varsıllar uyurken mışıl mışıl sokaklarında kentin geceyarısı yalnız yoksullar çalışır iştahla harıl harıl kediler gibi eşeleyip deşerler kokuşmuş çöp konteynerlerini...
’bana ne!’ diyemem ki yüzüne bakıp geçemem gücüne gitmez mi hiç; sen olsan bir nebze utanmaz mısın insanlığından, çürümüş meyve sebze, kuruyunca atılmış küflü ekmeklerle beslenmek zorunda kalınca aynı çöp sandığından sokaktaki kediler ve köpeklerle?! ...
ülkemin her yanı bolluk bereket kamyonlarca sandık sandık dalından yeni kopmuşçasına tazelik demet demet varken manavdan günlük alıp yemek nedir bunca rezalet, akıl almaz kepazelik hangi devirdeyiz, ne demek hayat mücadelesi, payına düşeni alıp geçiyor çöpten geçinen adam!
kesilince ayak sesleri bir ileri bir geri kocaman kocaman sıçanlar ortalıkta koşuşuyor durmadan; kediler, sıçanlar, köpekler ve insanlar hepsi aynı kalabalıkta...
ey modern çapulcular! haraç toplayıcıları! vergi üstüne vergi zam üstüne zamla milleti alttan oyanlar! dini her kılıfa uydurup camiden minareyi soyanlar! yüksek koltukların alçak beyleri! alçak bayanların(!) yüksek topuklu tahta/kurulu(?) maroken koltukluları; yükseğe oturunca hürrem sultan(!) sırıklı ayşekadın(!) fasulye gibi çubuklu kendini nimetten sayanlar; aklım şimdi fırlayacak!!! çöp kutularında köşeye sıkışmış kediler gibi ellerim pençe pençe nam(l)usuyla büsbütün önce sizi kırmalayacak!
... lâmı cimi yok bunun yok aması maması, insanlar çöp yiyor, köpekleriniz, ithal amerikan maması!!!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KEDİLER, SIÇANLAR, KÖPEKLER VE İNSANLAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KEDİLER, SIÇANLAR, KÖPEKLER VE İNSANLAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Leşe koşan akbabalar bu kadar çokken Yorgun derileri sıyırsak üzerimizden Sadece deriyiz zaten İblis göbek bağlamışken..
Su yok Ekmek yok Ne yersiniz Sopa !!! Ne sopası Tanrının sopası !!!!
Çok eskiden Söz vardı, hançer vardı Sadece bunlar can yakardı Şimdi para var Paran varsa güç var Yak yakabildiğin canı Aç, toka inanıyorsa başarıyorsun demektir.. Kandır kandırabildiğin kadarını.. Ama Ama açı utandırmıyacaksın Utanç da bir güçtür eğer bir halk utanırsa İşte ondan korkacaksın !!!!!!
ukalalık yapmak istemem asla! Ama Liberalizim denen sistem ortaya çıktığından ve iki kutuplu dünyanın yıkılıp sadece Kapitalizmin dünyaya hükmettiğinden buyana, hep şunu söyledim: ki bu sayfalardan ilk kez dillendiriyorum. Dünyayı artık ne Proleterya ne emekçiler, ne ezilenler değiştirecek.Onların artık zincirlerinden başka kaybedecekleri başka şeyleri de var. Ev gibi, araba gibi, yazlık gibi... Gelirler arasındaki uçurumun giderek büyüdüğü, milyarlara hükmeden parababalarının sadece birkaç bin olduğu günümüz dünyasını değiştirecek olanlar açlar olacak, aç insanlar. Bir duysalar, bir bilseler, bir anlasalar tüm dünyadaki açları 90 yıl boyunca doyuracak kadar sermayenin bankalarda öylesine yattığını, hiç bir işe yaramadığını, işte o zaman gayrı yeter! diye bir çıkacaklar ki sokaklara, bu selin önünde ne hükümdarlar, ne tiranlar, ne holdingler, ne borsalar kalacak. Açlar gelecek açlar! Karınlarını doyurmak adına, bölüşmek, paylaşmak adına...
Şimdilik yürek sızlatan manzaralar bu çöpten beslenenler durumları. Ama zararı yok, çoğalsınlar bakalım, çoğaldıkça öğrensinler, öğrendikçe bilinçlensinler, bilinçlendikçe değiştirsinler.
Duyarlı olmak elbette yakışır sizin gibi değerli kaleme. Tebriklerim saygıyla...