(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Gönülsüz Muhabbet şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Gönülsüz Muhabbet şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
benim ustam yani molla da sizin endişelerinizi taşıyor. şeyhim de uğraşmayın diyor böyle şeylerle siz işinizi yapın...elin ağzı gözü torba değil ki büzesin... çıkın gözyüzüne oradan bakın dünyaya... insanların kavga ettiği şeylerin ne kadar küçük kaldığını göreceksiniz.
o günden beri kanat çırpıp çıkıyorum gökyüzüne bakıyorum doğru söylüyormuş....
ne yazık ki gökte su yok ekmek yok.. toprağa bağımlıyız yani...
ve su akıtmayan damımızın, altımızdaki 200o küsür model küheylanımızın hesabını soracaklar bunlara sahip olmayanlar...
genetik konusunu dikkate alacağım emin olun :) ve cok tesekkür ediyorum zaman ayİrdığınız için. örnek konusunda cidden haklısınız.
sır için de şunu söylemek istiyorum: artık her şey o.kadar şeklen ki..ve gösteriş...insan sevgi ve bağlilığını dillendirirse riya ya da gösterişle gölgelenir diye endişe ediyor...bu benim endişem..yani şiirinizden bağımsız.
"asla:( hep ögrenmeye açım hayatta. ve ciddiydim üstelik yorumumda.
yine de sagolun.selamlarımla."
bu kadar kısa yorumda hem anlatın ihtiyacım var hemde gerek yoktu sizi denemiştim demeyi nasıl başarıyorsunuz aklım almıyor ya neyse...
: *bir elinle bağıra çağıra vermeli...insanlara örnek olması açısından. şekil a: tv ve internetteki yardım kuruluşları reklamları, diyanetin yardım kampanyaları veya hesap numaraları veya stk veya dernekler... bunlar için arkadaşlarına ön ayak olmalı...
*bir elinle de kimsenin yardıma muhtaç değildir diye bildiği fakat yardıma muhtaç birilerini bulmalı. Veya hesap numarasına değil de hesap numarasının açıldığı kişi, kesim, topluluk vb.. şekil b: örnek veremeyiz...çünkü sır olmalı.
şekil c: sadece tek bir yere bağlanıp kalmamalı yardım etmek için. tek bir yer veya merkezden adres almamalı yani...iki yer üç yer varsa daha fazlası;) bu halde de himmetin en fazlası yine ahdevefaya bağlı olarak ilk aşkınıza ayrılmalı.
şekil b'ye örnek: birebir yardım kuruluşu ile irtibata geçilip afrikaysa afrika, arakansa arakan, herhangi bir ilin herhangi bir semtindeki yardıma muhtaç kişiyse o kişi ....
ilk cümlenizdeki ? için de sevginin ve bağlılığın değeri önemli...
bağlandığınız yerin başına öyle bir hal gelir veya fitne fesat dedikodusu çıkarılır ki görünürdeki bağlıları cil yavrusu gibi dağılır.bu durumda da sizin sır kendini açık etmezse kara bir gölge düşmüş demektir.
şekil ?: selçuklu osmanlı dönemindeki tarikatler, loncalar, cemaatler(bunların ekserisi savaşlarda şehit olmuşdur. sadece çanakkalede şehit olan o zamanın entelllektüel kesimi bile ... konu uzamasın...) cumhuriyetten sonraki siyasi partiler, stklar, ocaklar, dernekler vb...
genel: varlık ekmeğini bölmeye, varlık ekmeğinden nasiplenmeye gelir. istisnalar: yokluk ekmeğininin tarlası sürmeye, buğdayını yetiştirmeye, değirmenciliği ve fırıncılığını yapmak için genelin içinde gözükse de sığ gözüken deryalar misali..
istisnalar şuna diklat etmeli günümüzde.. insan, doğa, besin ve hatta kelimenin genetiğiyle oynamamalı diyor şeyhim;)
Evliyanın reislerinden Abdulkadir Geylani Hazretlerinin bir kitabında okumuştum, şöyle nakleder 'Mürid şeyhine, ölünün yıkayıcıya teslim olduğu gibi teslim olmalı' diyordu...Beni çok etkilemişti ve yaralamıştı da.Ben nefsime teslim birisi olduğum için utanmıştım.
bu şiirde ilhamı sizden aldım hediye heyecansız mutluluk diyarında mezarım bir şeyh, biraz sosyalist, biraz da Dünyeviye zamane Yunusuna Hayyamına yazarım:)
bizim şeyh benim farkımda, ben de şeyhin farkındayım.. fakat bağlantı da çoğu kez kopukluk var.. farkındalık olduğu için mutluyum. kopukluk olduğu için heyecan bir öyle bir böyle, yani yanar döner...
şeyhe bağlanmaya biraz da şiir bana engel ya.... hadi hayırlısı diyelim;)
sizin bahsettiğiniz o tanıma uygun mürit çekirdekten yetişmediyse 30 yaşından sonra biraz zor yetişir. yani halimiz dünyanın hali gibi... kalbimizde savaş, aklımızda barış, ciğerimizde benlik, elimizde su, dilimizde ateş, çevremizde rüzgar.. Mevlam cümlemizin yardımcısı olsun hocam. selam ve dua ile
bir dünya ediyor galiba..
selamlar.