(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Aşk öldürür// şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Aşk öldürür// şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Pablo Neruda hayatına giren, O'nu var eden aşk'ı tanımlarken müthiş yanardağları tasvir eder.Yemyeşil otların , ağaçların arasından bır ırmak gibi şiddetle akan müthiş yanardağları...Elle tutulamayacak kadar sıcak olan lavları aşkın sebeplerine benzetir, elimizden uçup giderken ki gibi bizde hissettirdiği yakıcılıği ve hızıyla bütünleştirerek.Ve bittiğinde lavların etkisi ardında bıraktığı duyguları iki cümleyle açıklar 1) Balık oldu ve kaydı avuçlarımın arasından, bır şey diyemedim 2) Hayatıma giren askların hayaletleri yüzüyor benliğimde
Siiriniz o kadar masum, şık bır zerafetle yazılmış ki gercekten cok samimi buldum ve çok begendim dost kalem.Kanatları yaksak da yakmasak da aşka ait olan, aranilmasi şiirlerde veya yaşanılması şiirlerde askın hep alışkanlıkların sonunda...Var olmayan annenin artık kulaklarimizdaki "yemek ye" diyen sesi gibi.
kendini öndeki cümlelere anlatma derdinde öğret diline cümlelerin kifayetsizliğini ağlattığın gül garaz sabır ister ağlattığın gülündür kendin değil.. ölüm aşkın son durağıdır
o zaman bu adı " aşk " olan meret ölmeden öldüren bişey ...hiç iyi bir şey değil...
neden var ki ? neden yaratıldı ki ?
"Aşka uçmadıktan sonra kanatlar neye yarar?" demiş ya mevlana da ...
doğruluyor şiirin ana temini....aşk ölmek için... aşk ile ölmek ile normal ölmek arasındaki fark nedir diye bir soru takıldı şimdi usuma...
nedir ?
Aynıysa akıbet ha işkenceyle.. ha doğal yoldan ölmüşsün nerdedir farkı ?
acaba bir ceza mı ...aşk...düştüğü gönüle ...yaptıklarının vebali gibi...
günahlarına vebal gibi..
hani mevlana ....gitmeden peşinen bu dünyada cehennemi yaşa...oraya bir şey kalmasın tertemiz tanrının huzuruna çık mı demek istemiş ki... normal ölümden farkı bu mudur ki....
onlar günahlarıyla... aşkla ölenler bu dünyada ölmeden ölerek cezaları infaz oldukları için daha mı temiz gidecekler ki ?
neyse :)) abarttım gibi sanki...
bakma sen bana değerli dost .Şiirinden sonra bir an dökülüverdim ....
öldürsede " aşk " iyi bir şeydir :))) en azından öteki tarafa tertemiz günahlarımızın bedeli çekmiş olarak gidiyoruz :)
kutlarım aşka ayna olan değerli dizelerini ve yön veren yüreğini.
tebrikler kardeşim