(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İ L A H E şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İ L A H E şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
yıllar gecsede yaralar gecmiyor sanki..sadece alışıyosun onla yasamaya.. ve..belkide daha bi büyütüyosun içinde yasananları sorgulayarak.. yoksa bu güzel dizeleri okuyamamış olurduk:)
insan,,hayatımda yapmam yapamam dediği pek çok şeyi hayattayken yapabiliyor demek ki,,geçmişin en güzel yanı elinde bıraktığı anılar olsa gerek,,gerek ki yazsın,,yazılsın :)
ama her neyse senin beklediğini yerine getirememiş olmanın mutsuzluğunu yaşıyordur belki de,, hani girmiştir bir masanın altına veya bir kapı arkasına,,
insan boşlukta hissedince kendini bilmez ne yaptığını , bilirsin bu hal gider intihara kadar,,
Anladıgım kadarıyla oyle sevmıs oyle sevmıssınkı bır dua ne bıleyım ınancın gercegın o olmus takı sevdıgının ınandıklarınla alakası olmadıgını anlayana kadar sanırım bu yanlıs anlamadıysam
Yazdıgınız sııre gore sız cok ama cok deger vermıssınız ve onu gozunuzde cok farklı gormussunuz ve farklı gordugunuz kısının aslında ıkıncı bır yuzu yada zaten olan kısı oymus zaten sız gormek ıstememıssınız ben yorumunuzda sankı o kısıde aynı acıyı cekmıs ve sızı sızın gordugunuz gıbı goruyor dıye anlatmıssıız celıskı burda
anlamak ne güzel bir şey, kendisinden önceki tüm karışıklıkları tek sıra düzene koyuveriyor.
Bir puta tapındığımızı anlamamız ise, herşeyde alaa.
Bugün birşeyi anladım. "anlamak" konusu edilince söylemezsem olmazdı. gerçi bu konuyu detaylı yazmalıyım.
kendi fikrimin çığırını açtım çünkü.
AN. işte bunu anladım. şimdi ben yazıyorum ya, an dizileri halinde bir sürer gibi görünen eylem içerisindeyim, işte benim bu eylem içerisinde olduğum an'da, sayısız çokluktaki tüm varlıklarda her birerleri BİR "ŞEY" yapmakta. eylemler sonsuzluğu belki.
ve bunların topu yekünü de aslında o an için geçerli olacak olan TEK "BİR" eylem.
Yaradan Rabbimiz işte bu an 'da bu tecellileri ile ŞE'EN'inde daim ve kaim.
Bütün idrak de ancak bu kadar. ve bundan önceki ve bundan sonraki başka başka hayaller yada olası seçenekler hepside yok.
olan-olmuş olan ne idi şu an'da, HER ŞEY'de sadece bu kadar. Ne geçmiş var, Ne de gelecek. Bunlardan sözedebilmek zaten KÜFÜR kelimesinin kapsamı demek.
senaryo diye de birşey yok. olan olduğunda , ne olmuş ise...^ gerçek olan o. başka bir şey olursa yine olan o şeyden şimdiye kadar söylediğimiz şeylerin geçerliliği altında bahsedeceğiz.
varsaymak yok, geçenler zaten külli hafızaya kaydedilip hükmü saltanatı sona eren şeyler. biz onların etkilerini taşımasak üzerimizde, nokta gibi bir AN da yaşayabilen bir seviyede bulunabilsek,
bir büyüğüm var idi, öyle güzeldi ki, kendisini ziyaret etmeye gelen herkese, ola ki kırk senedir tanıyor ve ziyaret ediyor olsa bile, ilk kez gördüğü bir kimse gibi davranır, hürmet ciddiyet ve saygı ile ismini sormak ile başlayıp kişi ile yeniden tanışırdı.
Bu bana şunu öğretmişti. hiç bir saniye bile aynı kişi değiliz. ölüp ölüp yeniden dirilenleriz diyebiliriz , hükmümüz olduğumuz andan başka bir halimize değil, diyebiliriz, çok şey daha diyebiliriz.
son paragrafa takıldım ben,,her saniye veya her an yeniden dirilmek,,bir an evveline göre,,bunu düşününce kulağa mantıksız gelmiyor zira bir an evveli geçmişte kalıyor sonuçta,,geçmiş ise yokluğa terkedilen bizzat ölümün kendisi,,kendisi ve beraberinde her şeyiyle üstelik,,
ve..belkide daha bi büyütüyosun içinde yasananları sorgulayarak..
yoksa bu güzel dizeleri okuyamamış olurduk:)