Okuduğunuz şiir 25.6.2013 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Mahir Başpınar
AKLIMA DÜŞTÜ
Gezerken maziyi büyük hevesle Ayak yormalarım aklıma düştü. Rüyalar görsem de dumanlı puslu Hayra yormalarım aklıma düştü. __________Bakındım etrafta eski izlere __________Anılarla hüzün çöktü gözlere __________Utana utana, komşu kızlara, __________Yâri sormalarım aklıma düştü. Yazın sıcağında zorlu kışında Yar gelir diyerek çeşme başında Oturup beklerken soğuk taşında Tütün sarmalarım aklıma düştü. __________Aştım yaylaları dağa çıkarak __________Parpı’dan(!) Berit’e(!) türkü yakarak __________Uzaktan da olsa ona bakarak __________Döşe vurmalarım aklıma düştü. Geçtiği yollara çıkmamak için Çıksam da yüzüne bakmamak için Baksam da hiç dikkat çekmemek için Plan kurmalarım aklıma düştü. __________Gözünün ucuyla bir tek bakışı __________Yakardı gönlümü üşütmez kışı __________Hafiften bir yana bükerek başı __________Bıyık burmalarım aklıma düştü. Eninde sonunda bilinir diye Derdimin çaresi bulunur diye Olur ya geçerken salınır diye Hazır durmalarım aklıma düştü __________Sevgiyi ararken türküde fonda __________Hayatı bulurdum belki de onda __________Bazen pencerede bazen balkonda __________Çalgap(!) görmelerim aklıma düştü. Mendil salmasa da ucu nakışlı İster bahar olsun, isterse kışlı Mahir’im gönlümde sevgiyle işli Hayal kurmalarım aklıma düştü.
_________Mahir Başpınar
Berit, Parpı: Dağ isimleri Çalgap: Bir an, bir ara
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AKLIMA DÜŞTÜ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AKLIMA DÜŞTÜ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
_________Bakındım etrafta eski izlere __________Anılarla hüzün çöktü gözlere __________Utana utana, komşu kızlara, __________Yâri sormalarım aklıma düştü. Mahir hocam Maraş şiirinizi okumuş çok beğenmiştim bu şiirinizde çok güzelmiş günün seçkisi de olmuş üstelik şiirde seslendirmenizde harikaydı kutlarım
mahir hocam seslendirmen de şiirinde yine usta kaleminden su gibi akıyor özledim şiirlerini ve seslendirmeyi de yürek sesin hiç susmasın sevgimle tebrikler
oldukça lirik, ustaca ve yerini hak eden bir çalışma. okunurken dilde hiç zorlanma olmuyor. Öyle akıcı ki, hatta bir kısmı güzel bir türkü de olabilir pekala.
Şiir okurken gözümde dağlar yaylalar belirdi. Kendimi bir pastoral bir resmin içinde buldum diyebilirim. Bir çeşmenin başında oturup geçip giden güzelleri seyrettim. Ve karşıdan bıyık buran delikanlılara takıldı gözlerim.
Okuyucuya bu duyguyu yaşatmak kalemin hüneridir ancak.
Usta kalemi bütün içtenliğimle tebrik ediyorum. şiiri güne taşıyan seçki kurulunu da!
selam ve saygımla sevim yakıcı
ALMILA KARGÜLÜ tarafından 6/26/2013 3:54:55 PM zamanında düzenlenmiştir.
Eninde sonunda bilinir diye Derdimin çaresi bulunur diye Olur ya geçerken salınır diye Hazır durmalarım aklıma düştü
Anılar,anılar şimdi gözümde canlandılar....Ne kadar güzel dizeler alıp götürüyor insanı mazi mahsenlerine tebrikler değerli dost yürek,yetkin kaleminize duygularınıza sağlık başarılarınız bitimsiz olsun saygımla.
Eninde sonunda bilinir diye Derdimin çaresi bulunur diye Olur ya geçerken salınır diye Hazır durmalarım aklıma düştü __________Sevgiyi ararken türküde fonda __________Hayatı bulurdum belki de onda __________Bazen pencerede bazen balkonda __________Çalgap(!) görmelerim aklıma düştü. Mendil salmasa da ucu nakışlı İster bahar olsun, isterse kışlı Mahir’im gönlümde sevgiyle işli Hayal kurmalarım aklıma düştü.
_________Mahir Başpınar
Ustaca yazılmış mükemmel dizelerdi severek okudum hocam Yüreğin kalemin daim olsun _______________________Saygılar
__________Anılarla hüzün çöktü gözlere
__________Utana utana, komşu kızlara,
__________Yâri sormalarım aklıma düştü.
Mahir hocam Maraş şiirinizi okumuş çok beğenmiştim bu şiirinizde çok güzelmiş günün seçkisi de olmuş üstelik şiirde seslendirmenizde harikaydı kutlarım