güzel şeyler yazın kardeşim karalama defteri değil kâlbim yap - boz tahtası hiç değil; kalem kâğıt elinizde yazın, okuyun bozun, yine okuyun şiiri, hereke ipek halı gibi uyumlu kök boya renklerle eğirme ince iplikle dokuyun!
şiirin, eli ayağı düzgün kaşı gözü süzgün duygu seli azgın olsun; öyle yaz ki şiiri, sen şiiri yazma şiir senin yazgın olsun; yakıp, örse koy döv döv, sula yüreğini elde çekiç, göğsün körük demirci gibi yap gereğini!
öyle ya sevmeden olmaz seveceksin insanı sevdikçe ısınır insanın kanı, doğayı çiçekleri çiçekte balı, ağaçta dalı suda balığı, ağdaki örümcekleri gözleyip yakından tanı, canlı - cansız sayısız bunca varlık için(?) sunulmuş çekleri doldurmayı bil güzele, güzelliğe şük’ret yeri gelince, gerekliyse küf’ret!
şiirin özü matematik tik tak, tik tak kâlbin otomatik patlamaya hazır sözcükler zaman ayarlı dakik, şiir bilim, felsefe hep yazmadan yana olma in/safa gel in/safa, yalan yanlış kulaktan dolma al eline kitap oku; yazmadan öncedir okumak şiir, sözü kâlbe dokumak!
Şaban AKTAŞ 27.11.2012
Foto: Ben, Subaşı Yaylası, İkizgöl, Rakım 1400 m. Gömbe/ Kaş - ANTALYA Çeken: Ömer Faruk Gülşen- Ağustos ortası, 2012
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ŞİİR D/OKUMAK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ŞİİR D/OKUMAK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Mağara ağzına kadar gittim bir 15 yıl oldu. Fakat içine inmedik. O zaman iniş yoktu şimdi nasıl bilmiyorum? Her Kapadokya turunda uzaktan görür geçeriz...Tınaztepe'de mutlaka çay ve ihtiyaç molası yaparız dönüşte. Bölge mağaralar yönüyle obruklar düdenlar yönüyle hayli zengin. Seydişehir'e girmeden önce ufak ufak mağaramsı oluşumlar da dikkati çeker.
Yine çiçekte bal kokusunu aldın değil mi? Yoksa uçup gelmezdin Ta Karadeniz'den Akdeniz'e?!
Ben de adresine Antalya reçeli göndereceğim yolladığın o sizin kadar tatlı hediyeleriniz için haberiniz olsun. Gönderi ulaşınca merakta kalmayasınız, bu ne demeyiniz?. Hangi Kargo şirketi ile çalışıyordun? Sevgi, selam ve saygılarımı iletir, sağlıcakla esen kalınız derim.