Köşe başında, ıssız ve korumasız, bedeninin örselendiği bu kaldırımlarda, saçaklardan sicim gibi süzülen yağmur damlalarının altında BİR KADIN uzattı elini, karşısındaki yüzü görünmeyen adama.
Belli belirsiz duyulan sessizliğiyle, merhaba dedi, tüm silikliğiyle. Çıkarken, üçüncü sınıf bir otel odasının merdivenlerin basamaklarında.
Aynı yaşadığı hayat kadar kaygan ve de kirli adimlarinda gözyaşlarının köpüğünde yıkandı pişmanlıkları ve çaresizliği koridordaki boy aynasında.
Eksildi sanki her basamakta, ruhundan akan feryat dolu ümitsizliği, arındı tüm karanlıklardan, arındı tüm kahırlardan...
Geceye soyundu, akşamdan kalan bu günün son dakikalarında, tanımadığı, ve kimbilir bir daha hiç karşılaşmayacağı bu bedenin soğunda,
kayboldu sabaha kadar.
Soyundu gözlerini sımsıkı kapatarak, görmemek için bedeninde tırmanan soluk ve dokunuşları.
Soyundu sabah kadar, olanca utancı, duvardaki saatin vuruşlarına karıştı ve de yalnızlığına sığınarak, genzine dolan bu alkol kokusunu duymazdan gelerek gün ağarıncaya kadar dayandı.
Tenine değen hoyrat bir dokunuşla uyandı, kalk giyin diyordu, gece tüm zerafetiyle yanına uzanan adam.
Hadi gitme zamanı ! Olanca heybeti ve azameti ile, kendisine sahip olan, ve şu an, kulakları çınlatan bir uğultuyla, kaçtığı gün doğumlarını kulağına haykırıyordu sanki.
Sanki yaşadığı üzerine yıkılan onca sabah olmamış da, sanki yeni doğmuşcasina.
Saf bir bebek edasıyla doğruldu yataktan, giyindi alel acele bir yandan.
Hoşçakal diyordu, hoşçakal, eline sıkıştırdığı bir tutam parayla.
Bu kahrolası odada, çöktü kaldı bir anda. Alışılagelmiş bir gündü oysa, bedenine değen ne ilk eldi, ne son temas.
Ama bu defa içi bir başka acımıştı, bir başka kesmişti yüreğini , avcundaki para.
Uzunca bir zaman baktı ardından, kendisinde tek bir iz bırakmayan adama.
Bedeninin bedelini, yüreğiyle ödeyemeyen binlercesi gibi, onun da ardından sessizce baktı,
köşebaşından uzaklaşana kadar...
AYDINLIĞA MUHTAÇ BÜTÜN KARANLIKTA KALAN KADINLARA ITHÂFEN...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kadın dramlarına bir yansıma... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kadın dramlarına bir yansıma... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Güzel dostum, ben ilk etapta bu yazıyı öykü kategorisine yerleştirdim. Fazlaca açılıp bakılmadı, son umar olarak şiir sayfasına geçirdim. Okunsun istedim.
Vezin, uyak ses uyumu belki de şirselliği hiçyoktu ama kadın gerçeğiydi her harfi...
eseriniz kesinlikle sosyal yönden çok derin bir konuya ses getirmiş. bu açıdan kesinlikle kutluyorum sizi. ben sadece şiirinizi içerik ve ses olarak şiir adına bilimsel açıdan incelemeye çalıştım. göstergebilim adında bir bilim alanı var. eserinizi bu yönden incelerseniz beni daha iyi anlayacağınızı tahmin ediyorum. çalışmalarınızın devamını dilerim.
ben ilk etapta bu yazıyı öykü kategorisine yerleştirdim.
Fazlaca açılıp bakılmadı,
son umar olarak şiir sayfasına geçirdim.
Okunsun istedim.
Vezin, uyak ses uyumu belki de şirselliği hiçyoktu ama kadın gerçeğiydi her harfi...
Saygılar ve çoK teşekkürler.
Okunmak büyük zevkti.
Nilgün.