"Beni bende demen bende değilim, bir ben vardır bende benden içeri." Yunus Emre. İçimizdeki "ben"i bizden iyi kim bilebilir ki, dışarıdan görünmeyen kötü ben’i eleştirmeye uyarmaya çalıştım.
Tüm âlemler içinde güneş bile bir zerre Güneşten büyük müsün nedir bu gurur Afet Alttan almak bilmezsin ömür boyu bir kere Ruhumda derin yara onulmayan ur Afet Kendini ne sanırsın söyle nesin sen Afet Akıl mantık bilmezsin divanesin sen Afet.
Durmadın ömür boyu denizden büyük müsün? Yedin yedin doymadın dolmadı mı hörgücün? Başıma bela mısın üzerime yük müsün? Nedir bu kafa tutman nereden gelir gücün? İnsani duyguların zaaftır bilmez misin? Dua etsem yalvarsam bu hali silmez misin?
Sensin gamlı gönlümün çıldırtan vaveylası Ben yandım ateşlerde Kerem gibi yanasın Çöllerde süründüren sen ruhumun Leyla’sı Vuracağım hançerle kara bağrın kanasın Atacağım içimden vazgeçilmez yar olsan Geri almayacağım cennette diyar olsan.
Bin parça edeceğim Hallac-ı Mansur gibi Deleceğim göğsünü Ferhat’ın olacağım Sana İbrahim deyip ben de şair Muhibbi Katli vaciptir diye kelleni alacağım Paslı çiviler ile çarmıha gereceğim Bütün günahlarını ortaya sereceğim.
Şair nesimi gibi yüzeceğim derini Dövmek için sürekli çembere gereceğim Görmez misin halimi, garip derbederini Geri kalan leşini itlere vereceğim Senin yüzünden artık günahlara bulaştım Dar dünyadan da geçtim cehenneme ulaştım.
Yeter artık ettiğin bırak peşimi bırak İnancım varlığına sürekli galip gelsin Seni lanetliyorum bak işte haykırarak Artık kurtulamazsam boğazıma ip gelsin İtekleyip durursun düşman mısın sen Afet? Beni böyle söylettin pişman mısın sen Afet?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AFET’TEN AFET’E şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AFET’TEN AFET’E şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
müthiş bir iç muhasebe muazzam bir nefsi tefekkür şiir dediğin böyle olur sadece yürekte esinti bırakmaz nefsin yakasından tutar böyle yerden yere vurur Allah razı olsun "mektup yazdım hasana ha hasana ha sana" nevinden hissemizi almışsak ne mutlu tebrikler teşekkürler selamlar
Bin parça edeceğim Hallac-ı Mansur gibi Deleceğim göğsünü Ferhat’ın olacağım Sana İbrahim deyip ben de şair Muhibbi Katli vaciptir diye kelleni alacağım Paslı çiviler ile çarmıha gereceğim Bütün günahlarını ortaya sereceğim.
Şair nesimi gibi yüzeceğim derini Dövmek için sürekli çembere gereceğim Görmez misin halimi, garip derbederini Geri kalan leşini itlere vereceğim Senin yüzünden artık günahlara bulaştım Dar dünyadan da geçtim cehenneme ulaştım.
Yeter artık ettiğin bırak peşimi bırak İnancım varlığına sürekli galip gelsin Seni lanetliyorum bak işte haykırarak Artık kurtulamazsam boğazıma ip gelsin İtekleyip durursun düşman mısın sen Afet? Beni böyle söylettin pişman mısın sen Afet?
Sitem dolu mükemmel dizeler okudum Yüreğin kalemin daim olsun _______________Saygılar
Sen kardeşim; Nefis düşmanını yenmişsin, Binde bir çıkar o nefsi ayaklar altına alan. Rüyada gökyüzünde kanatsız melek senmişsin, Dostluğun hası kırılmayan dost baki de kalan... HakanKURTARAN
İtekleyip durursun düşman mısın sen Afet? Beni böyle söylettin pişman mısın sen Afet?
BİR İÇSEL SORGULAMA, BAZEN KİŞİNİN KENDİ KENDİNİ YERMESİ BAZENDE İYİ Kİ BÖYLE BİR TELKİNDE BULUNDUM DEMESİ, BİR NEVİ SINAVA ÇEKMESİ DİYORUM..GÜZEL VE YOL GÖSTEREN DİZELER, SEVGİLERİMLE AFET HANIM..
İnsanın en zor kavgası, kendi nefsiyle olandır. Nefse galebe çalan, büyük cihadı kazanmıştır. Cihadınızda muvaffakıyetler niyaz ediyor, muhabbetle selâmlıyorum Afet Hanım Kardeşim.
En zor olanı yapmış şiir içsel yolculuklarda kendine seslenebilmiş...
İnsanla ilgili hiç bir şey yabancı değildir" demiş bir düşünen... İnsanları belki yazmak tanımak bundan çok daha kolaydır kendi iç sesini şiirin yansıtması ve özüne dönmesi özüyle mücadele belkide insanı insan yapan en büyük erdem böylelikle insan olgunlaşabilir diyorum... Kendini sorgulamayan insanın bir başkalarını asla doğru şekilde tanıyabileceğine inanmıyorum...Yalnız şu gerçekte hiç bir zamna göz ardı edilmemelidir insan önce kendine adil olmayı bilmelidir..Kendine adil olabilen insan inanın başkalarınada adil olabilir... Bu bağlamda yine harika bir şiir okudum sayfanızdan teşekkürler afet hanım her daim saygım sevgimle...
Her dize, birbirinden güzel ama benim favorim olan dizeyi başımın üstüne koyup yorumuma başlamak istedim. Tebrik ederim, mükemmel kalemini ve güzel yüreğini ablam.
harika bir şiirdi.