gözlerin değil, çok okumaktan aklın miyop kardeşim; böyle bir sayrılık milyonda bir, yani kendinle övünebilirsin(!)
hani şu ’deryalar içre olup da’ diye başlayan balık hikayesi var ya onun gibi bir şey...
doğuştan dahisin, sahi mi; hayat hiçbir şey öğretmedi yani şu noktada haklısın, evet, sence çoğu insanın yaptığı zırvalık(!) ...
peki yuttuğu zokayı neden, nasıl, niçin kesip dişiyle kırdı misinasını can havliyle kaçınca büyüyen balık?!
bu yüzdendir belki de kendini büyük başkalarını küçük görmen; yani asıl mesele burnunun üstüne üstüne baryoz gibi, üst üste yumruklar yememen! böyle bir şok ancak getirir seni kendine!
’tereciye tere satıyor’muşum’ daha ne; öğrendiklerinin hepsi de diğerlerini küçümsemek için ayrı ayrı bahane!
ey ayaklı kütüphane(!) her bilgi var sende oh oh, çok şahane; hayatında bir kere ektin mi ki tere maydonoz, ya da nane/ de bunları diyorsun boyundan büyük her naneyi yiyorsun?!
bunları dediğin için yanıt hakkımı kullanıyorum yoksa benimkisi çok okuyup, çok bilmişlik, bilgiçlik filân değil; anlıyacağın, entel budala değilim!
sidik filân da yarıştırmıyorum seninle yaşım geçti, o eskidendi çıkardık çocukken damların üstüne hem işerdik, hem de ayna tutardık uzaktan gelen kızların gözüne, volüm yerinde değil; ancak bildiklerin kadar senin yaşadıklarım vardır belki de benim; feleğin ateş çemberinden güneşin göbeğinden geçip de geldim!
git başka bir râkip ara kendine, masturbasyon salatası yedir o güzel beynine; çok râkip aramış bir güzelini bulamamışsın düşememişsin sik/le-tince dengine; işte bütün sorunun bu senin!
ah sigmund freud; yetiş imdadına bu delinin, ego aynasının çukuruna düşünce id, ego, süper ego karışmış iç içe halkalar o kadar büyümüş ki; göremez olmuşsun kendini gökten düşme ruhsuzlaşmıs bir monolit sana açık bütün yollar, hayli geç oldu vakit ’vakit nakittir’ haydi kalk git ’o’lum bak git!’
...
dedim şur’da iki lâf ola sürç-i lisan eyledimse affola(!)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
RUHUNU ARAYAN MONOLİT şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
RUHUNU ARAYAN MONOLİT şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sayın Aktaş, eğer sürç-i lisan olacak ise böylesi olsun. Yani içinde didaktik öğeler, satirik göndermeler ve sanat adına usta işi döktürmeler, diyorum. Ve en içten teşekkürlerim ile o güzelim kaleminizi kutluyorum. Nice paylaşımlara... Esenlikler içinde...
Çetin Özdemir tarafından 12/15/2012 3:08:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
ey ayaklı kütüphane(!) her bilgi var sende oh oh, çok şahane; hayatında bir kere ektin mi ki tere maydonoz, ya da nane/ de bunları diyorsun boyundan büyük her naneyi yiyorsun?!
Tebrik edilecek sözler yağmur gibi yağmış monolit şaşkınlıktan yığılıp kalmış öylesine etkilenmişki sim siyah kesilmiş zavallı Yüreğine sağlık çok güzeldi Selamlarımla hayırlı geceler dilerim
itiraf edeyim ki Şaban bey, sizin gizli bir takipçinizim. Şiirlerinizi hayranlıkla okurken onların hem edebi bir değerle hem felsefik bilgilerle dolu olduklarının farkındayım.
Böyle bir şiir de okumalı mıydım sizden? Belki evet, bu da yazılabilir. Sizi böylesine boş hem de bomboş sebeplerle meşgul edenler utansın. Boşverseydiniz diyeceğim ama, bazen insanın patlama noktası da geliyormuş demek. Diğer yandan bizim oraların bir deyimi vardır: Suskun gelin kaynana çatlatırmış. Susarak da kimilerini çatlatabilirdiniz.
Yine de ustaca verdiğiniz ders için tebrik ediyorum sizi. Saygılarımla...
Bu sitenin eski üyelerinden birisi olarak, pek çok yeni arkadaşı tanıyamadım henüz. Bu vesile ile tanışmış oldum şiirinizle. Değerli yorumunuz için teşekkür ediyorum. Onur verdiniz. Saygılarımla.
Çetin Özdemir tarafından 12/15/2012 3:08:36 PM zamanında düzenlenmiştir.