(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TENAKUZ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TENAKUZ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
merhaba ben hep geç kalacağım galiba ama yok kalmayacağım artık :) çünki şiirsiz nefes alamaz oldum bu güzel şiirler benim hayat kaynağım sevgi ile kalın
Eşimin ani rahatsızsızlığı nedeni ile 7 Şubattan beri Üniversite hastanesindeyiz.Bu gün bakabildim...Yüreğine sağlık yine nadide sesinizle anlamlaştırmışsınız...
Hep şiirimdeki yerinizi,emeğinizi, değerinizi aradım...Eksikliğinizi daima hissettim...
Nedense biz gözümüzdeki merteği görmez sağa sola çatarız.Sebep de gerekmez. Gözün üstüde kaşın var der kavga başlatırız. Millet olarak yangına körükle gideriz. Bir haller oluyor bize ''öz'ümüzü kaybettik.. Herkes takmış yüzüne bir maske,İkisi geçmiş içiçe..Bil bakalım hangisi aslı hangisi maske? Kadınlar erkek, erkekler kadın olmuş hem reelde hem sanalda.Körler sağırlar birbirini ağırlar oldu.Çirkine güzel, eğriye doğru demeye başladık.Herkes pastadan pay kapma yarışında.. Adı var insanlığın, hani kendisi nerde? Çelişki muhteşem anlatılmış.Resim her zaman ki gibi harika.Çok güzeldi ibret almalı okuyan dürüstlük adına.. Yüreğinize emeğinize sağlık.Sevgiyle kalın.
Edepliyken, arsızım, Mutlulukta, var sızım, Harda yanan, nar sızım. Konuşmayan, hatibim, Yazma bilmez, kâtibim. *************************************** Tenakuza düşmeler; _sanırım_ kimi zaman, özeleştiri için gereklidir.Hani, içinden yanlış olanlarını çıkarmak, doğrularla yüzleşmek, nefis ile başbaşa kalmak, erdemdir denebilir...Şiirsel açılımla, nefis aktarımlarda bulunmuşsunuz. ''İğneyi kendine çuvaldızı,,... Ata sözünden yola çıkınca, ne mükemmele imza attığınızı görmemek cahillik olur... Efendim, karakalem çalışmanızı es geçmem ne mümkün.. Sanat dolu gönlünüz varolsun diliyorum. Çok takdirlerim ehli kalem, ehli fırça sahibine... Saygıyla hep...
.
babidim tarafından 1/27/2013 2:04:44 PM zamanında düzenlenmiştir.
Değerli kardeşim.karakalem çalışmanız harikaydı.şiirinizde bir o kadar güzel ve anlamlıydı.tenakuz konusunu çok güzel işlemişsiniz.İçinizdeki duyguların çelişkilerini öyle güzel anlatmışsınızki,şiirdeki mısralarda bile çelişki yaratmışsınız.şiir anlam ve duygu bakımından şiirin ismiyle bütünleşmiş,bir grup oluşturmuşlar.kutlarım.
Değerli kardeşim, şiiriniz çok güzel ve çok anlamlıydı.kutlarım.puanım tam. şimdi şiirinize ve yorumumu uygun iki güzel söz ekliyorum.hoşçakalın
Çelişki
Çelişki
hava çok soğuk, içim titriyor, ellerim titriyor, yüreğim titriyor, güneş parlıyor, içim titriyor, bu yaz sabahı aşkım bitmiyor!
hava çok sıcak, içim yanıyor, gözlerim yanıyor, yüreğim yanıyor, kar yağıyor, içim yanıyor, bu kış gecesi aşkım bitmiyor!
gel gör ki hayatım çelişki hem de ne yaman çelişki! ters düşüyorum hayata, ters. aşkım ve mantığım bile çelişki..
Umut Karakaş
NOT.sevgili arkadaşım.eşimin kanseri metastas yaptığı için kemoterapi alıyor.bende onunla meşgul olmak zorundayım.Eskisi, gibi favorilerimi, dolaşıp şiirlerini okuyamıyorum.Ancak benim şiirimi okuyanların şiirlerini okuyup yorumlayabiliyorum.buda en az 10 günümü alıyor.tabii her şiire yetişemiyorum.kusuruma bakmayın.sizleri asla unutmuş değilim.selamlarımı gönderiyorum ,iyi günler diliyorum.,sağlıkla kalın......
suzan çelik tarafından 1/26/2013 12:13:36 AM zamanında düzenlenmiştir.
Düz yoldayken, şaşarım, Her yenilgi, başarım, Ölmüşsem de, yaşarım. Canım sağ, ruhum fani, Adım var, kendim hani?
TÜM MISRALAR ETKİLİ VE OLABİLDİĞİNCE ANLAMLI, BU DİZELERİ KENDİMİZLE EŞLEŞTİRDİĞİMDE İSE !! NE KADAR DA DOĞRU DEĞERLİ ÜSTADIM, SİZİM BU KARAKALEMLERİNİZE İSE NE DEMELİ Kİ, VAROLSUN NAİF YÜREĞİNİZ, GENÇKEN ÇOK SEVERDİM VE DENEMELERİM VARDI OKUL ÇAĞINDA, SONRALARI İSE BIRAKTIM :( SİZİN BU ÇALIŞMALARINIZI GIPTA İLE TAKİP EDİYORUM, SELAM VE SAYGILARIMLA, İYİ GECELER DİLERİM..
maharetli elleriniz gene güzel bir resimle mani tadında güzel bir şiir sergilemiş bizlere değerli toprağım.Güzel yüreğinize gam değmesin selam dualarımlasınız..
Acı bana, hoş gelir, Güneşli yer, loş gelir, Dolu koysam, boş gelir. Aç gezerim, hep tokum, Görünsem de, hiç yokum.
Edepliyken, arsızım, Mutlulukta, var sızım, Harda yanan, nar sızım. Konuşmayan, hatibim, Yazma bilmez, kâtibim.
DEĞERLİ DOST YÜREK GÜNAYDIN , YAŞANILAN GERÇEKLERE DİKKAT ÇEKME MANASINDA ÇOK ÇOK GÜZEL VEDE ANLAMLI BİR YÜREK SESİYDİ....KUTLUYORUM KALEM VE EMEĞİNİZİ.... SELAM VE SAYGIMLA.
çok ilginç bir şiir okudum...tecahüli arif vardı ama bu tenakuz, bu zıtlıklarla böyle bir güzellik ve anlam yumağı kolay sarılmasa gerek. kutluyorum tüm kalbimle hem sanatınızı hen kandilinizi...HŞT
Çelişkilerle dolu muydu yoksa benim kafamı iyi değil bilemedim. Hem varım hem yokum, hem azım hem çokum der gibiydi. Bakarım ama görmem, şöhretim var ama hakirim, yazmayı bilmem ama katibim, Kafam karıştı biraz. Farklı bir şiirdi ama güzeldi tabi her zamanki gibi. Kara kalem çalışması da güzeldi yine. Tebrikler kaleme kelama. Saygılar
OFF