ŞEFAAT YETKİSİDİR EHL-İ BEYTŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Ehl-i Beyt paydasında buluşmak
Prof. Dr. Haydar Baş 12 Haziran 2012/Yeni Mesaj Gazetesi İslam’ın anlaşılmasındaki esas kaynaklardan biri olan Ehl-i Beyt’in günümüz insanınca tanınması yönünde yaptığımız çalışmaların neticelerini görmeye başladık. Ehl-i Beyt mayası tarihteki gibi bugün de tutmuştur. Alevisi, Sünnisi, Caferisi, Bektaşisi vs. tüm Müslümanlar Ehl-i Beyt sevdası etrafında birleşiyor, birbirini dinliyor, bir olduğunu görüyor. Her ne kadar bazı çevreler Ehl-i Beyt’i küfürle itham etme cüretini gösterseler de, Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleştirdiğimiz programımızdan sonra Ehl-i Beyt’i öne çıkaran programların hayata geçmeye başladığını memnuniyetle gördük. Ehl-i Beyt, Hz. Peygamber’i (sav), Hz. Ali’yi (as), Hz. Fatıma’yı (as), Hz. Hasan’ı (as) ve Hz. Hüseyin’i (as) belirtir. Bu beş mübarek insanı ifade eden tabiri Cenab-ı Hak, Kuran’da ve Hz. Peygamber hadislerinde kullanmıştır. Ehl-i Sünnet terimi ise, sahabenin son dönemlerinde ve tabiin zamanında, bidatlerin ortaya çıkmasından sonra Kur’an ve sünnete bağlı olanları ayırmak için kullanılmaya başlamıştır. “Ehl-i Sünnet” Kuran’a ve sünnete bağlı olan demektir. Kuran’ı Kerim’de Ehl-i Sünnet hakkında ayet olmamasına rağmen, Ehl-i Beyt’le ilgili birçok ayet nazil olmuştur. Öyleyse Cenab-ı Hakk’ın övdüğü ve Hz. Peygamber’in hadislerinde rehber kılıp, örnek gösterdiği Ehl-i Beyt’inin sevgisi etrafında birleşmeliyiz. Çünkü Ehl-i Beyt İslam’ın özüdür. Çünkü Ehl-i Beyt yaşayan Kur’an numuneleridir. Çünkü Ehl-i Beyt sabırdır, kanaattir, şükürdür, tevekküldür, tefekkürdür. Peygamberimiz (sav) Veda Haccında, “Size iki emanet bırakıyorum. Biri Allah’ın kitabı Kur’an, diğeri itretim, Ehl-i Beyt’imdir. Bunlara sarıldığınız sürece hidayettesiniz” buyurdu. Demek ki Ehl-i Beyt, hidayete ulaşmanın vesilesidir. Hal böyle iken, Emeviler ile başlayan dönemde imamet ve hilafet birbirinden ayrılmıştır. İmamet yolu Hz. Ali Efendimizden sonra hadislerle tek tek isimleri müjdelenen masum imamlar tarafından devam etmiştir. Hilafet ise, bir saltanat makamı gibi değerlendirilmiştir. Hilafetin el değiştirmesi demokratik yollarla olmuş, Cenab-ı Hakk’ın nasip ettiği kişi koltuğu elinden alacak endişesi ile ümmetten gizlenmiştir. Günümüze baktığımızda ise ayetlerle ve hadsilerle işaret edilen Ehl-i Beyt halen gizlenmektedir. Ehl-i Beyt’i sevenler kendilerini tam manası ile ifade edememektedirler. Hz. Ali’yi sevenlere ve onun yolunu devam ettirenlere verilen isim olan Şia çeşitli oyunlarla batıl gösterilmektedir. Bugün Sünni dünyasında Şiilerin batıl, Şii dünyasında Sünnilerin yanlışta olduğu ifade edilerek kışkırtma politikaları devamlı surette pompalanıyor. Araştırmalarımız sonucunda gördük ki, Ehl-i Sünnet ve Şia aslında itikatta ve amel esaslarında birdirler. Yani bir tarafın hak ve diğerinin batılda olması söz konusu değildir. Hak - batıl ayrımı, İslam ümmeti arasına nifak tohumları atmak isteyenlerin uydurmalarıdır. Allah’a şükürler olsun ki, biz bu uydurmaları kendi eserlerinden örnekler ile ortaya koyduk. Yaptığımız çalışmalar ile bugün mezhep ayrılıklarını bahane ederek Müslümanı kâfir ilan edip onunla savaşmak, kan dökmek, topraklarını işgal etmek, kaynaklarını ele geçirmek manalarına gelen oyunları bozulmuştur.
Şakaya gelmez kardeş, uymalısın kelama
Vesile olanlar var, karşılık ver selama Allah kelamı farzdır; uymalı her Müslüman Seçimlik yapmak yanlış, fitne katar kelama. Allah- Muhammed-Ali; kesin emirdir bize Ehl-i Beyt seçilmiştir; Nuh Gemisi’dir bize Kurnaz çıkarcı Yezit, Allah’ın düşmanıdır Ayet ile lanetli; Yezit düşmandır bize. Namaz kılan her Müslim, Ali sevmek zorunda Peygamber kanı akar, hem kız hem de torunda Ali’siz İslam yoktur, Ali’siz kul fasıktır İbrahim’le İsmail, ata olmuş torunda. (SAV) Hz. Muhammed var; Ehl-i Beyt kelamında Ali Muhammed beş kişi, var her namaz selamında Salli ve bârik oku, Ehl-i Beyt var içinde Şefaat yetkisi var, Ehl-i Beyt kelamında. |
ne yazık ki tarih boyunca yanlış anlaşılagelen bir husustur. kimileri futbol taraftarı gibi guya sevmektedir ehli beyti. oysa böyle bir bağnaz taraftarlığı ne Hz. Ali ve ne de bugün yaşayan ehli beyt kabul etmemektedir. hangi ehli beyt bu babta kendisine bir tanrı gibi konuma getirilmesine göz yumar ki.. ne yazık ki sevmek bahanesiyle bir takım kendini bilmezler dinin itikadi hükümlerini çiğnemekteler. yine bu minvalde tutumlar sonucunda diğer önemli zatlara, mesela Peygamberimizin yakın arkadaşlarına dil uzatanlar, iftiralar uyduranlar da var ki, bunlara acımaktan başka şey gelmez elimizden..
uzun konu ve ama kanayan bir yaradır bu konu, iyi incelenmeli, iyi irdelenmelidir.
Bu konuda bendeniz (ehli beyt sevgisi nasıl olmalıdır konusunda) en doğru tutumun Necip Fazılın bakış açısında mündemiç olarak misallendiğini söylemekle yetineyim..
baki selamlar.