(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SOYLU BİR ADALET ARARIM BEYİM. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SOYLU BİR ADALET ARARIM BEYİM. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
...bakınız ağa bey o günleri (12 eylülü) siz bizden çok iyi bilirsiniz. Ülkücü dava arkadaşlarım (Muhsin gurubu) hapishanelerde işkence gördü. neydi suçları (tüylerim tiken tiken yazıyorum).
...Vatanı sevmek
...peki bu zulmü kim, niye, niçin yaptı. bu zalimler yalan haberlerle, Ali kalkancı, Müslüm gündüz ve Fadime Şahin'lerle çizilmiş seneryoyu oynayarak, basını, yargıyı, Yök'ü raptu-zap altına alarak, İmam hatipleri kapatarak, Merveleri örtüsünden dolayı meclisten kovarak, yetmedi her türlü karalamayı yaparak, apoletlerine güvenerek milleti düşman belleyerek anamızı bellediler.
...şimdi hesap veriyorlar siz ne diyorsunuz PKK serbet Generaller içerde diyorsunuz. yazık. peki Madem bir Türk Milliyetçisisiniz bilirsiniz her resmi bayramlarda başta Apoletliler olmak üzere sırasıyla tüm devlet erkanı benim geçmişime küfür yaparken yoksa hiç görmediniz mi?
...padişahıma (geçmişime) sövülürken ben hüngür hüngür ağlıyordum. hem de bir SOLCU olarak. (tabi 20-25 li yaşlarda solun gayesini öğrenmiş olduk ve payandalığı bıraktık).
...pkk ile boy boy sarmaş-dolaş İP genel başkanını bugün kucaklayanları görmüyor iseniz pes.
İnşaallah siz haklı çıkarsınız. Barışı, kardeşliği en çok isteyenlerden birisi benim. 1960 ihtilâlinde ilkokula başladım. "Allah yok" diyen hocadan cetvelle yediğim dayak ile ellerim kan-revan oldu. 1971 yılında 12 mart muhtırasına tanık oldum. Mağduriyetleri gördüm. 1974 yılında Kıbrıs çıkarmasından sonra konulan ambargonun etkilerini yıllarca yaşadık. 1980 öncesinde hiç bir kabahatim yokken eğitimim engellendi. Memuriyetim esnasında sicil notlarım verilmedi. Uğradığım haksızlıkların hiç birisini hak etmedim. Lâkin hep sabır ettim. Bu sefer ise durum bambaşka. Artık minare hırsızları kılıfa ihtiyaç duymuyorlar. Federasyon, özerklik, bağımsızlık açık açık dillendiriliyor ve siz birşey kaybetmeyiz diyorsunuz. Mantığınızı mantığım kabullenemiyor. Sonumuz hayrola... Selâm ve dua ile...
Osman Bey Kardeşim, Hangi kaygıları gereksiz bulduğunuzu bilemem amma ben bu memlekette doğup-büyümüş, ekmeğini yemiş ve halen yemekte olan biri olarak ekmek yediği sofraya kazuratını yapanlara hoşgörü ile bakamam. Siyonizmin emellerine alet olmayı ise içime hiç sindiremem. Şimdilik, "sonumuz hayr ola!" diye samimiyetle dua etmekten başka bir şey yapabildiğim yok. İlerisi için ise "Allah kerîm". Selâmet diliyor, muhabbetle selâmlıyorum.
Kelaynaklara mı döndük ne? Herkes bir barış süreci sevdası tutturmuş gidiyor. Kendi kimliğinin düşürüldüğü derekeyi hiç fark etmiyorlar.. Şehit yakınlarını ve gazileri dinleyen yok. Sınır dışına çıkarılacak güçlerin güvenliğini temin etmekten bahsediliyor. Sınırımıza konuşlandırılmış hazır bir orduyu kendi ellerimizle beslememiz isteniyor... Çıldıracağım.. Büyük Ermenistan ve Büyük İsrail hülyalarının gerçeğe döndüğünü görmek istemiyorum. Ölmek bundan evlâdır.. Sonumuz hayrola demekten başka birşey gelmiyor elimden.. Rabbım nâ-çâr koymaya...
ALLAH RAZI OLSUN MUHTEREM HOCAM. BU GÜZEL ŞİİRİNİZİN ARDINDAN DİYECEK KELİME BULAMIYORUM. VEFALI VE DUYARLI YÜREĞİNİZ DERT GÖRMESİN.KALEMİNİZ DAİM OLSUN. SELAM VE SAYĞILARIMLA.
Derebey tarafından 4/27/2013 6:37:43 PM zamanında düzenlenmiştir.
Akiller şerbetle verirmiş emi. Şerbetin lezzeti, zehir kıvamı. Rüyada görürsem, böyle rüyamı Nasıl olur hayra yorarım beyim?
Canımızı yakan bizleri ziyadesiyle inciten günümüz olaylarını, mükemmel bir hece şiiri ile bizlere sunmuşsunuz. Duygularımıza tercüman olmuş kaleminiz. Kutluyorum sayın hocam.Gönlünüz kaleminiz var olsun . Saygılar efendim.
Mustafa hocam Allah sizden razı olsun bütün hissiyatımıza tercuman olmuşsunuz. Bu meselede ne akil tanırım ne vekil ikiside aklı yemiş sakil, kendilerinin bilmedeiği konuda bana hangi akılla çözüm sunacak bizim Kürt kardeşlerimizle bir kavgamız nizamız yok ki APO ile Kandilin arasında sorun var bu barış her iki çocuk katillerinin barışı bizimle alakası yok bu akiller gitsinler kandile kitsinler imralıya biz Kürtlerle kanla can etle tırnağız. Anlam dolu dizelerini kutladım muhabbetle kalın dost hocam.
Muhatap olarak karşımızda kendini saklayan sahtekârlar var Hülvani Bey Kardeşim. Kendi öz kimlikleri ile karşımıza çıkmıyorlar. Başka adlar altında kaypak dövüşüyorlar. Sonumuz hayr ola inşaallah. Selâmet diliyor, saygılar sunuyorum.
Allah razı olsun Mustafa Hocam, Allah o güzel ve duyarlı yüreğinize zeval vermesin... Akil mi yoksa sakil mi olduklarının ayrımını yapmadıkça milletimiz sunulan şerbet görünümlü zehri bir yudumda içiyor, bunu hep yapıyor, sonra başına vuruyor... sonra unutuyor ve yine aldanıyor... Çok girift ve uzmanlarca hazırlanan propagandaları gerçeklerle ayırmak kolay da değil, lakin ortalığa salınmış bu kökü ve besini dışarıda olan s/akillere aldanmak pek affedilir ve hoş karşılanır bir durum da değildir... İnsan azıcık merak etmez mi; sizler gibi düşünen bizlere atıp tutarken, tehditler savururken büyük büyük adamlar birazcık da bu adamlarım nerelerden, nasıl beslendiklerine bakmaz mı aklı olan... bakmıyorlar, ne acı ki bakmamaya yeminliler... Çok halklı, çok hukuklu, çok dilli, çok bayraklı yönetim anlayışı çağ dışında kaldı, ki çağı doğru okuyamayanlar ve yerlerine başka okuyucu ve düşünen bulanlar çoluk çocuklarına huzurla yaşanacak bir ülke kalmadığında eyvah!demeye bile fırsat bulamayacaklardır...
Duyarlı kaleminize teşekkürler... Selam ve saygı ile...
Allah C.C. insanlara akıl denilen bir nîmeti vermiş ve gönderdiği peygamberler aracılığıyla vahyettiği din esaslarını da sürekli "düşünmez misiniz?" sorusuyla pekiştirmiş amma ne yazık ki insanlarımız kendilerinin yerine düşünenlere bırakıyor herşeyi. Sonumuz hayrola.. Selâmet diliyorum Güneri Hocam. Bilmukabil saygılar sunuyorum.
Temele taş bulmak gecikebilir,
Devlete baş bulmak gecikebilir,
Adalet gecikmez tez verilmeli.
Niyazi Yıldırım Gençosmanoğlu
Şiiri okuyunca Gençosmanoğlu hocamızın bu mısraları geldi aklıma...Anlamlıydı Muhacir hocam...Tebrik ederim...