Sustun ya Srebrenitsa, Anlatmak ağır geldi belli ! Sabahın kan rengi varmış, Karanlığın mahçup örtüsünde. Gece farkedilmeyen binlerce feryat, İnsanmış !...
Ağlamak anlamak mıydı ? On beş yıldır yanan nasılsa, Öyleyim işte !
Sustun ya ! Konuşsan olur mu ki anlatabilir misin, Dilindeki korku rengini ? Düşüyor suskunluğundan, Kelimesiz ifadeler. Her bakışın tarihe yazılı ilmihal ...
Unutmak nedir Srebrenitsa! Kaç binde bir diner bu ağrı ? Ve sıkışır köşeye insanlık ! Utanır gören körler, sağırlar ar damarı çatlamamışlar!...
Sen sus Srebrenitsa ! Ben ben diye parmak kaldıran, On binlerce mezar var!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Srebrenitsa şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Srebrenitsa şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İki değerli kalem Şairden iki dost yürek bir yaraya merhemdi şiir unutturmamak adına susmak ne çok şeydir oysa gözleriyle konuşmak unutmamak insanlığın ayıbını kör olan gözlere inat bakmaktır acıya teşekkürler yoruma ve şiire saygılar hürmetler
Bit tebriğim de Böyle hassas ve nitelikli çalışmaları güne düşüren seçki kuruluna. Zira seçilmek, kurdele almak belki vasıflı kalemler için o kadar da elzem değildir. Ama bu çalışmayı bu gün güne düşmeseydi, son günlerdeki aşırı yoğunluğum arasında belki de okuyamayacaktım.
İçtenlikle teşekkür ediyorum size.
ALMILA KARGÜLÜ tarafından 7/12/2013 2:58:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
“Bir masumun ölümü tüm insanlığın ölümüdür” (!) demişiz madem, onlarca, yüzlerce masum ölüyor her gün. Her yıl binlerce masumun öldüğü unutuluyor.. Tıpkı 1995 deki bu katliam sebebiyle ölenleri unuttuğumuz gibi. İnsanlık toptan ölmüş madem, S U S A L I M en iyisi
düşleri mavi kokan çocuklar yok artık oralarda hülyalarında gelincik açan taze gelinlerin dudakları mühürlü kalpleri umuda küsmüş nineler var o meşum geceden sessiz sedasız geçiyor her yıl dönümü insanlık (!) safi kasap yetiştiriyor belli ve öfke ve kin ve zulüm ve cinnet ve cinayet celladın en mahir vasfıdır belki ama insanlığı bir celladın eline teslim etmek de modern asrın (!)marifeti.
artık ayağa kalk İNSANLIK yeter sefilleştiğin. ya da şimdi sustuğun gibi SONSUZA DEK SUS!!!
Çok değerli kardeşim, mümtaz şair, kıymetli kalem. Değeri öyküsü ile münhasır olan bu muazzez şiiri okumak ve Sayın NALBANT hocamızın sesinden dinlemek ziyadesi ile duygulandırdı beni. İçtenlikle tebrik eder selam bırakırım sayfanıza.
Ve; Dünyadaki bütün annelere sesleniyorum. Lütfen Susan kardeşlerimizin adına siz konuşun. Lütfen!!!
Şiir çok anlam yüklü Şairin ruh iklimi olaya hakim yazan kalemi yüreği kutladım. Yorum mükemmel Şair ağam Mehmet hocam yorumuna sağlık, her iki güzel insanı yürekten kutluyorum muhabbetle Selam ve DUA ile.
Medeni Avrupa ülkelerinin, barış tesis etmekle görevli birleşmiş milletler denen soytarılar güruhunun, amerikanın, insanlığın utancıdır Srebrenitsa ve Bosna katliamları...Tarih bir çok istilalara, savaşlara sahne olmuştur... Ancak sanmıyorum ki dünya tarihinde, "Srebrenitsa bölgesi tampon, güvenli bölge ilan edildi, silahlarınızı bırakmak zorundasınız" diyerek ellerinden silahları alınarak ve maiyetindeki 25 000 müslümanı elleriyle sırp katillere teslim eden- bir hollandalı generalin- birleşmiş milletler adına görev yaparken, insanlık adına temsil ettiği misyonun gereğine ihanet ederek gerçekleşmiş bu çapta bir katliam, soykırım yaşamış olsun... Acı olan budur bence... Ve daha sonra gerçekleri gören bosnalı müslümanların silahlarını tekrar istemeleri üzerine sadece iki adet f 16 savaş uçağı kaldırılarak insanların aldatılması da büyük bir utançtır insanlık ve adına görev yapılan birleşmiş milletler adına... Ya topluca katledildikleri yerlerden iş makineleriyle toplu halde o çukurdan bu çukura sürekli yerleri değiştirilerek kimliklerinin belirlenmesi engellenmeye çalışılması, ölüye bile işkence yapılmış, ne acı... Ancak uzun yıllardan sonra kelebek sürülerinin toplanması sonucu yerleri tespit edilebilmiş toplu mezarların, bu da çok ilginç bir tesadüftür. Sırp katilleri kelebekler ele vermiş... Ratko Mladic, Radovan Karadziç ve Kendisine teslim olan 25 bin müslümanı Sırplara teslim eden Hollandalı general Thom Karremans da en az sırp general (kasap ) bozuntusu Ratko Mladiç kadar bu soykırımdan birinci derecede sorumludur. Ancak on yıl sonra üstün hizmet madalyosuyla taltif edilmiştir Hollandalı askerler, ne utanç ve insanlığın yüz karası bir dalkavukluk ve aşşağılık bir tutum ve ahlaksızlıktır bu ihahı insani tümcelerle mümkün değildir. Birleşmi,ş Milletlerin verdiği güvenli bölge garantisine güvenen müslümanlar bu nedenle silâhlarını teslim etmişlerdi.BM olmasaydı ve bu güvence verilmeseydi bu kadar katliamlar yaşanmazdı. Daha sonra orataya çıkan bir video kasedinde Sırp generalin kenti boşaltan Hollandalı komutana bir hediye verirken görüntüleri çekilmiştir. Yani bu katliamlar organize şekilde planlanmış bir senaryonun sahnelenmesinden başka bir şey değildir. Ve çok acı bir tablodur ki, geçen ay yargılaması devam eden Ratko Mladiç denen sırp cani, hızını alamayarak hala Müslümanlara ve Türklere hakaretler etmekten kendini alamamaktadır ve bu yüzden mahkeme heyetince hücresine atılmış, duruşmadan çıkartılmıştır.
Kimlikleri ondört yıldır tespit edilmeye çalışılan kurbanların, yıldönümünde, yani bugün 490 'ının defin işlemleri yapıldı henüz. Ve en acı ölümlerden biri de doğduğu gün öldürülen küçük Fatma'nın dramıdır... Hepsine Yüce Allah'dan rahmet diliyoruz...
Lanetliyerek tüm soykırımları ve etnik ayrımcılıkları, şiddetle, nefretle...
Tüyleri diken diken eden yüreğe burukluk düşüren dizelerdi şiir Mustafa hocamı ve Mehmet hocamı kutlarım güçlü yorum bir kez daha derinde ah çektiriyor tebrikler ...
Remziye ÇELİK tarafından 7/11/2013 10:22:52 PM zamanında düzenlenmiştir.