(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
"ö.ç.m" den Şiir şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
"ö.ç.m" den Şiir şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
dörtlülkte ulamanın olmayışı ...be kalem derken; be'de lebin değmesi keskin bir dur çekiyor nefese. b ve m harflerinin mısra sonlarından alt mısra başına geçişte lebi-okunuşu daha da zorlaştırıyor galiba.
okunuş problemli geldi bana ama... yine siz bilirsiniz... selam ve saygımlarımla hocam hayırlı geceler..
Kardeşim, benim bildiğim bir komşunun kızı yemekteki etleri yemezdi, biz de ona etyemez derdik. Şimdi bir de lebdeğmez çıkardınız başıma. Ben, Fransızca bölümü mezunuyum; fakat ortaokullarda Türkçe derslerine giriyorum. O yüzden hece ile ilgileniyorum. Türk Dili Edebiyatı mezunu falan olsak lendeğmezi duyardık. Sizin şiirinize getirdiğim eleştiriden benim uzman olduğum kanaati çıkarılamaz. Yine de lebdeğmezli yazmaya çalışacağım. Lebdeğmezli günler dilerim. İşlerinize leb değmesin:)))
leb değmez bambaşka bir boyut ve hoş. fakat sanat için mi yazıyoruz, halk için mi, Hakk için mi yazıyoruz galiba püf noktası burada eleştirmenin. Şiiri Hakk için yazanlar yani Hakk'ı duyurmak(ilahi kelimatullah), hakk'ı savunmak, insan hakkını gözetmek vb.... bu şiirlere herhangi bir eleştiri ve olumsuz bir şey yazdın mı genelde taşa tutuluyorsun. Çünkü şairin amacı ne sanat ne şiir...
ha keza halk için yazanlara da eleştiri getirdin mi yine taş veya alınganlık bunların getirdiği agresiflik...
sanat için yazanlar ise eleştiriye daha açık daha müsamahalı...
bu konu bu muhabbete biraz teğet geçse de:), daha bugün fark edebildim.
Bundan sonra herhangi bir şiire olumsuz eleştiri getireceksem önce bu ayrımı yapmalıyım galiba.
daha teferruatlı bir açıklama yaparsınız demişsiniz ya... hay dedim yazmaz olaydım yorum morum... a'dan başla...z'ye kadar harflerin çıkış yerleri neresi.... a'dan başla ....z'ye kadar hangi harften sonra hangi harf gelirse okunuş güzelleşir ve tutuk kalmaz. sesin musikisini harflere nasıl yansıtabiliriz.... kavaldan çıkan a sesiyle ney'den çıkan a sesi aynı mı farklı mı?
yani deryanın sırrını çözdüğünü düşün ama gel damlada boğul gibi olmuştum
kimisi diyor imla gereksiz, kimisi diyor imlasız olmaz... kimisi diyor TDK inceltme işaretlerini kaldırdı artık yok kimisi diyor TDK kırk fırın ekmek yesin gelsin... iki sözlükte aynı kelime iki farklı şekilde yazılmış...
uzun lafın kısası Şiirde "....Hak rızası" geçiyor ve tanıyabildiğin kadar ö.ç.m. hak veya halk adamı tarafı ağır basan biri. ne işin vardı lebinen, okunuşunan;)
hocam belki bir gün leb değmez bir şiirde hem Hakk hem halk hem sanat hususunda hasbihal ederiz.
bir şiirime yorumunuzda demiştiniz ki: örnek olarak: ..................................... dal ..................................... bal .....................................el veya dil...
üçüncü mısradaki sesin incelmesi güzel olmuş. bunu diyen biri leb değmezi yeni öğrenmiş olsun... biraz hayretteyim işin açığı... selam ve dualarımla....
İçinde “b, p, f, m, v” gibi dudak ünsüzleri bulunmayan sözcüklerle yazılan şiire lebdeğmez denir. Lebdeğmez sanatına uygun şiir söyleme Halk edebiyatında saz şairleri arasında daha yaygındır. Âşıklar söylenen sözden alırsa
İnsanlar içinde hastan sayılır
Hakikat dersini özden alırsa
Yaratan Tanrı’ya dosttan sayılır (Selmani)
Leb değdirmeden yazmak da bir maharetmiş demek ki. Yorumunuz epey faydalı oldu. Tekrar teşekkür ediyorum.