Yaşamak gibi bir ağrı var Hem göz kapaklarımda Hem satır aralarımda
Her uslu çocuk Benim gibi paslı Benim gibi ağlamaklı Öyle mi anne?
Hatrımı sorsalar Karlar eriyecek Ve âmâ bir ihtiyar Irmaklar çağlıyor sanacak Gürültümden.
Cemreleri sayarken Yaşlar düştü saçlarımdan Bir ağlamak ki, hep susulmuş Bir öfke ki, canice susturulmuş Bahar geldiğinde, ben, bir kelebek gibi, ölmüş olacağım
Yazılmamış mısralarım yanacak ardımdan Kime kızdığımı anlayamayacak sahildeki salıncak Ayıp ki ne ayıp anne, öfkemi öksüz bırakıp, gidiyorum.
Ölümler mektup bırakmalı ardında Sessiz sedasız yaşayan ölümlülerin Gamdan büyük harfleri olmalı. Bağıra çağıra ağlamalı ki, duvarların rengi değişsin Cemre düşsün artık anne, yasım ağrıyor.
Havadan sudan intikam alıyor nefesimin dışarıda kalanı Çığlıklar içimde durdukça, harf harfe değmiyor. Sövdüğüm adamların yüzünü tutmuyor küfür Öyle bir yutkunmak ki, içlenen tüm çocuklar içime doluyor.
Ne uzak kasaba şu yaşama sevinci Sanki dağlarda kırlangıç, kavakta pamuk Rüzgar esti mi, toz duman benden kaçıyor.
Dilimde tütün sarısı bir şarkı, zifiri küle döndükçe Yaşamak gibi bir ağrı çırpınıyor göğsümde "Daha dün annemizin kollarında yaşarken" Bugün adını unutmuş bir ihtiyar gibi nihayete yakın Biraz keyifsizim, biraz budanmış tutunacağım dallar Dizinde yer aç anne, başı okşanmamış kaç zamandır, yasım ağrıyor...
Dineceğini bilsem bu ağrının, söküp atacağım ayağımda salladığım yılların kalanını
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yasım Ağrıyor şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yasım Ağrıyor şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
şiir dinlensin diye bekledim, sanki bu şiiri asırlardır okuyorum sanki bir serçenin kırık kanatların da gizlenmiş, ben söylemem ve kimse duymaz, şiir sen ne güzelsin...
ya ben hep yanlış yere yazıyorum : ) kemal beyin yorumunun altına yazmışım, acemi bir çocuğum affola...
şiir dinlensin diye bekledim, sanki bu şiiri asırlardır okuyorum sanki bir serçenin kırık kanatların da gizlenmiş, ben söylemem ve kimse duymaz, şiir sen ne güzelsin...
ya ben hep yanlış yere yazıyorum : ) kemal beyin yorumunun altına yazmışım, acemi bir çocuğum affola...