Ve hiçbir şeye benzemiyor gidenlerin ardından Su dökmek toprağa Gecikmiş bir şiirdi oysa zaman Gidenlerin ardından gözyaşları ile yazılan….
Geride kalanların şiiridir bu usta Örsü döven işçinin değil Hele şu akşamcı kahvesinin önündeki çocuklar Bakmasın bu gün yüzümüze Kedilere ekmek ver önce, Sonra kuşlara yem, Akşam sefalarını sula, toprak cayır cayır kor İstersen dilencilere de hal hatır sor Boyat ayakkabılarını Ama sakın ağlama.. Bu gün onlara su dökmeyecek bulutlar Dem çekmeyecek güvercinler, yok olmayacak umutlar
İçimde bir kıyamet Kimine sual, kimine himmet Hikâye aramıyor bu gün sokaklar usta Adım başı ölüme dursa da hayat Hikâyelerin ardından sesleniyor bugün hüzün Dökme öyle hemen yüzün Otur şuraya be usta, topla yüreğimi Bu kıyameti içimden sensin alacak Azrail değil.. Bilinmez kim ölecek, kim kalacak….
Semtimize uğramazken Hızır Bu yürek ölüme nasıl da hazır Elimde kürek, yüreğim her gün bir acıyı kazır Oysa… Bir duanın suflesini hatırlatıyor şu ezanlar usta İlk babamdan duyduğum Âmin deyip döş ucuma koyduğum Sıcak pide kokusu ile coşan Babasının peşinden koşan, Yoksul muhitlerin zengin çocuklarıydık usta
Mevlit şekerlerinin üzerindeki lokum gibiydi O günler Bir cami avlusunda ney sesi duymakla eş değer Babamdı belki neyzen Neye üflediğini bilen Hayatımızı nefesiyle ören Bak usta bak babam taş, kum Şimdi mezarı başında susmuş çocukluğum
Ve ben ne zaman sana gelsem baba Geride kalışıma ağlar dünya Neyzen sokakta da ney yok ortada usta Ney!.. Nerdesin ney… Susma neyzen, elbet farkımız var ölenden Üflenecekse sur-a sen üfle, neyde midir can Ney yok neyzen, ney yok, Bir usta, bir ben… İkimiz Hüner kimdeydi usta, söyle biz kimiz? Ney ağlar neyzen ağlar..Elde bir tas su Geride kalanlar mıydık biz ..
Yasemin Demir 2013 Temmuzlu şiirler..
(Bu gün babamın mezarı başında düğümlendi bu dizeler boğazıma, sırtıma vurdu şiir… Rahmet ve duayla, yüreğimdesin her zamanbaba ruhuna el Fatiha)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Geride kalanlar şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Geride kalanlar şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Allahım rahmet eylesin öncelikle.Size ve ailenize sonsuz sabırlar diliyorum.
Gecikmiş bir şiirdi oysa zaman Gidenlerin ardından gözyaşları ile yazılan….
böyle de şiir yazılmaz ki ama usta ! vallahi hayran oldum.Mest oldum.Dizelerinizdeki ustalığa anlatımdaki hemen yazılıvermiş gibi ama öyle olmayan naifiyete.Ses yine kendini aleni ifşa i ediyordu dizelerde.
Baştan sona mükemmel şekilde sağlanan anlamsal bütünlük, armoni, şiirin çatısının sağlamlığı gerçekten hayran kaldım.Favorimdesiniz bilesiniz.İnşallah hiç bir şiirinizi kaçırmayacağım bundan sonra.
Gönül emeklerinize minnet ve şükranla.Sevgilerimle.
Şükran AY tarafından 8/18/2013 9:37:06 PM zamanında düzenlenmiştir.
ŞİİR DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ...
................................................ Saygı ve selamlar..