Okuduğunuz şiir 20.12.2012 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Nermin Öztaydaş
kar deyişinde
ellerin diyorum Tanrı’nın uyuttuğu markiz kuytusu matemi göğün yüzüne sönmüş kuşların yok içinde ses yok nefes ölsem dört yanımda hüzünleri hep içine atmış sis ama önce geri dönsen mi diyorum
o söyleştiğin nehirler hepsi uzanıp boynuma sarıldı dün epeyce özlemişler gül onlara gül sıcak ve içten nefes alıyorsun biliyorum ya bu yeter
upuzun yürüyorum oyala beni gece bir gurbetin gözlerine nakış döndür parmak uçlarında her fırsatta usulca aşka tutuşan ışıkları say ki yıllar var onsuzum sayılmamış yorulmamış gün
giyindiğim ne varsa soyundum bin çiçek üzerine gel gözün aydın yıka beni zamanı solurken ayrılığın bugün ateşine çok ağlayan kar kapattı bütün şehri bereketli beyaz bir masuma bir de yâr deyişinde bir şiir hiç gelmesen aklıma .
aralıkikibinoniki
yorumları ve katkılarıyla şiirimi güçlendiren şiir dostlarıma ve edebiyat defteri seçici kuruluna teşekkürler...
sesiyle şiirime can veren Nermin ÖZTAYDAŞ seni seviyorum...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
kar deyişinde şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
kar deyişinde şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
upuzun yürüyorum oyala beni gece bir gurbetin gözlerine nakış döndür parmak uçlarında her fırsatta usulca aşka tutuşan ışıkları say ki yıllar var onsuzum sayılmamış yorulmamış gün...
YÜREK SESİNİZ HAKETTİĞİ YERDE ZATEN TEBRİK EDERİM SAYGILARIMLA...
Şiir, benim kültürüme göre değil. "Tanrı'nın uyuttuğu markiz kuytusu" falan ne demek? Bunlar bizim racona ters anlatımlar."Allah" yerine "Tanrı"; "upuzun" yerine de "up uzun" yazılmasına da eleştirim olacak; fakat yine de şairi tebrik edeceğim. Şiiri anlayabilecek kapasitede değilim deyip geçeceğim.
Sabahleyin işyerine geldim,çayımı aldım ve yudumlamaya başladım ,bakalım ne koymuşlar bugün günün şiirine dedim içimden :Arı duru bir şiir Kezban TURAN şiiri.Asonans ve aliterasyon sanatının ustalıkla kullanıldığı ,kelimelerin cümle içerisinde bir askeri nizamın tertibinde yerli yerinde ve değişik ritimlerle sıraya geçtiği,derli ,toplu bir mükemmel şiir okudum.Şiirde bir de acilde nöbet tutan ve yılların birikimini taşıyan yetenekli sağlık çalışanlarının damardan kan alırkenki acıtmadan, incitmeden ve titizlikle işlewrini yapmalarındaki uatalığı ,kar deyişinde'de kelimelerin yüreğe ince ince ama sapasağlam sızmasında ve kendisine orada koskocaman bir yer bulmasında hissettim.Şiirlerinin devamını bekliyoruz Şükran Hanım ,usta yürek.Saygılarımla...
Süleyman Toprak tarafından 12/21/2012 9:48:53 AM zamanında düzenlenmiştir.
Süleyman Toprak tarafından 12/21/2012 9:50:00 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bazı şiirler vardır bir dizesi bile alır götürür insanın aklını... yani şiirde siz çeken vuran dağıtan aklınızı çelen bir şey olmalı içindi bu tanım...
giyindiğim ne varsa soyundum bin çiçek üzerine gel gözün aydın yıka beni zamanı solurken ayrılığın bugün ateşine çok ağlayan kar kapattı bütün şehri bereketli beyaz bir masuma bir de yâr deyişinde bir şiir hiç gelmesen aklıma .
"Nefes alıyorsun biliyorum ya bu yeter,, işte sevginin sesi bu... Duygunun membaı bu... Aşk bu aşk... Hiç yabanıl gelmiyor bana, ne mutlu ki şanslıyım bu konuda... Yabancı kalmak bu duygulara ne kötü Ya Rabbi:))
Ve o aşkın müziği şu satırlar:
"giyindiğim ne varsa soyundum bin çiçek üzerine gel gözün aydın yıka beni zamanı solurken ayrılığın bugün ateşine çok ağlayan kar kapattı bütün şehri bereketli beyaz bir masuma bir de yâr deyişinde bir şiir hiç gelmesen aklıma,,
...
Aşkın ırları hep essin gönül bağında...
Nicelerine Kezban hocam, ne güzeldi...
Teşekkürler, sevgiler...
================================================= e d i b / a h m e t