Sonu gelmez öyküler biriktirip cebimde Ekmek için bu gece sokağı arşınladım Sordum gelen geçene mutluluk nerde kimde Haykırışım fırladı gökyüzünde çınladım.
Yıldızın kuyruğuna takılan sevdaları Kement atıp bir anda yeryüzüne indirdim Ellerimle yazdığım bozuk istidaları İhtiyar bir ulağın heybesine bindirdim.
Rüzgârlarla besledim üşüyen gülüşümü Serseri bakışımı ayın yüzüne taktım Bir dilenciye verdim bu geceki düşümü Yerdeki mendiline hasretimi bıraktım.
Okşadım çiçeklerin el değmemiş tenini Onlar yeşile döndü döküldü gazellerim Kundakladım hüznümün acıtan bedenini Tokatladım hepsini acımadı ellerim.
Simanı yakaladım gölgeli pencerede Bir sokak lambasında gözyaşını aradım Azade görünsem de yüreğim cenderede Sonsuza yürüyordum yollarda adım adım.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BU GECE SOKAKTA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BU GECE SOKAKTA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
arkadaşın birisi beğenmiş şiirimi seslendirmiş ben de paylaştım, yazmıyorum, yazamıyorum ne yapayım yani defteri mi bırakayım belki yeniden yazabilirim
Sonu gelmez öyküler biriktirip cebimde Ekmek için bu gece sokağı arşınladım Sordum gelen geçene mutluluk nerde kimde Haykırışım fırladı gökyüzünde çınladım.
Yıldızın kuyruğuna takılan sevdaları Kement atıp bir anda yeryüzüne indirdim Ellerimle yazdığım bozuk istidaları İhtiyar bir ulağın heybesine bindirdim.
Rüzgârlarla besledim üşüyen gülüşümü Serseri bakışımı ayın yüzüne taktım Bir dilenciye verdim bu geceki düşümü Yerdeki mendiline hasretimi bıraktım.
Okşadım çiçeklerin el değmemiş tenini Onlar yeşile döndü döküldü gazellerim Kundakladım hüznümün acıtan bedenini Tokatladım hepsini acımadı ellerim.
Simanı yakaladım gölgeli pencerede Bir sokak lambasında gözyaşını aradım Azade görünsem de yüreğim cenderede Sonsuza yürüyordum yollarda adım adım.
"Kaldırımlar, çilekeş yalnızların annesi; Kaldırımlar, içimde yaşamış bir insandır. Kaldırımlar, duyulur, ses kesilince sesi; Kaldırımlar, içimde kıvrılan bir lisandır. "
heybesine bindirdim" deyimi çok oturmadı mı acaba
tezat yok ama ustaların şiirleri de eleştirilirmiş:)
Ellerimle yazdığım bozuk istidaları İhtiyar bir ulağın heybesine bindirdim.
Genelde yaşlandıkça insan ölüme yakın olur ya, isteklerimi, dilekçelerimi iletmesi için heybesine koydum. Şiir baştan sona olmazlarla dolu koydum, sakladım, verdim gibi bir şey yazsaydım olmazlara ihanet etmiş olacaktım. Yoksa üstteki dizeyi değiştirir yine uygun bir şey bulurdum. Eleştirilsin diye paylaşıyorum sadece yine de olmaz denilirse değiştiririm de. Zaten ben usta değilim ki, zaten şair bile değilim ki, olsun o kadar da…
Sonu gelmez öyküler biriktirip cebimde Ekmek için bu gece sokağı arşınladım Sordum gelen geçene mutluluk nerde kimde Haykırışım fırladı gökyüzünde çınladım.
Elimizde değil bazen öyküler birikiyor, Bazen sıkıntı bazen huzur gerekiyor. Ortada gezenler ayna gibi sırıtıyor, Haydırdım haydırdım da duyuramadım. HakanKURTARAN Değerli Kardeşim, Yine üstünde düşünülecek kadar anlamlı bir şiir okudum kaleminizden . Yüreğinize sağlık . saygıyla ...
Şiiri okurken bir erkeği düşündüm, sokakta sevgilisi pencerede, belkide yüz vermiyor ekmek derdinde biraz, biraz sevdiğine özlem, soluğu meyhanede almış, ve düşlerle sarmaş dolaş naralar atmış ümitsizliğe,
Hocam bu güzel şiire yaşanmışlık katmadan şiir olarak okudum harika harika ...neden mi ?okurken bir an çocuk oldum ve şiirde ne var , ne yok hepsi ruhumu harekete geçirdi bakar mısınız benzetmelere hepsi birbirinden güzeldi yürekten kutluyorum saygı ve selamlarımla Kartanemmmm.
Çok güzeldi ya toprağım Geceye düşen hüzün bile ,iç çekiş bile bir anne yüreğinin sevecenliğiyle örtülmüş. Geceler soğuk, geceler ayaz. Naza gelmiyor, ihmale gelmiyor. Alkışladım canı gönülden.
Müflis tüccar eski defterleri karıştırırmış. Siz de yeni şiir yazamıyorsunuz eski şiirleri mi karıştırıyorsunuz.