(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Baran şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Baran şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sağ olsun manevi kızlarımdan sevgi ve saygı eksik olmuyor. "babam" diyenler de çok mutlu ediyor beni. Ama senin bu "babacım" deyişin yok mu. Gözlerim yaşarıyor inan ki kızım. Allah ne muradın varsa versin.
çok anlamlı çok güzel bir paylaşım inan tekrartekrar okumak için b sayarıma alıyorum izninle günün seçkisini tüm kalbimle kutluyorum sevgili kızım sevgimlesin
bir kurt ne kadar kurse bende o kadar kurdum bir turk ne kadar turkse kurtte o kadar turktur derdi mubarek insan turk kurt kardestir ayrim yapan kallaestir birlikte huzur ayrilikta azap vardir buyurur efendimiz alehisselem lakin turkle kurdun arasina ermeni denen bir yilan girmistir guzel yurekten suzulen suzulen guzel nameler kutlarim yavrum seni selam ve dua ile
Ne güzeldi Ezgi kardeşim ne güzeldi Bir kardeşlik türküsünün coşkusuyla
KARDEŞLİK TÜRKÜSÜ 1
Yıllarca içimde sakladım seni Olur olmaz yerden, çıkma be kardeş Sevgiyle büyüttüm, akladım seni Şimdi umudumu yıkma be kardeş
İçinde dışında karan var ise Yürekte onulmaz yaran var ise Gizli yakmalara çıran var ise Bana yadel gibi, bakma be kardeş
Özünü, sözünü saçıp savurma Bir can yüreğini, bile kavurma Vara yoğa coşup, çamlar devirme Yaptığını başa, kakma be kardeş
Her dem sakin düşün bilme atarı Senden de kaçmasın, sevgi katarı Yapılan hoşluğun yoktur tutarı Hep kendi başını, yakma be kardeş
Beni de incitme yalan dolanla Hiç kimse dost olmaz çarpıp çalanla Senin ne işin var, nankör olanla? Başını belaya sokma be kardeş
İyilik yaptınsa içinde sakla Sakın hizmet etme yaramaz akla Kaç insanı kırdın, söyle ne hakla Bir insan canını, yakma be kardeş
Güzel şeyler düşün sen de güzel ol Tut ki dostelini her dem ezel ol Sevilen yüreğe gir de özel ol Her şeyi kafana takma be kardeş
demiştim son şiirlerimden birinde.Çok görüyorlar insanın insana sevgisini, kardeş olmasından, dayanışmasından, kaynamşasından korkuyorlar çünkü. O çatışmalar olmasa bu saltanat , bu devran o kadar rahat yürümeyecek çünkü. Mesajınız çok içtendi . Şiirinize yoldaşlık etmek istedim. Kabul buyurun
Kutlarim Sairem nede güzel tarif etmis anlatmissin dostlugu ahhhh ahhhh keske herkez anlasa anlaya bilseler artik kalemin kavi olsun oglumun ismi baran ona mi okutsam bu siiri ne ablasi :))
canım ablacım hoşgeldin onur verdin bende seni öpüyorum kocaman. bu arada akşam da sen beni ağlattın alacağın olsun ablam o nasıl şiirdi öyle :( yoruma bile gelemedim dinleyip kapattım yattım. yüreğin üşümesin ablacım
Kardeşlik adına mükemmel yürek sesiydi, sevdim bu şiiri bu yüreği üstad Kalemin yüreğin var olsun hani bir türkü varya'' Hepimi kardeşiz'' diye gerçekten hepimiz kardeş değilmiyiz.......? _________________________________Saygılar usta kaleme
canım asim ne güzel dile gelmiş güzel yüreğin bitanem evet aynen dediğin gibi hep birlikte büuüdük bilmedin kürt nedir türk nedir hep birlikte oynadık hep birlikte güldük ağladımne oldu bizlere ne oldu kardeşliğimize kim çaldı duygularımızı kim aldı elimizden sevgilerimizi kucaklaştığımız kollar şimdi neden kurşun atar oldu işte onu anlayamadım asim MUHTEŞEM BİR anlatım meleğim seni güzel yüreğinden öpüyorum bitanem
biz seninle aynı koyunda büyüdük ama birilei senide sattı benide baran çünkü o birileri vatanla beraber sati ikimiz can dosttuk can kardeştik şimdi olduk can düşmanı baran güzel ve anlamlı dizelerdi yürekten kutlarım seni
Kardeşlik ve eşitlikten bahsedeyim derken asıl ayrımcılığı burada şairin kendisi yapmış. Gerçekten kardeşlik ve eşitliğin olduğu yerde bu yazılanların hepsi normal olacağı için vurgulamaya gerek kalmazdı. Bana en bölücü gelen cümle " Alevisi Sünnisi, Türkü Kürdü kardeştir." cümlesidir. Çünkü bu lafı söyleyen kişi kafadan ayrımcılığı yapmıştır bile. Gerçek düşüncesi bu olsa bu cümle aklına bile gelmez. Bu çalışmadaki durumda buna benzemekte, şair eşitlikten bahsederken, aslında arka planda kendini diğerinden üstün görme yanlışına düşmektedir. Özellikle "Evet sen Kürt tün baran ben de Türk" cümlesi " Bak sen kürtsün, ama ben lutfettim, seni bir kardeş gibi gördüm, kıymetimi bil" gibi bir anlam ifade etmektedir. Özetle şair, popülist bir çalışmayla dikkat çekmeye çalışırken, istemeyerek de olsa gerçek düşünceleri hakkında ipuçları vermiştir. Ama sorun değil, seçki kurulunun ve ulema-yı edebiyat defterinin bu kadar ince düşüneceğini pek sanmam. Günün şiiri olacağı, en azından bir böcek alacağı garanti...
...can zaten şiirlerinizdeki içtenliği gördüm. kafiye yönünden belki ufak-tefek arızalar var gibi tam incelemedim.
...sizden ayrı düştüğüm bir nokta daha şu: aksine ben bir insanla tanışınca nereli olduğunu sorarım. bu bana bilemediğim bir tat verir. bence insanların meseplerini, inançlarını açık açık zikretmesini kazanım olarak görürüm.
...çünkü Allah bile Hucurat suresinde mealen "Ey insanlar! Muhakkak ki Biz, sizi bir erkek ve bir kadından yarattık. Ve sizi milletler ve kabileler kıldık ki, birbirinizi (soyunuzu, babalarınızı) tanıyasınız. Muhakkak ki Allah'ın indinde en çok kerim olanınız (ikram olunanınız, en şerefli olanınız), (ırk ya da soy olarak değil) en çok takva sahibi olanınızdır. Muhakkak ki Allah, en iyi bilen ve haberdar olandır." buyurmaktadır.
...bir insanın nereli olduğunu sormak görüldüğü gibi yaratılışımızda var. örneğin: Zenciye zenci derken onu aşağıladığımızdan değil onun kabilesinin o olduğunu anlatmak istediğimizdendir.
Tam tersine Hocam, insanlar arasındaki eşitliği o kadar çok savunuyorum ki, kardeşiz derken bile Türk-Kürt ayırımı beni rahatsız ediyor. 15 daireli bir apartmanda oturuyorum ve hiçbir komşumun nereli olduğu beni ilgilendirmiyor. Sormuyorum bile. Hepsine insan olduğu için değer veriyorum ve ilişkilerimi insani değerler yönlendiriyor. İşyerimde arkadaşlarım benim yanımda başka birinin mezhebinden vs. bahsedemiyor bile. Hemen sustururum. Özetle, bu şair arkadaşımızın iyi niyetinden ve şiir becerisinden hiçbir şüphem yok. Ben sadece, ifadede bir yanlışlık olduğunu, bu yanlışlığı yöneticilerimizin bile yaptığını vurguladım. Yorumumu dikkatlice okursanız bu ince detayı göreceksiniz. İlginiz için çok teşekkürler.
"şair eşitlikten bahsederken, aslında arka planda kendini diğerinden üstün görme yanlışına düşmektedir. Özellikle "Evet sen Kürt tün baran ben de Türk" cümlesi " Bak sen kürtsün, ama ben lutfettim, seni bir kardeş gibi gördüm, kıymetimi bil" gibi bir anlam ifade etmektedir...BALIKÇIL"
...BU KADAR GÜZEL BİR DÜŞÜNCEYE KARŞI BU TAVIR HİÇ AMA HİÇ YAKIŞIK ALMAMIŞ.
...Ali bey şu NİYET OKUMA işinde çok zayıfsınız. şiirlerinizin bir çoğunu okudum. o fikirlerin sahibine bu sözler yakışmamış.
...adeta siz ne kadar kardeşiz derseniz deyiniz biz sizi kardeş olarak görmüyoruz der gibi bir halin var ki hiç hayra alâmet gözükmüyor.
...daha hoşgörülü bir yaklaşımda buluşmak üzere saygılar sunarım.
yorumunuz için teşekkür ederim lakin beni tanımadığınız için bu şekilde düşünmüş olabilirsiniz ama gerçekten farklı düşünseydim farklı imgeler ve farklı kelimeler kullanabilirdim. eleştiriye açık bir insanım lakin cümlemin ortasından farklı birşeyler çıkartılmasına karşıyım size kızdığım nokta bu sadece. mükemmel yazdığımı da söylemiyorum ben yalnızca içimden geçenleri kaleme aldım. yine de teşekkür ederim sağ olun.
Neden kızıyorsunuz ? Hiç eleştirmeyelim mi? Kalemine sağlık, harika yazmışsın, bravo demek sizi avutacaksa kusura bakmayın ben sahtekarlık yapamam. Niyetiniz gayet temiz olabilir, ama bunu şiire dökmeyi becerememişsiniz işte. Bu bir kusur değil, mükemmel olmak zorunda değilsiniz. Ben bu kadarını bırakın, onda birini bile yazamam. Siz gene yazmışsınız, en azından emeğinize saygı duyuyorum ve tebrik ediyorum. Ama tekrar söylüyorum, bu yaklaşım çok yanlış bir yaklaşım.
bakın saçma sapan yorum yapmak için gelmeyin sayfama hele hele polemik yapmak için şiir üstünden birşeyler kazanmak için hiç gelmeyin dediğiniz türde yazsaydım şiiri farklı kelimeler kullanırdım beni bu site de az çok tanırlar düşüncemi de bilirler. ince düşünerek bile bile ayrımı siz yapmışsınız. sen Kürt tün ben de Türk biz ayrımı bilmezdik kardeştik demek istiyor o cümle lütfen!
He be adı asabi kendi gülen kızımız doğru dersin kardeştik o kardeşlerle hep beraber sırt sırta sarıkamışta kar deştik kardeştik, kar deştik ya, bunları görmezmi oldu gözlerimiz bu günlerde baktımki, hayal bile olmazdı ya, niyeyse. karındeştik
yaz kızımız omuz omuza deel deell, sırt sırta .......( niyemi, bak şindi; omuz omuza oldunmu hep ileri gidiyorsundur, sırt sırta oldumu gidecek yer kalmamıştır, her bir yanın muhasara altındadır, sarmışlar dört bir koldan ve yapacan tek şey kalmıştır, kader arkadaşınla sırt sırta verip çarpışmak, sonumu, belli ya, ölüm işte sonu)
ah abim benim bende kanayan yaramı yazdım Sarıkamış ta Çanakkale de BİZ HEP OMUZ OMUZAYDIK. üzülüyorum şimdiki ayrımcılıklara biz aynı sıralarda oturduk yeri geldi ekmeğimizi bölüp birlikte yedik.
Ne güzel söylemiş Yunus Emre "Yaratılanı severim Yaratandan ötürü" bir şiirimde yazmıştım ayrım olmaz kimlikte diye ve ne güzel anlatmış benim kardeşim kardeşliği tebriklerim kalben selam saygımla.