Eşeğin yemediği ot başını ağrıtır demişler, günlerdir aruz şiiri yazmak için uğraşıp başımı ağrıttım, bazı yerleri aruz bazı yerleri hece bir şarkı sözü yazdım ben de.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÇAL NEYZEN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÇAL NEYZEN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Söylediğiniz üzere aruza bir daldım işin içinden çıkamadım açıkçası bir an korktum yazamam bu tür şiirleri diye.Çünkü bilgi ve maharet ister şiir.. Hocam ne kadar geniş kapsamlı bir çalışma yazanlara gıpta ettim ama yazamam demedim . Siz yazın becerebilirsem yazacağım .Azminiz öğrencilerinize eminim cesaret verecek .Diyorum ki hani kısa da olsa bir dörtlük mü yazıp assak duvara.Okuldayken az çok hepimizin sınavlarda olmaz sa olmaz sorularındandı . Bu konuda da defterde bulunan ustalarımızın kapısını tıklarız **İLİM BİZİM AYAĞIMIZA GELMEYECEĞİNE GÖRE ,BİZ İLMİN AYAĞINA GİDERİZ **
Sanırım bu kapsamda ilk şiiriniz hocam devamı dileklerimle kutluyorum saygı ve sevgilerimi bırakıyorum şiirinizin başucuna.
Hz. Mevlânâ’ ya göre mûsikî Allah’ ın lisânıdır. Gerçek mûsikî insana hayvânî hisleri hatırlatmak şöyle dursun, ona “sonsuz varlık” ı hissettirir, sezdirir Bu şiirin de farklı ve güçlü bir musikisi (ahengi) var.
Neyzenin Tasavvuf Edebiyatındaki sembolik anlamı da düşünüldüğünde güzel manalara ulaşmak mümkündür bu şiirde.
Tasavvuf sözlüğünün size yeni şiirlerde ilham vereceğini de düşünüyorum (Ney’in anlamına özellikle bakın):
Nefsi yılana benzetir derviş ve ney sesi ile o yılanı uysallaştırır...Ney, kamış, sur çağrışımları ile de ele alınınca müstesna duyguları anlatır.. Şarkı sözü deseniz de ben tam aksine naçizane nefis bir şiir okuduğumu sölemeliyim... Ukalalık saymayınız lütfen ama gerçekten özgün bir söyleyişti... Saygı ve selam ile...
TEBRİKLER
Selam Saygı Ve Dua İle
A.E.O