Bu sabah erken Güne merhaba derken, Her şey eskisi gibi olsun istedim. Mesela Sen elinde sigaranla, İnce belli çay bardağınla, Masanın başına oturacaksın. Gülen gözlerinle bana bakacaksın. Boş bardakları görüp, Kalkıp çay dolduracaksın ikimize. Biraz sohbet edeceğiz havadan sudan, Sessizce gazetelere bakacağız bir yandan. Ben ana avrat söveceğim, Memnun değilim gidişattan. Sen kızacaksın küfrüme. Kalkacaksın masadan. Gidip oğlanı uyandırıp, Kızımızı okşayacaksın. Yüreğin elvermeyecek onu kaldırmaya. Biraz daha uyusun, diyeceksin. Belki de, mahur makamında, Bir şarkı tutturacaksın, Sabah serinliğinde. Sade kahvaltı masasını değil, Tüm evi sevgi ile dolduracaksın. Gidip perdeleri açacaksın, Koyuvereceksin içerdeki sevgi selini, Dalga dalga, Gökyüzünün sonsuzluklarına, uçuracaksın. Sonra kahvaltı masasını, Birlikte toplayacağız. Birlikte su vereceğiz, Aşkımızı sular gibi Salondaki Afrika menekşesine. Gülüşerek, Kuşların kafesini açacağız. Biz de karışacağız, Muhabbet kuşlarının neşesine. Belki de, belki de Maviş yine konacak, Gözlüğümün çerçevesine. Bilirsin ne çok severdi Maviş, Saksının toprağıyla oynamayı. Yaşlı bir köylünün, Tohumunu toprağa serer gibi, Saksıdaki toprağı, Halının üstüne sermeyi. Bunları yaşadım bu sabah Geçmişteki sevgili. Olmasaydı Bu sabah serinliği, Belki de hiç düşünmeyecektim, Geçmişi ve seni.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bir Sabah Geçmiş şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bir Sabah Geçmiş şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hayat denen şey, yani nasıl desem doğuştan itibaren insanı bir hamur gibi yoğuran, ona şekil veren, iyi ya da kötü, her şeyle yüzyüze getiren, kimi zaman mutlandıran, kimi zaman hüzünlere boğan, bir çok ve çokça olgu.
Yani insan, kendisine nereden, hangi açıdan bakarsa baksın, hüzünleri daha çok oluyor sanırım. Şiir o kadar sade ve o kadar içten ki; bir de şiirler ne kadar saklamaya çalışsa da sanıyorum şairler hakkında çok şey söylüyor okuruna.
Sayın GÖK'ün bu şiiri de sanırım yaşanmışlıklardan yola çıkılarak yazılmış, bu tamamen kendi yaşamları olabileceği gibi, esinlenme veya gözleme dayalı da olabilir. Şiiri yazdıran duygu ne olursa olsun, çizilen resim çok tanıdık.
Şiir için sayın GÖK'e sonsuz teşekkürlerimi ve saygılarımı sunuyorum, nice şiirlerde karşılaşmak umut ve dileğimle. Şiir yolunuz açık olsun sayın Şair.
haticeak tarafından 2/9/2013 5:23:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili şair bu güzel yazınız için çok teşekkürler.İnsanın hayal gücü ne kadar güçlü olursa olsun yaşamdan damlalar katmadan hiç bir şey yapamaz.Ben de bu yazdığım gerçeklikten hareketle yazıyorum.İletiniz için çok teşekkürler.Sevgiler.
ona şekil veren, iyi ya da kötü, her şeyle yüzyüze getiren, kimi zaman mutlandıran,
kimi zaman hüzünlere boğan, bir çok ve çokça olgu.
Yani insan, kendisine nereden, hangi açıdan bakarsa baksın, hüzünleri daha çok oluyor
sanırım. Şiir o kadar sade ve o kadar içten ki; bir de şiirler ne kadar saklamaya çalışsa da
sanıyorum şairler hakkında çok şey söylüyor okuruna.
Sayın GÖK'ün bu şiiri de sanırım yaşanmışlıklardan yola çıkılarak yazılmış, bu tamamen
kendi yaşamları olabileceği gibi, esinlenme veya gözleme dayalı da olabilir.
Şiiri yazdıran duygu ne olursa olsun, çizilen resim çok tanıdık.
Şiir için sayın GÖK'e sonsuz teşekkürlerimi ve saygılarımı sunuyorum,
nice şiirlerde karşılaşmak umut ve dileğimle. Şiir yolunuz açık olsun sayın Şair.
haticeak tarafından 2/9/2013 5:23:00 PM zamanında düzenlenmiştir.