En hayırlı evli erkek, eşine en iyi davranandır. Hadis-i Şerif İnsanların hayırlısı, eşine ve ev halkına hayırlı ve faydalı olan kimsedir.Hadis-i Şerif
Hâtûn Destanı
Şiirleri kıskanma, düşman olma şiire. Ben hayale bulandım, belki de vesaire. Sen mutlu değil isen, yazık olsun şaire!
Şiir harf tortusudur, şiir deliye dava! Şiirim Mecnun değil, sen de Leyla değilsin. Senin karşına çıkan şiir yere eğilsin!
Medet Allah’ım medet! Yâri, yâre demeye Göklerin yaslandığı kara toprağa nispet! O gözleri elamdır, Kal-u Bela’mdır evet!
O’nu anlatacağım, sözü boğarcasına, Deme yârim şaire derdi sorulmaz, niçin? Hayalleri öldürdüm, gerçeği yazmak için! . Vird eylesem adını küser Esma-ül Hüsna, Sen kulu utandıran, gönlü saran birisin. Anlatamam huriyi görmeyince huriyi, Sen hayali koşturan, aklı yoran birisin.
Veli yolunu tutsun arşü ferşü a’lânın, Deli secde arasın aklı varsa kulunun, Zemheriden baharı okunur ya salânın, Sen mevtayı güldüren, dili ceren birisin.
Benim dostum yok gibi, sevenim meçhûl değil. Aradığım her neyse, kayıp değil, kul değil. Bilirsin, beni yoran para değil, pul değil. Sen gönül hazineme, yedi veren birisin.
Cennetin mutfağında nimet tartar, tadarsın. En güzelini bana kurban deyip adarsın. Sen gönül ocağımda, yandırdığın kadarsın. Sen şah damarda kanı, tutuşturan birisin.
Sen aşkı mağlup eden kara gözün nurusun. Namaz kadar mübarek, dua kadar durusun. Yâre diz çökmeyenin “iki eli kurusun” Sen bahtsız şairlere, kalem kıran birisin.
Benim bahtım kutludur, benim yârim güzeldir. Ben dert üstüne dertle pişerek sana geldim. Şefaat eyle gülüm, ben, son divana geldim.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Hâtûn Destanı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hâtûn Destanı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sen aşkı mağlup eden gözbebeği nurusun. Namaz kadar mübarek, dua kadar durusun. Yâre diz çökmeyenin “iki eli kurusun” Sen bahtsız şairlere, kalem kıran birisin.
Benim bahtım kutludur, benim yârim güzeldir. Ben dert üstüne dertle piştim sana geldim. Şefaat eyle gülüm, ben, son divana geldim.
Ve öz itibariyle; Aile..
Oyle ki toplumu olusturan, medeniyetleri taclandiran, birlik ve beraberligi kaim kilan...
Ve tabi ki tum katmanlar arasina harc lazim tutmasi icin ki o da SEVGİ..
Sevgiyi de hissettirmis şair, her misra da..dolayisi ile bu durum şiire de sirayet etmis ki;
Boylesi degerli bir eser cikmis ortaya..
Okunulasi bir siir..
Tesekkurlerimle,
Eyvallah..