Kızıl yıldızı aldık, hilâli savuşturduk… Orak-çekiçli bezi celâle kavuşturduk.. İzzet ile ikbali ezele sıvıştırdık.. Hep yaralar kaşındı… “Demokrasi” diyerek.
Biz, hak ile hukuku hep yanlış soruşturduk. Zoru hâkim eyledik; taraflı duruşturduk. Hukuku savunana hep verip- veriştirdik… Adalet, göz yaşındı… “Demokrasi” diyerek.
muhacir bozkurt Mustafa KÜTÜKCÜ 01.05.2013 – DENİZLİ.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DEMOKRASİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DEMOKRASİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
...ağabey ne yazıktır ki "suyu bulandıranla, suyu bulandırıyorsun diyenin aynı olduğunu" bir türlü kavrayamadık gitti.
...tespitlerinize yerden göğe kadar hak veriyorum ve aynen katılıyorum. lakin dünün müslümanına yapılan zulümleri bugün unutmanıza üzülüyorum.
...yahu ne tez unuttunuz. başörtülü kızların Ünüversite önlerinde içeri alınmadıklarını, birincilik kürsüsünden saçlarından tutularak sürüklendiklerini, iki müslüman bir evde görüldüyse yakalayın şu hucuları deyip baskın yapıldığını.
...evet kaygılarınız doğru ama hep aynı el olduğunu deşifre etmeyişiniz yanlış.
Toplumu kandırmaktan, aldatmaktan, hayaller peşinde koşturmaktan başka bir şeyede yaradığı yoktur. Beyçet Kemal Çağlar bu günleri hissetmiş ki bu dizeleri yazmış. Bir riya devri geldi Atam Tilkiler bile geyik görünür Bir melodram ki, Adı da demokrasi...
Ağabeyim yüreğine kalemine sağlık. En derin saygılarımla .
mayısları türk gibi değilde memlekete düşmancasına kutlayanlardan nefret ediyorum.Sanki o günü bekliyorlar devlete zarar verme kominizmi fışkırtma teröristliği alenen yayma günü gibi kutlanıyor maalesef bu tür eylemlere devlet olarak ve millet olarak müsade etmemeliyiz değerli üstad duyarlı kalemine sağlık
Son 1 mayıs kutlamaları için illâ Taksim diye tutturanlardan birisi _sözü tam olarak hatırlayamıyorum am_ galiba şöyle bir şey söylemişti: "Taksim meydanı solun 1 mayıs için Kâbesidir." Düşünebiliyor musunuz; o kadar insanın hayatını hiçe sayarak inşaat alanı olan bir yerde kutlama yapmaya kalkışmadaki zihniyet sapıklığını. İzm kölesi olmuş beyinler maalesef kör dövüşünde ısrar etmekte. Allah C.C. hakkımızda hayırlı ne ise onu versin. Saygılar sunuyorum ..
Nete girince ilk önce haberlere bakar, ardından takılırım bir konunun peşine epey makale ve araştırma 0kurum.
bugün de akşamüstü girdim, ilk gözüme çarpan bop başkanının icraatlarıydı. Ardından rahmetli Türkeş'e kadar vardı konu youtubede videoları izledim. söylenenlerin doğruluğunu araştırdım.. neler gördüm neler!
Banu Avar'ın uzun bir videosunu da izledim bu arada
1912 de Wilson haritalarından başlayarak günümüze kadar yazılan senaryoları..
esasen dünden beri doluydum.
işyerimin yakınında bir cafe açılışı vardı.
cafenin adı neyin bilmem nesi...
çalan müzik hakeza
ne müslümanlığa ne de Türklüğe sığdıramadım tükürdüm, söylendim
Elimizdekinin kıymetini bilmeden tamahkâr şekilde davrandıkça ne fakirlikten kurtuluyoruz, ne de zenginliği koruyoruz. Ne zengin doydu, ne fakir... Arada sıyrılıp çıkanlar sadece menfaatperest gayrimüslimler. Sonumuz hayrola demekten başka bir şey gelmiyor şimdilik elimizden. Sağolasın Ziya Bey Kardeşim. Sıhhat ve selâmet diliyorum. Muhabbetle..
Mustafa bey hocam; kalemine Allah zeval vermesin el-hak bizler bakan körleriz sap ile samanı karıştırdık doğruları görmezde aciz kaldık başkalarının değirmenine hep su taşıdık yıllarca, yürekten kutladım Ağabeyim.
Biz, "kendimiz" olduğumuz gün kurtuluruz ancak aldatılmaktan ve aldanmaktan. Öze dönüşten gayri çare yok. Nasıl becereceğimizi bilmek için de âlim veya kâhin olmaya gerek yok, hakkıyla Müslüman/Türk olmak yeterli. İnşaallah başarırız. Selâmet diliyor, muhabbetle selâmlıyorum Hülvani Bey Kardeşim.
...tespitlerinize yerden göğe kadar hak veriyorum ve aynen katılıyorum. lakin dünün müslümanına yapılan zulümleri bugün unutmanıza üzülüyorum.
...yahu ne tez unuttunuz. başörtülü kızların Ünüversite önlerinde içeri alınmadıklarını, birincilik kürsüsünden saçlarından tutularak sürüklendiklerini, iki müslüman bir evde görüldüyse yakalayın şu hucuları deyip baskın yapıldığını.
...evet kaygılarınız doğru ama hep aynı el olduğunu deşifre etmeyişiniz yanlış.
...canı-ı gönülden tebrik eder, başarılar dilerim.