(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Gül Kırmızı Kanar Bülbül şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Gül Kırmızı Kanar Bülbül şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Saygıdeğer hocam, Şiiriniz 8' li YER YER DURAKSIZ, YER YER 4+4 duraklı hece şiiri denilecek dizelerin oluşturduğu dörtlüklerden, beyite dönüştürülmüş, geleneksel söylem benimsenmekle birlikte, halk edebiyatı+ divan edebiyatı tarzı bütünleşme sağlanarak (kullanılan sözcükler ve içerik yönüyle) yenilikçi bir biçim ve biçemi ortaya koymuş.
Dikenler içinde bir gül / A Al kırmızı kanar bülbül /A Dür nilüfer gözde sümbül/ A Aşk çiçeği aç ey gönül/ A ...............GİRİŞ DÖRTLÜĞÜ
DİĞER DÖRTLÜKLER İSE
Sahra mecnun kumul dolap/ C Çile-diler şılap şılap /C Eşk uğruna canlar türap /C Aşk külünü saç ey gönül' A........ DDDA, EEEA BİÇİMİNDE SÜRÜYOR.
DEĞERLİ EMEKLERİNİZE VE YARATTIĞINIZ TÜM GÜZELLİKLERE GÖNÜL DOLUSU TEŞEKKÜRLER.
Selâm sevgi ve saygılarımla...
Şaban Aktaş tarafından 12/17/2012 2:43:40 PM zamanında düzenlenmiştir.
şiirin bilinçli gözlerle irdelenip inceliklerinin yakalanması büyük şans bilginize bilincinize gönlünüze sağlık sağolasınız iyi ki varsınız şanssınız değerli Şaban hocam..:) sevgim saygım selamlarımla..
Osmanlı dil kullanımı , argo ve çağdaş betim senkronize edilince yaratıcı edebiyat söylemine denklikler kuran bir sayfada olacağımın bütün sinyalleri ile okudum
Kurulumu gerçekleştirilen şiirsel söylem, tıpkı saatlerin mekanik dişliler sistemini büyük bir dikkatle takip eden zanaatkârı dışarıdan izleyen bir çocuğa benzetsede beni -ustacığım yağın içine biraz hoş kokulu yağlardan da katamaz mıyız diyesim geliyor ne bileyim bişey noksan veya fazla veya tıkırtılılı parke taşlarına sürtünen atların nal sesleri ve yahut havada kar kokusu ve ellerim ah! ah ellerim .. ne çok burkuldu morardı tırnaklarım anam koltuklarının altına alıp ısıtsa hohlasa öpse sevgilim gibi içtenlikler aradım
kimbilir.. Mimar Sinan gibi minareye bir halat atarak azıcık yana çeker ve minare biraz eğri olmuş diyen o yaramaz çocuğu sevindirisiniz :)
yine evet yine bu her şiirinizde karşılaştığım duygular
uçuk. kekre.
sevgiler
wewin tarafından 12/17/2012 12:09:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
şiirin ilham olan ilk hali "gönlüm " idi "genel ifadeyi tercihledim "gönül" bu da bir etken -im daha sıcak..:)
Dikenler içinde bir gül al kırmızı kanar bülbül Nil nilüfer gözde sümbül aşk çiçeği aç ey gönlüm
Dikenler içinde bir gül al kırmızı kanar bülbül Dür nilüfer gözde sümbül aşk çiçeği aç ey gönül
resim konusunda dikkatiniz resimle de ilgili olduğunuzu ortaya koyuyor ki sanatın her yönüyle ilgili olmak ne büyük zenginlik kutluyorum dikkatinizi değerli şair dost wevin sevgilerimle...:)
eksiği fazkası misk ü amber oranı gözden geçirilecek şiire halat atma zamanı..:)
şiirde kendini kaybetmişe el veren ışık olan düşünceleriniz için gönül dolusu teşekkürler iyi ki varsınız şanssınız sevgili wevin..:) sevgim saygım selamlarımla..
Ayrıca ressamın portresini yaptığı kadının naif yüzü ile elleri arasındaki farkı ' emekçi kadınların çok gelişmiş el ve kol kaslarına yaptığı hoş ironi ve eser sahibini belirtmeniz son derece mutlandırdı efendim
seslerin tılsımını yakalamak duyarlı şiir yüreklerin işi iyi ki varsınız Nilgün dost teşekkürlerim hayata kattığınız cümle güzelliklere...:) sevgim saygım selamlarımla..
bilinçli okuyucu şiir edebiyat adına ne büyük şans dilerim kıymetiniz biline iyi ki varsınız orfeo dost teşekkürlerim hayata kattığınız cümle güzelliklere..:) sevgim saygım selamlarımla..