KÜL OLDU SABİŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Şiirin Hikayesi Duyarlı kalem saygıdeğer sn.Melahat ÇETİNKAYA’nın ve Gamze YAĞMUR ’UN yorumudur.Kendilerine şükranlarımı sunarım.KUL FİGANİ
Şiir Yürekli Ülkemiz kızlarının kanayan yarasına parmak basan bu duyarlı yüreği ve şiiri kutluyorum öncelikle . Sonrasıysa ; Türkiye’de her geçen gün iç acıtan bir şekilde çocuk gelinlerin sayısı artıyor, son açıklanan rakam ise ürpertici boyutlarda. "181.000"ve utanç verici . Bu rakam ülkede üniversiteye hazırlanması gereken daha lise sıralarında test kitapları ile boğuşması gereken kızların, sınava değil çocuğa hazırlandığını gösteriyor. 18 yaşından küçük kızlarını evlendirmek için mahkemeye açılan davalarda önceki yıla göre 94,2’lik bir artış var. 18 yaşında kabul edip ona kendini yönetecek insanları seçme yetkisini veren hukuk düzeni nasıl oluyor da birey olmadığını kabul ederek evliliğe müsade ediyor? Bölgelerinde her Milletvekili’nin öncelikle çocuk gelinlerin sayısını çıkartmalı daha sonra bölgelerinin şartları gözönüne alınarak çözüm önerilerini hükümetin gerekli kurumlarına sunmalı ve bu olayın takipçisi olmalı. Tabi belkide bunu yapmak bazı Milletvekillerine ters gelebilir çünkü onlar evlendiklerinde de hanımları belki 18 yaşını daha doldurmuş değildi. İnsanlar özgürleşmeli diyebilen herkesin bu evlilik prangasına daha fazla çocuğu kaptırmamak için mücadele etmesi gerekli. GamzeYAĞMUR Bez bebek oyuncak henüz elinde Karalı kuşağı çocuk belinde Salya sümük yaşı gamze selinde Poşu taktı köre, kul oldu sabı Gelin kondu adı yavru pumaya Anne dedi evde büyük kumaya Gün perşembe koca yundu cumaya Peşi aktı püre, zül oldu sabı Yedi kıtalık bir şiir aslında buda bir tür ağıt...Her kıtaı ayrı ayrı yoruma açık. GAMZE YAĞMUR; Küçük kızlar kendi istedikleri için evlenmiyor.Alan aile razıi, vEREN KIZIN ANA BABASI ONLAR RAZI Bu alış verişin birde bedeli var kAÇ BÜYÜK BAŞ HAYVAN YADA YÜKLÜ MİKTARDA PARA...EVLİLİĞİ OYUN SANAN ÇOCUK ,GELİNLİĞİ BAYRAM LIK GİBİ GİYEN SABİ, Onun için yeni bir oyun OYUNUN BAŞ ROLÜNÜ ALMIŞ BİR KURBAN... Çocukken anne olmak! Yada olmadan gözlerini yummak .İSTERDİMKİ BU YAZI TÜRKİYEDEKİ BÜYÜK BAŞLARINDA DİKKATİNİ ÇEKSİN İNAN ELLERİM TİTRİYOR... NE YAZACAĞIMIDA ŞAŞIRDIM SENİ KALPTEN KUTLUYORUM KANAYAN VE HEP KANAYACAK OLAN YARAYA PARMAK BASTIĞIN ,BÖYLE BÜYÜK BİR DERDİMİZ VAR UYANIN DEDİĞİN İÇİN YÜREĞİNİ ALKIŞLIYORUM... DİLERİM BU YAZI İLGİLİLERE KADAR ULAŞIR.SAYGILAR HOCAM.
Sana derim sana parmak imzalı
Dem vurmaktı sere, ful doldu kabı Kundaktan yar seçtin azdın azalı Nâşı çaktı yere pul oldu sabî Dede gerdek girmez tüysüz toruna Çocuk gelin m’olur yandı koruna Biri çare bulsun köklü soruna Başı yaktı töre, kül oldu sabî Bez bebek oyuncak henüz elinde Karalı kuşağı çocuk belinde Salya sümük yaşı gamze selinde Poşu taktı köre, kul oldu sabî Gelin kondu adı yavru pumaya Anne dedi evde büyük kumaya Gün perşembe koca yundu cumaya Peşi aktı püre, zül oldu sabî Üç yıl sonra karnı burnunda gebe Çağırdılar köyden cahil bir ebe Yumdu gözlerini anneyle bebe Kaşı yıktı küre, öl oldu sabî Yaşasaydı çocuk kundak belerdi Oğlum oldu diye biraz gülerdi Makuz talihini kısmen delerdi Şaşı baktı süre, yel oldu sabî Bu nasıl çıbandır nasıl bir siğil Kır cahil kalemi ilime eğil Kul Figani der ki bu kader değil Dişi sıktı pir’e del oldu sabî KUL FİGANİ (Erdem GÜMÜŞ) AMASYA 19.03.2013 |
Ne yazik ki, müsalman devletlerde erken evlilik var.