Kastamonu hoş bir diyar Sarımsağı helvası var Devrekliler baston yapar Destek olur seksen yaşa.
Sarı kılçık pirinç demek Ondan olur pilav yemek Daday’ında etli ekmek Abana’da ehven yaşa.
Bıçağıyla ünlü Tosya Ordan kapı açar Asya Birleşmiştir tam Avrasya Asla olmaz deme, yaşa.
Çankırı’ya vermez aman Ilgaz dağı duman duman Yapraklı’da yayla yaman Kızıl Eşme gürle, yaşa.
Kızıl Eşme denen kuyu Tüm çevreye verir suyu Çankırı’da ilk burguyu Yapraklı’da vur da yaşa.
Yedi göze çağlar akar Devres Çayı ağıt yakar Mağaradan tuzu çıkar Çankırı’da köyü yaşa.
Trabzon’da bir tur attım Boztepe’de çayı tattım Kemençeyle keyif çattım Hamsi tava lezzet yaşa.
Rize’ye de düştü yolum Hep rutubet sağım solum Çay toplamak yordu kolum Buğu buğu çayda yaşa..
Erzurum’da Dadaş dolu Palandöken karlı yolu Cirit atar yiğit kolu Alvarlı’yla barda yaşa.
Kayseri’nin Tekir’i var. Zengini var fakiri var. Tüccarca bir fikiri var. Pastırma ye kârda yaşa.
Tekir yaylasından aştım Soğuk sularına şaştım Yolları dik zor ulaştım Gör yaylayı gör de yaşa.
Aksaray’da verdim mola Selâm verdim sağ sola Konya hedef çıktım yola Niğde’yi geç Bor’da yaşa.
Mevlânâ’ya selâm verdim Ondan türlü sırrı derdim Tebrizî’de Şems’i gördüm Aşkına düş hârda yaşa.
Afyon ili Kara Hisar Kocatepe, Dumlupınar İstiklâli bulmamak ar Sakarya’da dur da yaşa.
Eskişehir başka diyâr Seyitgazi, Sivrihisar. İster isen sen öğüt yâr Nasreddin’den der de yaşa.
Susurluk’ta içtim ayran Ayranına dünya hayran Bir kazada oldu nobran Kötü zannı kır da yaşa..
Yalova’yla bir kaymakam Bir anıldı bu ne makam Doksan dokuz başka rakam Fay hattına gir de yaşa.
Terme adlı ilçesi var Orda suyun külçesi var Külhanı yok külcüsü var Orda terle terde yaşa.
Arboretum ve Hayrettin Yalova’yı meşhur ettin Son depreme sen diyettin Filiz filiz sür de yaşa.
Bolu dağlarından geçtim Köroğlu’ndan haslet seçtim. Mertlik damarından içtim Ere selâm ver de yaşa.
Gezip tozdum ben yurdumu Ondan aldım her yardımı Çözülmemiş çok derdimi Çöz de kurban burda yaşa.
muhacir bozkurt Mustafa KÜTÜKCÜ 25.05.2013 – DENİZLİ.
Farklı zamanlarda gördüğüm yerler hakkında kısaca duygularımı yansıtmaya çalıştım. Diğer yerleri daha sonra tekrar anlatma fırsatım olur inşaallah. Yazdığım dizelerde bilgi hatası var ise (düzeltilmek üzere) yöreyi iyi tanıyanlar tarafından uyarılmamı rica ediyorum.
DOSTLARDAN İNCİLER
27 Mayıs 2013 Pazartesi 00:17:39 Sivas dır yiğidin hası Serin olur kışı yazı Gelsen hocam bazı bazı Ömür boyu sen dik yaşa.......... BEKİR AKBULUT - SİVAS
Gümüşhane gümüş dağı Meyva dolu bahce bağı Yiğitlerin er otağı Pestilleri ser de yaşa....Hülvani Baştuğ – GÜMÜŞHANE.
Trabzon’un dört yanı kâr, Boztepe’de terası var, Kemençecinin sab’rı dar, Közde Hamsi çıtlat yaşa. (Kadir Yeter_Trabzon)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YURDUM BENİM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YURDUM BENİM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Osman Bey Kardeşim, Şiirde kendi memleketin olan Kayseri ile ilgili bölümde hatamız yoktur inşaallah. Varsa bir yanlışlık, düzeltilmek üzere bilgilendirmenizi rica ediyorum. Ziyaretinizden duyduğum memnuniyetimi ifade ile saygılar sunuyorum.
Yurdumun suğuk gözlerinden , pınarlarından akan sularıyla yetişen Şairlere kurban. Hocam kalemin dain olsun.. Sayayenizde bir memleket yolculuğu yaptık. Allah razı olsun.. Baki selamlar.. Saygılarımla..
Osman Bey Kardeşim, Memleketin dört bucağı ayrı güzelliklerle dolu... Gezip görmeyi Mevlâm cümle kullarına nasip etsin. Benim gezilerim hep dost ziyareti amaçlı olmuştur. Bugüne kadar daha bir sahil şehrine veya kasabasına gidip, bir otele kapağı atarak "tatil yaptım" demedim. Hep dostları , akrabaları, gönüldeşleri ziyaret ettim. Sağolsunlar, onlar da beni yalnız komadılar. Ziyaretlerimiz karşılıklı oldu. Dostluk çemberimiz böylece sıcaklığını korudu. İnşaallah bundan böyle de devam ettirebiliriz bunu. Amma artık yaşlandık. Pek fazla gezemiyoruz. Hayırlı son versin Rabbım.
ülkemin kıymete değer güzellikleri sohbet havasında duru bir anlatımla manzum şiirin mısralarında. keyifle okuduğum çok güzel bir eser. Anadolu destanı gibi. kaleminize sağlık.
Ülkemizin her tarafı övgüye değer cennetten bir köşe yüreğine kalemine sağlık çok güzel olmuş hocam. Perşembeden beri Gümüşhane günleriyle ilgili hep Ankaradayım çok kalabalık geçiyor bütün tanıdıklar bürokrasi hep orda üretici tüketici bir çatı altında hoş bir ortam oluyor yazarı çizeri hepsi gelmiş çok mutlu oldum memleket havası soludum Mustafa hocam Muhabbetle kal.
Hülvani Bey Kardeşim, Gezdiğim yerler ile ilgili olarak facebookta yayınlanmak üzere hazırladığım bir fotoğraf albümü vardı. O albümü şöyle bir kez daha gözden geçireyim derken bu dörtlükler peş peşe sıralandı. Ben de "oldu olacak, hiç olmazsa bunları yayınlayayım" diye düşündüm ve sayfaya astım. Daha Akdeniz ve Ege bölgesine hiç girmedim. Kendi ilim olan Denizli bile yok daha .. Zaman ne gösterir bilinmez.y İlerde inşaallah bir serî daha geçeriz böyle. Hayırlısı Allah C.C. 'tan, Sıhhat ve selâmet diliyorum. Gümüşhane Tanıtım Günleri'ndeki faaliyetlerinizin hayırla sonuçlanmasını temennisiyle muhabbetlerimi iletiyorum.
Gezmek ve görmek çok güzel Hasan Bey Kardeşim. Zamanınız oldukça gezmenizi tavsiye ederim. Benim tatil anlayışım böyle. Nerede bir arkadaşım, akrabam, dostum varsa onu ziyaret ederim. Sahillerde plajlarda vakit geçirmek yerine memleketimin dağını, taşını, yaylasını dolaşır oralardaki gönüldeşlerimi ziyaret eder gönüllerini alırım. Şimdiye kadar böyle yaşadım. İnşaallah bundan sonra da prensip değişmez. Selâmet diliyor, muhabbetle selâmlıyorum.
"... Yazdığım dizelerde bilgi hatası var ise (düzeltilmek üzere) yöreyi iyi tanıyanlar tarafından uyarılmamı rica ediyorum."
"... Trabzon’da bir tur attım Boztepe’de çayı tattım Kemençeyle keyif çattım Hamsi tava lezzet yaşa. ..." muhacir bozkurt Mustafa KÜTÜKCÜ 25.05.2013 – DENİZLİ. / Trabzon’un dört yanı kâr, Boztepe’de terası var, Kemençecinin sab'rı dar, Közde Hamsi çıtlat yaşa. = beğeninize.
Sağlık dileğimle, teşekkür ve Selâm ederim...
kadiryeter Kadir Yeter. 25 MAYIS 2013- TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/siir/732040/yurdum-benim Mustafa KÜTÜKCÜ (muhacir bozkurt)
İşte bu güzel yur böyle şairler yetiştirdi yetişen şairlerde yurduna olan bağlılığını canını vermekle şehit olmakla kalemi alıp yazmakla şiirleştirip yüceltmekle olur diyorum ve bu güzel çalışmayı alkışlıyorum hocam var olun
Sevgili Kardeşim, Sakarya'dan Rize'ye kadar Karadeniz sahil şeridini boydan boya görmek nasip oldu amma maalesef iç kısımlara geçemedim. Hele hele Gümüşhane, Kelkit, Bayburt... özellikle görmek istediğim yerlerdi amma olmadı. Nasip başka zamana inşaallah. Giresun'un Görele Kırıklı Yaylası, Trabzon'un Çaykara'sı, Sürmene'si, Of, Cuma Pazarı, Dernek Pazarı, Uzungöl'ü, Rize'nin İkizdere tarafı, merkez Kendirli kasabası, Ordu'nun Ünye'si, Aybastı'sı, batı taraflarda Sakarya'nın Kocaali sahil şeridi, Zonguldak'ın Filyos'u, Bartın ve Fatih Sultan Mehmet Han'ın fethettiği Amasra... unutamadığım yerler arasında. Bursa'nın tarihî mekânları, Osmanlı devletinin ilk kurucularının türbeleri ve muhteşem osmanlı mimarisinin ilk örnekleri olan mekânları... Anlatmakla bitmeyecek zenginliklerle dolu yurdumu birer dörtlük ile dile getirmek ne mümkün?? İlerde inşaallah sırasıyla bunları ele almaya ve anlatmaya çalışacağım. Daha Akdeniz sahili var sırada. Ege'ye hiç dokunmadım. Sırayla inşaallah. Şimdilik daldan dala bir gezinti yaptık. Sonrasına Allah C.C. kerîm..
Serin olur kışı yazı
Gelsen hocam bazı bazı
Ömür boyu sen dik yaşa.......... DEDİM BEKİR AKBULUT KALEMİNE SAĞLIK HOCAM