muhabbetin deminde soluklandığımız, bir çay, bir de sigara dumanıyla dağılırdı efkar,
balkona çıkar, serinlerdik ay ışığında, veya yıldızlara bakardık bazen,, bazen de bulutların varlığını anlardık ay ışığı haresinde,,
maksat,,bir olmaktı, beraber tadına varmaktı acı tatlı her şeyin,
bir de kömürlüğü vardı içimin, her evdekine benzer bir kuruluk misali,, ama eve aitti sonuçta,
çok kızdığımızda saklandığımız, kendimizi görünüşte birbirimizden arakladığımız, ancak dönüşe açılacak kapı aralığı kadar zaman geçsin isteğimizi ,, bir kendimize sakladığımız bir yer,
dedim ya,, ne yaşadıysak içimizde yaşadık, ikimiz birden,,ikimizin içinde,
,,
kömürlük örneği yerine bir şey bulamadım,,bulamadım naapim :)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
K Ö M Ü R L Ü K şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
K Ö M Ü R L Ü K şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hırs ve inatla işaret ettiklerinizi görmemek mümkün değildi ki, sadece bekliyordum. Evet haklısınız eski meyve tabağı resmi sizin tarzınız değildi ama şu anki de değil...
Sizin şiire şu an ki bakış açınızı sürrealist şairlerin yazma şekline benzettim ( onlar asla noktalama işareti kullanmazlar )bu sebeple onların yaklaşımında ki gibi belki şiirdeki içselliği bozan ;nasıl anlatsam ;yani akışı bozan tüm noktalama işaretlerini kullanmayabilirsiniz diye düşündüm. Sizin imla kurallarını bilmediğinizi hiç düşünmedim zaten. Evet , ben samimi yorum yazarım; kötü niyetim olmaz.Rüyalar gerçektir; dışımızda olan hayat yalan bu arada; en doğrusunu yapıyorsunuz bence de.
kurgu deyince tamamen masallaşıyor gibi konu,,tam olarak kurgu demek doğru olmaz,,bir konu belirip ya da bir konu üstünde iradeye bağlı olarak kafa yorup o anda akla geleni kaleme gelişini kurgulamak olarak değerlendirmek gerek belkide,
imla kılavuzuna tevessül etmeyişim bilgisizliğimden değil tamamen tercih ettiğim içindi,,bu eksikliğin anlam kaymasına sebep olduğunun farkındayım ama sonuç olarak amatörce ve anlık olarak özgünce karalamak diyelim bunun adına,,
çok katı kurallarım yok öyle içimde hani olmazsa olmaz diyebileceğim,,zaten şu anki üslubuda bilinçli olarak tercih etmedim hani,,kendiliğinden oluşan bir şey,,şey yani eğer tarz denirse öyle bir şey işte,,dolayısı ile dıştan gelen her şeye açık değilim ama kapalı da değilim,,mesele dıştan gelenin hangisini özümseyebileceğimi kestirmem mümkün değil,,değişimin gelişim için gerekli olduğunu kabul ederim lakin bunu sırf değişmek için yapmamak gerekliliğine inanıyorum,,
bu kadar uzun yazmamın sebebi;
uzun yazmanız değil,,içten ve samimi olmanız içindi,
Ruhsal otomatizm 'e bağlı yazılar yazıyorsunuz anladığım kadarıyla . Bilinçaltındakine genelde mizah ekleyerek bazen kendiniz de sonucu , yazdığınızı bitirince görüyorsunuz. Kurgu zaten çok içten geliyor ve bu kapsamda kurgu da demek doğru olur mu bilmiyorum belki konu demek daha mantıklı. Rüyada gibi yazdıklarınızın iç akışını bence sadece noktalama işaretlerini kullanmanız bozuyor. Nacizane belirtmek isterim ki yön olarak sürrealizm niteliğinde olan yazılarınızda (ki bunda bence kendinizi geliştirirseniz çok başarılı olursunuz ) mizahı zaten şiirin içinde verdiğiniz için sonunda çok vurgulamamızın gerek yok.Çünkü şiirin ya da yazının tamamen etkisini kaybettiriyor. Algılamayı farklı bir yöne çekiyor.
Siz eleştiriyi olumlu yönde değerlendirdiğiniz için bende genel düşüncemi yazayım dedim ancak sadece iyi bir okuyucuyum onun için profesyonel bir destek alsanız yazı biçiminizle ilgili çok nitelikli, klasikleşecek yazılar çıkar sizden diye düşünmekteyim.
çay ,sıgara, sohpet ,komurluktede olsa yasanalar varsın kararsın eller yuzler yerı gelır aydınlatılır gonuller bır olursa seven komurluk yuregıde sever bu arada benzetme guzel bence :)
Atlamışım bu şiiri.
Doğrusu güzeldi.
Kutlarım.