Sonu baştan belli bir filmin Umutsuz hikayesiyse eğer bu sevda Unut gitsin şimdiden adımı soyadımı Hiç olmazsa şu zavallı gönlüme Ateş düşürüp de umutlandırma bari
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
UMUTLANDIRMA BARİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
UMUTLANDIRMA BARİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Değerli üstadım, kısa olan mısralar her zaman derinliği olan duygulardır ve derinlik taşıyan mısraları yakalayabilmek oldukça zordur bununla birlikte benim de sevdiğim bir tarzdır. Gerçekten anlam yönünden kaliteli dizelerdi okuduğum,yüreğinzie sağlık diyerek sevgi ve saygılarımı bırakıyorum sayfanıza
SEvgili kardeşim.Umut fakirin ekmeği imiş misali yazdığınız o kısacık şiir neler anlatmıyorki,neleri dile getirmiyorki!.Günahların en büyüklerinden ve ahlaksızlıkların en kötülerinden biri olan umutlandırıp ortada bırakıp gidivermek kişinin yaptığı en aymaz davranışlarından biridir.Eğer sevmiyorsan,eğer yardım etmeyeceksen,eğer gelmeyeceksen umutlandırma karşındakini.Umutlanıpta aldatılmak ve beklemek kadar kötü bir duygu yoktur.oNUN İÇİN HAYAL KIRIKLIĞI UMUTSUZLUK YAŞAMAK İSTEMİYORSANIZ,Bir günlük de olsa hayallerinizle yaşayın, güvenin çevrenizdeki insanlara ve ümit edin. Bunu denemenizde fayda var, en azından bir kaybınız olmaz!... O vakit dünyanın daha renkli, yaşamın daha zevkli, yaşanılır ve güzel olduğunu hissedeceksiniz. Unutmayın ki, umut en umutsuz, karanlık gecelerde bile ışığını esirgemez sizden. En zor anlarınızda bile yitirmeyin ümidinizi.İşte o zaman sevgiliniz bile olsa sizi umutsuzluğa sürükleyemez.Çünkü sz artık pozitif bir insan oldunuz ve her şeye olumlu bakıyor ve yaklaşıyorsunuz......
sevgili kardeşim,şiiriniz çok güzel ve çok anlamlıydı.kutlarım.puanım tam.şimdi şiirinize ve yorumuma uygun şiir veya iki söz ekliyorum.hoşçakalın.
Umut Umut kalbe saplanmış Umut derde dermanmış Umuda bel bağlanmış Umutsuz zaten yanmış
Umut binbir ayaklı, umut Güneşte saklı Umut edenler haklı, umut insanın hakkı
Umut insanla doğar Umut yağmurdur yağar Kimi gün keder olur Kimi sevince boğar
Umut binbir ayaklı, umut Güneşte saklı Umut edenler haklı, umut insanın hakkı
Usanma yalanlardan Umutsuz kalanlardan Belki denize maya Umut et yarınlardan
Umut binbir ayaklı, umut Güneşte saklı Umut edenler haklı, umut insanın hakkı
İçten anlamlı dizelerdi... gerçekleri haykıran bir şiirdi...Kutluyorum.... Duygu, emek, sabır ve hünerle ortaya çıkardığınız anlamlı nadide eserinizi tebrik ederken; başarınızın daim, kaleminiz her dem kudretli olması ve ilham perinizin başınızdan eksik olmaması dileklerimi sayfanıza bırakıyorum......
Daha önce sadece resimlerinden tanıdığınız bir adamı hem de resimlerini bile görmediğiniz bir hanımefendiyle birlikte yani kanlı canlı karşınızda görseniz ne yapardınız.?
İşte böyle bir karşılaşmayı anlatacağım sizlere. İster şiire yorum olarak okuyun, isterseniz biyografi olarak.
Kasımın 14 yada 15'iydi yani iki hafta önce. İş yerimde oturmuş bir şeylere bakıyorum bilgisayarımdan, bir gözüm de hep kapıdadır, personelim ne yapar, gelen giden vatandaşlara davranışları nasıldır gibi yani bir tür otokontrol, belkide yılların birikim ve alışkanlığı.
Güvenlik görevlimle göz göze geldik, aynı anda da servisten bana doğru odaklanmış dört tane dostça ışıldayan göz. Ne kadar tanıdıktı, hemen fırladım masamdan koşar adımlarla servisi geçtiğimde kimi gördüm dersiniz.
Şiirlerine o kadar çok takıldığım, tabiri caizse (hiç bir art niyetim olmadan, aynı şekilde uzman olmadığım halde, şiirlerini alakalı, alakasız yorumladığım ama bana asla kırılmadığından da emin olduğum Sayın; Kâşif Kâni ERTÜRK karşımdaydı.
Yanındaki zarafet timsali hanımefendi de kızı. Nasıl mutlu oldum anlatamam, yani o anki duygularımı anlatacak kelime bulamıyorum. Hani bir bununla bitse iyi.
Daha önceki sınırlı yazışmalarımızdan birinde şiirlerinden bazılarını kitaplaştırdığı bilgisini paylaşmış ve bana da bir tane göndermek için adres istemiş ve ben de yazmıştım ama kitabı kendilerinin getireceği ölsem aklıma gelmezdi. Neyse kitabı alıp kutladım sayın ERTÜRK'ü ve paketi açmadan bıraktım masamın çekmecesine, nasıl olsa şiirlerini okumuştum defterde, gene de okuyacaktım ama sevgili Çağla ve Hocam karşımda capcanlı otururken kitap bekleyebilirdi, bekledi de zaten.
Bir iki gün sonra paketi açtım, bakalım dedim hocama hangi şiirinde hata bulup sataşmanın keyfini yaşayacağım ama olmadı yani yapamadım. Ya ben neler düşündüm, neyle karşılaştım.
Kitabın sunuş kısmında benim bir editör inceliğiyle şiirlerine katkıda bulunduğumu yazmış, vallahi ben içimden geçenleri yazdım hocam, ne övmek ne yermek maksatlı, öylesine işte ben gibi yani.
Ne desem ki, hiç beklemediğim bir şeydi, hele bir de bu kadar damarınıza basmışken. O anki duygularımı sıralayacak olursam;
Hem utandım, hem mutlu oldum, hem de bir kere daha gurur duydum kendimle.
çok saygın dost merhabalar; beni mahçup ediyorsunuz .mahçup ediyorsunuz..bazen size yaptığım haksızlıklar geliyorda utanıyorum..doğrusu bu kırmızıyı,(şimdi kırmızı değil,pembe diyeceksiniz diyede korkuyorum ya)ta yorumu yazdığınızda boyamıştım ama şiir asana kadar dursun istedim..yeni şiirde de pembe olacak bir övgü ve yorum var..teşekkür ediyorum..umarım sizi bu camiada görmek ömrüne sahip olurum..yok yok meslekte kalma değil, yaşamak anlamında diyorum..hemen korktunuz değil mi..bu adam daha emekli olmayı düşünmüyor mu acaba diye..olacağım olacağım..kızım çok sevdi sizi..eşime anlattık..artık daha aileden biri oldunuz bilesiniz....hadi allaha emanet olun..hoşça kalın mutlu kalın..her şey için teşekkürler..saygımla.
Sonu baştan belli bir filmin Umutsuz hikayesiyse eğer bu sevda Unut gitsin şimdiden adımı soyadımı Hiç olmazsa şu zavallı gönlüme Ateş düşürüp de umutlandırma bari
Çok haklısınız sonradan yanmaktansa baştan ateşe el atmamak gerek,kuşkulu ,yıkılmaktan korkan yüreğin haklı anlamlı ikazı ,duygulrınıza sağlık hocam saygımla.
Sonu baştan belli bir filmin Umutsuz hikayesiyse eğer bu sevda Unut gitsin şimdiden adımı soyadımı Hiç olmazsa şu zavallı gönlüme Ateş düşürüp de umutlandırma bari
Harika bir rubai .yüreğinize sağlık şair dost .selam ve saygılar
Sonu baştan belli bir filmin Umutsuz hikayesiyse eğer bu sevda Unut gitsin şimdiden adımı soyadımı Hiç olmazsa şu zavallı gönlüme Ateş düşürüp de umutlandırma bari
Sonu baştan belli bir filmin Umutsuz hikayesiyse eğer bu sevda Unut gitsin şimdiden adımı soyadımı Hiç olmazsa şu zavallı gönlüme Ateş düşürüp de umutlandırma bari
KAŞİF KANİ ERTÜRK
Çok haklısınız üstadım.Ateş boşa yanmaz ateşi düşürdüyse söndürmesinide bilecek güzel bir şiirdi kutluyor saygılar sunuyorum..
serbest şiirlerdeki tek beğendiğim tarz az ve öz bazen şiir kendini bitirir ama şair illada zorlar birkaç cümle daha diye neden demek istediklerini daha anlatamamıştır da ondan sevgili hocam şiir size siz de şiire yakışıyorsunuz sevgilerimle kardeşiniz hazani
Sonu baştan belli bir filmin Umutsuz hikayesiyse eğer bu sevda Unut gitsin şimdiden adımı soyadımı Hiç olmazsa şu zavallı gönlüme Ateş düşürüp de umutlandırma bari
tbrkler hocam ateş düşmesi lazım geleceği yaşamadan kıms ebilemez saygımla