İçinden geliyormuş, yazdığı tüm heceler El âlemle iç içe, yazdığını bilirim. Pencerede oturup, sabaha dek geceler Ondan, bundan, haz alıp, azdığını bilirim.
Hele bakın dertlenmiş, nağmeler astığında Piri olmuş şiirin, saklanıp pustuğunda Nice arif; ozanlar, köşede sustuğunda Postalını giyip de, ezdiğini bilirim.
Ağlar sızlar gezerdin, kapımızın önünde Yorum, destek isterdin, hatırlarsan dününde Serbest, hece, nesirler; bakın adam edin de; ! Selam kelam dolanıp, gezdiğini bilirim.
Bastırınca üç kuruş, gizli saklı kalmadı. Gece gündüz sayfaya, girdin soran olmadı. Kalemim büyüdükçe, fesat kalbin almadı. Sinsice takip edip, süzdüğünü bilirim.
Bir hışımla gelmiştin, hırsın geçti mi bari Be hey gafil, ukala; hasetlik yetti gari Aklınca maşa yaptın, yönlendirip o yâri Kör testereyle kuyu, kazdığını bilirim.
Evin ahalisini, egonla yönetirsin. Bilmem, arlanmaz mısın? Emeği tüketirsin. Vefalıyı satarsın, söz yaşı akıtırsın. Mazlumları devirip, üzdüğünü bilirim.
Zinhar kalem tutmakla, “adam olmuyor” adam Edeptir edebiyat, usuna “bellet” Madam; İzlediğin yol değil, üstatlar eder idam Yapılanı nankörce, bozduğunu bilirim.
Kelam sahte, dil sahte; doldursan da “boş” kalıp!: Cevaba öfkelenip, “kadıya” haber salıp, Duyguları sömürüp, vicdanı hedef alıp, Kösele dudağını, büzdüğünü bilirim.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bilirim şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bilirim şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
şiir gibi bir şiir okudum...sanatsal bakışıyla,olaylar zincirini konu bütünlüğüne taşıyışıyla...yer yer tasvirlerle iyi işlenmiş ,mesajını okuyucuya ulaştırmış bir şiir... tebrik ediyor,saygılarımı sunuyorum
Konu bütünlüğü, kafiye ve duraklarda sağlamlık ve akıcılığıyla güzel bir hece şiiri okudum. Muhatabı her kimse bir çok benzeri olduğunu biliyorum. Şiiri çok beğendim. Tebrikler...