Az mı çektim elinden bilir misin kaç yıldır İcra haciz ne varsa alıp eline saldır Nasılsa kalbimi de tımar ettirdim bıldır Daha çok beklersin sen ölmeyecem S.G.K. Ekmeğimi seninle bölmeyecem S.G.K.
Senden aldığım maaş bana çileydi gamdı Her gelen gün değildi karanlıktı akşamdı Borcu beşe katladın hani faiz haramdı Haram değil mi şimdi adı ceza olunca Söyle nasıl yaşarız çeyreği kaybolunca.
Yakaryılmaz adında bir avukat tutmuşsun Yılmadan yakar haspa vicdanı unutmuşsun Umut çiçeklerini toprakta kurutmuşsun Bir damla su istedim gücün yok mu S.G.K. Yoksa senin açığın benden çok mu S.G.K.
Sen hata yap önemsiz kusurun yoktur hâşâ! Fakir fukara ölsün itle ahrete yaşa Vermeyecem borcumu yatacam paşa paşa Allah davul eylesin bir gün patla S.G.K. Ömrüm daha çok uzun hırstan çatla S.G.K.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
S.G.K. Ya şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
S.G.K. Ya şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ülkenin yazarı çizeri ülke mes'eleleri ile mutlaka ilgilenmeli. Özellikle sanatkarların birinci işi siyaset olmamalı ama işinin içinde bir miktar nükteyle karışık, sanatvari siyasete göndermeler de yapınca tadından yenmez. Aslında siyasetçilerimiz de bir miktar sanatçı olsalar belki de bu denli kavgalar olmadan işler çözülebilirdi. Yıllar öncesi aklıma geliyor; "Verdiysem ben verdim" dedikleri öğretmenlerin parası, eş dosta yedirilen kızılay kurumu, yandaşlara peşkeş çekilen SSK, dostlar arasında bölüşülen bankalar, KİTLER, devletin bir çok kuruluşu bunun içinde. Günümüzde de paylaşılıyor mu? Şu an bilemiyorum ama üç beş yıl sonra belli olur. Tek kelime ile devlet yumurtacılık yapmamalı, hiç bir kurumu olmamalı, denetlemesi olup, işi ehillere bırakmalı. Bu şiir bir çok çağrışımı birden yaptı. Hemşehrimin yüreğine sağlık. Böcek üstüne konmuş ama kartal konsa hakkıdır. Tebrik lerimle. Mersindeki dost, arkadaş ve hocamla birlikte sizlere selam saygılar sunuyorum. Muharrem ELMACI-Sinop
Vallahi şaşırdık bu şiire!... Nedir S.G.K.ile aıp veremediğiniz merak ettik. Ne borcudur bu ödeyemediğiniz? Sonuçta bir kurulu sistem var, iyi yanlış işleyip gidiyor. Vergi vereceğiz ki devlet yaşasın. Arada yanlışlıklar, sevimsizlikler, hatalar olmuyor mu? Oluyor elbet ama, bunun da kanunu var, hakimi var... Tebessüm ettirdi bana şiir. Neden biliyor muşunu? S.G.K.nun 10-15 yıl önceki halini düşündüm de o nedenle... Gülümseten ama hayatın da realitesini yansıtan bir şiirdi. Çok da güzel kurgulanmış.
O KADAR SAMİMİ BİR ŞEKİLDE SORMUŞSUNUZ Kİ, ANLATMAK MÜMKÜN OLSA ANLATIRDIM. EVET HATA YAPILIYOR FATURA HALKA KESİLİYOR , ARADA OLUYOR BU AMA NASILSA BÜTÜN TERSLİKLER BANA DEK GELİYOR. ADIM AFET YA ÇEKİYORUM BELALARI KENDİME.
Hani gülesim var da, gözümde yaş durursa Ömrümü heba ettim , S.G.K yollarında Hökümetten tırsirem ,çekip beni vurursa Allah canımı alsın, devletin kollarında Ben gariban vatandaş,yakamdan düş S.G.K Yarım yüz yıl ömrüme, ver bir gülüş S.G.K
Güzel hocam gülerken düşündüren çok içerikli bir şiirdi ülkemizde ki kirli siyasetin kokuşmuş yapıtları bunlar.Sorumlusu kim BİZ ! ....bu kişisel hayranlıklarımız bitmediği sürece çok yazılar yazılır .Millet kuyruklarda can verir dahası devlet fakirin boğazına kolunu da bacağını da sokar kursağındakini alır şiş göbeklilere rüşvet verir bizlerde böyle bakar dururuz
Birselamver25 tarafından 7/1/2013 11:26:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili afet, şiiri okuyunca güleyim mi ağlayayım mı bilemedim. Gerçekten hepimiz çok çektik bu S.G.K den. Ama o da bizden çekecek. Nasıl olsa her hastane bizleri kabul ediyor, tedavi tedavi ölmeyeceğiz:))) Haşa! Allah bilir tabii kimin ömrü ne kadar ama işin şakası bu.
Ben de çok kızgınım, 3500 günden emekli olan 1000 tl alırken, 7000 günden emekli olan 900 alıyor. Cin nerede şeytan nerede sen anladın mı. Az pirim ödeyene çok aylık, çok pirim ödeyene az aylık. Dünyanın başka bir memleketin de var mıdır böyle saçmalık!
yüreğine sağlık, duygularımıza tercuman olmuşsun.
Emine UYSAL (EMİNE45) tarafından 7/1/2013 9:54:35 PM zamanında düzenlenmiştir.