Hayat denen hengâme Neler yükler dengime. "Belâ!" kavli senettir Nefsim ile cengime..
ÖMÜRDEN MURÂD
Doğduk birer anadan:"İnsan" oldu adımız. "Mutlu ömür geçirmek" azminde efrâdımız.
Yalan yanlış sözleri fütursuz söyleyene, Her türlü âmâlinde menfaat peyleyene, Âbid kulu horlayıp tasallut eyleyene, “Islah eyle Yaradan!” niyazı evrâdımız.
“Büyük-küçük ayırmaz, hep ziyaret ederdi. “Resûl’den sünnet” diye Ziyareti överdi. Uzak-yakın fark etmez; hiç erinmez, giderdi. Beytullah’a hasretti.” Denilmek murâdımız.
“Haram lokma girmedi midesine bilerek. Adâleti gözetti kılı kırka dilerek. Dostların kusurunu gece gibi silerek Örten Muhacir.” Diye, edilmeli yâdımız.
"Kadirbilir" denirse eşsiz olur şâdımız; Nişanemiz dillenir doldukta miâdımız.
(muhacir bozkurt) Mustafa KÜTÜKCÜ 29.04.2012 – Bayraklı / İZMİR.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÖMÜRDEN MURÂD şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÖMÜRDEN MURÂD şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Anlamli ve etkin siiriniz bir caglayan sanki.. Severek ve duygulanarak okudum. Ebediyyen mükemmel bir tema olarak kalabilecek bir eser. Latif dizelerdi...tebrikler.
Doğduk birer anadan "insan" oldu adımız. "Mutlu ömür geçirmek" azminde efrâdımız.
Yalan yanlış sözleri fütursuz söyleyene Her türlü âmâlinde menfaat peyleyene Âbid kulu horlayıp tasallut eyleyene “Islah eyle Yaradan!” niyazı evrâdımız.
“Büyük-küçük ayırmaz, hep ziyaret ederdi. “Resûl’den sünnet” diye Ziyareti överdi. Uzak-yakın fark etmez; hiç erinmez, giderdi. Beytullah’a hasretti.” Denilmek murâdımız.
“Haram lokma girmedi midesine bilerek. Adâleti gözetti kılı kırka dilerek. Dostların kusurunu gece gibi silerek Örten Muhacir.” Diye, edilmeli yâdımız.
"Kadirbilir" denirse eşsiz olur şâdımız; Nişanemiz dillenir doldukta miâdımız.
(muhacir bozkurt) Mustafa KÜTÜKCÜ 29.04.2012 – Bayraklı / İZMİR.
İhlasla yazılmış mükemmel dizeler okudum Yüreği kalemi selamlıyorum Yürek sesin daim olsun hocam ______________Saygılar
...kıymetli Hocam bu güzel eserinizden dolayı sizi kutlarım.
...ne yazıktırki bu parti taassubu iman kardeşliğinin önüne geçmekte ve insanlar enesini tatmin için imanda daim olduğunu en azından VATANPERVERLİĞİNDEN şüphe olmadığı bilinen bir kardeşini HAİN konumuna itiveriyor.
...bizim İMANIMIZDAN ve VATANPERVERLİĞİMİZDEN zerre şüphemiz yoktur ve o münasebetle hiç kimseye kırgın değiliz.
...hain olanlar bellidir ve alınları kirlidir. onların (ulusalcıların) tuzaklarına itibar edenler yarın Ruzi Mahşerde pişman olacaklardır.
...ulusalcıların bir kaç hilesini örnek vereyim;
1-Refah partisi iktidarı sırasında Erbakan hocanın Kaddafi'yi ziyaretine kıyasıya karşı çıktılar şimdi Kaddafi'nin Leşini Faceden yayarak (Kıbrısta tek arkamızda duranmış. iyi de bugünmü aklınıza geldi. Kaddafi ziyaret edildi diye hükümeti yıktınız şimdi kim inanır size) güya Ak partinin nemenem bir A.B.D dostu olduğu lanse ediliyor.
2-Erbakan o gün ARAP milliyetçisi, arap yartakçısı olduğu için hükümeti yıkıldı, partisi kapatıldı şimdi bu ulusalcılar ne diyor ERBAKAN milliyetçi biriydi ama bu ERDOĞAN ABD'ci, diyor.
...gün Allah'ın dinine sımsıkı sarılma günü, fitnecilerin fitnesine kanmama günü partiler gelip geçici, İslam kardeşliği kalıcı. elbet Türklüğümüz diri tutmamız gerekir ama bunu yaparken TEFRİTE vardıranlara ne demeli?
...evet evet gün uyanık olma günü nasıl Cennet mekan Abdül Hamid'i yedilerse bu ulusalcılar (bunların dün adı ittihat ve terakki, bugün ulusalcı yarın bir başka adla zuhur ederler) bugünde bu güçlü iktidarı, Milli Manevi düstura sahip iktidarı yıkmak için her türlü garabeti sürmekteler, APOyla, BATIyla, İşçi partisiyle birlikte hareket etmekteler. hele bir hatırlayınız 10 yıl önceyi Müslümanlar için ne büyük zilletler vardı. he sahi YÖK, CUNTCI Ç.BİR, TÜİAD ne terörler estirmedi ki, başörtülü kızların örtüleri diploma törenlerinde başlarından yulunarak alınmadı mı?, iki kişi bir evde toplandıysa HU'cu diye gözaltına alınmadı mı?, Çocuklara (12-15 yaş altı) Camilerde kuran öğrenmek yasaklanmadı mı?, imamhatiplerin orta kısmı kapatılmadı mı?, Şehid anaları örtülü babaları sakallı diye Garnizonlara girmekten men edilmediler mi?, Kurban derileri Zorla ellerimizden alınmadı mı?, söyle ağabey alın madı mı?, sahte şehler Ali kalkancılar, Müslümler üretilip piyasaya sürülüp İslam dini rencide ve değersizleştirilmedi mi? he söyle ağabey yüreğim yanıyor hangisini sayayım ki.
...Merveler mecliste örtüsünden dolayı alaşağı edilirken, adeta linç edilirken MHP ne yaptı? örtülü olarak aday olan hanfendinin başını açarak meclise soktu (hani erkek MHP), Merve Yuhalanırken en azından bu yapılan GADRETLİĞİ yuhalayamazmıydı?, peki buncu mezalimi reva gören, Menderesi asan Cuntacıların fikriyatındakileri niçin Aday gösterdi ve seçtirdi? ezan Türkçe okunmalı diyenlerle kolkola gezdi (partiden atsa ne olacak göbekleri onlara bağlı), evet ağabey içim yanıyor.
Osman Bey Kardeşim, Çaşıtların çaşıtlığı çeşitlidir. Biz, altmışıncı baharını yaşadığımız ömrümüzde iki ihtilâl, iki muhtıra, bir postmodern darbe gördük. Her birinden aldığımız ibretler, çıkardığımız dersler vardır. Anlattıklarınızı ve sorduklarınızı ben de anlatıyorum ve soruyorum. Aynı kulvardayız. İstikametimiz aynı. Maksadımız aynı. Bu kadar aynılık varken birbirimize karşı husumet güdecek değiliz. Koltuğumuzun altına sokulan fitnecileri de bilmemek durumunda değiliz. Düne kadar kırmızı renkli yıldızlarını Kandil ile birleştirmeye çalışanların bugün hangi tertipler içinde olduklarını da görmüyor değiliz. En iyi emperyalist, kendi takımına küfrederek rakibini pohpohlayan ve ilk bulduğu fırsatta rakibini içten yıkmaya çalışandır. Bugün bunları gayet iyi görmekteyiz. Bazı olaylar turnusol kâğıdı gibidir. Kimin, ne olduğunu veya olmadığını ortaya çıkarır. Daha sabır.. Gün gelecek yaşımıza göre yapacaklarımız olacaktır. Fazla söze hacet yok, aklımız henüz başımızda.. Selâm ve muhabbetler..
İnsan-ı kâmil olmak için yolumuz çıkmazda... müflis kulların insan-ı kâmil olması ne mümkün.. Rahmaân'ın afv müjdesi olmasa... Sıhhatiniz daim ola kardeşim.
Zorların zorudur kemâle varmak Maksûda ilk adım hamlığı yarmak İhlâs kavî gerek, düzgünce niyet Çilesiz olunmaz kemâle yamak.
Umarım ki hayalin gerçeğini yaşarsın O; Resul-u Ekremden haslet olsun sıratın Hakk yolunda her daim Allah için koşarsın Ömründe inşaAllah cennet olsun muradın.
Mustafa hocam kalemin daim olsun kutladım Allah'tan sağlık selametler diliyorum muhabbetle Selam ve DUA ile.
İnsan olmanın özü saklıydı dizelerin içinde ..başından sonuna kadar kendimce ben bu şiirin neresindeyim dedim .Kişi kendisini bu kadar sorgulasa sanırım sorunsuz bir hayat olurdu tekrar gelip bu şiiri okuyacağım hocam sırlı bir alemin kapı aralığıydı güzel şiiriniz .saygı ve selamlarımla
Nasip isen bilâhır, er dileklerin, Aslından ne görmüşsen, kâr olur emeklerin, Nesline devrettiğin, ziyâde çile'klerin; Yerli- yerini bulur; illâ ki, dediklerin. .......kadiryeter
Özünden sorgulayan ve kendini imtihan eden Ustaların geçmişi ve geleceği hayırdır; İnşallah... Maksat, okuyucunun bu elekten gönüllü olarak geçmesi istenmiştir. Allah, engin görüşünü makbûl eylesin. Sağlık dileğim ve hürmetle Selâmımı bildiririm.
Kadir Yeter. 21.7.2013- TRABZON.
tp://edebiyatdefteri.com/siir/747260/omurden-murad muhacir bozkurt Mustafa KÜTÜKCÜ