzden konuşmak ve yazmak istiyoruz çünkü en büyük ve en son din bizim iken neden diğer dinli olanlardan (hiristiyan-yahudi) daha çok yükseklerde dah çok bizi eğip bükmektedirler?
ve en büyük çelişki öldüren de ölende müslüman oluyor? İslam yüce bir din iken neden onunla amel etmeyip sürünmekte veya ayak altında ezilmekteyiz? Biz kalabalık iken neden azınlık görünüyoruz?
Ve çıkar egemen bir dünyada biz müslümanlar bunlardan sıyrılmak çok zor gibi görünüyor sanırım
Allahtan tek duam tüm canlıların refah, huzur içinde yaşaması için dua ediyorum.
Sevgiyle kalın efendim ayrıca duyarlı yüreğinizden öperek selamlıyorum
not düşmek isterim ki ''Allah'ı nasıl inkâr edersiniz ki, ölü idiniz sizleri diriltti. Sonra sizleri yine öldürecek, sonra yine diriltecek, sonra da döndürülüp ona götürüleceksiniz. '' ayetine binaen diriltilmek kesindir zira Allah vaadinde sabittir.Ama dediğiniz gibi biz bizim gibi olmayanları öteledikçe, ötelendikçe aynı ruhun etrafında toplanmamız güç. Bu daha çok acı daha çok gözyaşı demek. Birinin acısını hissedip, paylaşıp o acıyı yüklenmedikçe bizim de hüznümüzün sonlanmayacağı inancındayım.
Ne olur yani bilhassa da kendi seçimimiz olmayan etnik kimliklerimiz ayrılık unsuru değil zenginlik kaynağı olarak kabul edip, güzelleştirsek birbirimizi..İşte o zaman düşmanların üzerimizde hükmü sonlanacak!
Ve kıyamet ister istemez kopsa artık diyor insan ama ya o dehşeti...
Değil mi ki bizler kendimizi değiştirmedikçe Allah'da bizim durumlarımızı değiştirmeyecek o halde evet yeniden doğrulmak şarttır.
Ümit ve dua ile savaşsız ve kavgasız bir dünya için.
Sevgiyle Deman Rohani, ne çok konuşturdunuz beni..
isyanlarımı bastırmak adına kaçıyorum mazlumların resimlerine bakmaktan..yarab işte dedim Türkün şu zalimlerden farkı..Müslüman kim kafir kim arap dünyasında karışmış inançlar bu katliam için bu orduyu başa getiren kişiler kim bu nasıl bir islam anlayışı..sudiarabistan nasıl olurda destek verir.beddua etmekten başka çaresi yok böylesi insanlara..şeronun akibetine salınsınlar isterim.... bu olaya sebebiyet verip izleyenleri..hepimizin vardığı yer olacak ahiret yurdu...hiç kimseye baki değil bu dünya ama bir var ki onurlu ölmek..şehitlerin ölümsüzlüğünde onların kanının yerine kan irinleri içilecek olan o günden Allaha sığınmamak ne kötü ve ne kötü yerdir varılacak olan yer..çok şükür yarab..zalimlerden etmediğin için bu milleti..
çok güzeldi şiir acıları duyurmak adına..saygılarımla esen kalınız
"Kim bir cana kıymamış veya yeryüzünde fesat çıkarmamış birisini öldürürse, bütün insanları öldürmüş gibidir. Kim de birisinin hayatını kurtarırsa, bütün insanların hayatını kurtarmış gibi olur" (Maide Sûresi: 32)
...
Kuran-ı Kerimi idrak edememiş müslümanların vay ki vay haline hele ki ayetleri rantlara, siyasi çıkarlara, üç kuruşluk dünyaya satanlara..
Müslüman tarafsız olamayacağı için sessiz kalması da mümkün değil gibi geliyor bana.Ve beddua evvelinde gecelerce dua..
kafirler biz Müslümanları öldürüyor be kardeş Allah ta onları öldürsün başka ne diyeyim
rabbimin rahmeti ve bereketi islam uğruna can veren (şehit olan) kardeşlerimizin ve kalbi onlarla birlikte olan onların acılarına hüznüne gözyaşına ortak olan biz çaresizlerin üzerine olsun inşallah amin...
Her insan ölecek nasılsa bir gün.O vakte kadar herkese hidayet diliyorum bende.Ama müslümanların yaşarken islamiyetin haysiyetini daima diri tutmaları gerektiği inancındayım..
Öncelikle hoşgelmişsiniz aramıza sayın şair.Sanırım yeni katıldınız aramıza. Şiirinizle henüz tanıştım daha.Geç kalmış sayılmam.İyi ki bu sitede kurul gibi her değerli çalışmayı gözden kaçırmamamıza yardımcı olan, böylesi kıymetlerle buluşturan bir yönetim organizasyonu var.Bu vesile ile kendilerine teşekkürü borç bilirim.
Yetkin kaleminizi ve yön veren yüreğinizi candan tebrik ederim.