Sen kimsin ! Kimsin ki onca yılın acısını Bir kalemde silip atmaya Unutturmaya çabalıyorsun. Yazık. Aldığın nefesin zerresine.
Dur biraz da Bastığın yerleri düşün Senin varlığın Üzerine yaşadığın Toprağın kanı Şehit olanların canı değil midir.
Dinle bak masal değil anlatılan. Kucağında bebesi Sütten kesilmiş analar Ellerinde geleceğin olan Mermileri Tek tek taşımadı mı cepheye.
Sus ve oku , Küçücük yaşlarında Saçlarında kınaları Kaç kuzu Kurban gönderildi Sen yasaklamaya çalıştığın Tarihini bilmez misin.
Düşün ! Bir kez daha Kaç ömrü köreltiyorsun Uzaklaştırıyorsun tarihinden. Kendini kaybettiğini Geçmişini bitirdiğini bilmiyor musun.
Ve sen hırsın uğruna, Gözünü buladığın O kara balçıktan arındır Bırak herkes geçmişini yaşasın Korkun ecelindir bilesin 15 ’liler kadar cesur olabilir misin.
Sen kimsin ! Kimsin ki onca yılın acısını Bir kalemde silip atmaya Unutturmaya çabalıyorsun. Yazık. Aldığın nefesin zerresine.
"Tam 97 yıl Sonra .... Bu çocukların yüzlerine bakabilir misin ? "
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Onbeşli 'ler Y/anar Şimdi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Onbeşli 'ler Y/anar Şimdi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ne kadar güzel bir soru..İnanıyorum ki onlar kadar cesur olduğumuzda bu memleket baştan başa değişecek...Elbet bir gün olacak..mutlaka olacak...Sevgi ile kalın...
"Tam 97 yıl Sonra .... Bu çocukların yüzlerine bakabilir misin ? "
GÜNAYDIN DEĞERLİ İNSAN , AYDIN YÜREK; HER ZAMANKİ GİBİ YİNE HARİKASINIZ..VALLA NE YALAN SÖYLİYEYİM BİRİLERİNİN YERİNE DUYDUĞUM SORUMLULUK ADINA BEN BAKAMADIM ..NE BİRİLERİNİN HATTA TAA KENDİ SORUMLULUĞUM ADINA..BUGÜNKÜ NESİLİN DEĞER SİSTEMLEWRİNİ HİÇE SAYAN BİR YAŞAM VE YETİŞME TARZINDA ANNE BABA ,VELİ, GEREKLİ YERLERİ İŞGAL EDEN İNSANLAR OLARAK ,BU VATANI BU ŞEKİLDE BIRAKAN CANLARA KANLARA KARŞI HANGİ YÜZLE VEDE GÖZLE BAKABİLRİM YADA BİLİRİZ Kİ..AMA TÜM BUNLARA RAĞMEN SEVİNDİRİCİ OLAN SİZİN GİBİ İNSAN VE BEYİNLERİ GÖRDÜKÇE GELECEK ADINA DAHA UMUTVAR OLUYORUM..BÜYÜK ÖNDER GELECEĞİ SİZE EMANET ETMEKTE YANILMADIĞININ DA BİR KANITI DİYE DÜŞÜNÜYORUM..DUYARLI YÜREK SESİNİZİ CAN-I GÖNÜLDEN TEBRİK EDİYOR SİZİ SAYGIYLA SELAMLIYORUM..
Çanakkaleye gitme fırsatım oldu birkaç kere. Onbeşliler yatıyordu pislikler içerisinde. Sonra gidişim olmazdı...Vicdanım kaldırmazdı.
Ne vakit söylendi düzenleme yapıldı işte o vakit gitme eylemi hasıl oldu. Çok güzel olmuştu, zira o gün sırt sırta verenlerin evlatları bugün birbirlerini boğazlayarak yaşam sürüyorlar. Sevgi güzel şey, yapıcı olmak kadar Ülke menfaatine katkı sağlayacak hiç bir şey tanımıyorum. Kim bu halkı küçümserse asıl küçümsenmesi gereken kendisidir diyorum. Dış mihraklar nasıl hakim olacak; böyle kardeşi kardeşe düşürüp devirecek. Çanakkalede devrilmediysek kenetlenmeyle başardık. şimdi kenetlenmeyi bırakır boğazlıyoruz birbirimizi. Sevgili Faize selam vermek istedim ama biraz yüreğim burkuldu. ama olsun fikri hür olmak kadar güzel bir duygu yok ve ben bunun için can veririm.
TEK ESERİMİZ YAŞATILICAK CUMHURİYETİMİZ ( Akrostiş ) *
A. tamız canımız kanımız herşeyimiz senin bu vatan hepimizin canla başla savaştığı mekanı iki gözümüz Atamızın yadigarı hepimize emanet bu vatana sahip çıkacağız sonuna kadar hepimiz
T. oprağa sarıl vatanın var ey insan bayrağı göklere çıkar hiç bir gücün kuvvetin bu bayrağı göklerden indirebilicek gücü olamaz tüm dil din ırk gelmiş geçmiş tüm bu vatan hepimizin sarılalım birbirimize yaşasın Türkiyemiz
A. ydı güneşti gözlerimiz parlayan ayyıldızdı tüm baktığım o gözlerde vatanımıza olan aşkı gördüm helal tüm türk Milletimiz
M. avi gözlerinle umudumuzsun Atam şanımız güneşimiz yolumuzu aydınlatan varlığındı sen hiç ölmedin Atam ölmedin işte son birşey söylüyeceğim Atama izin verin Atam sen varsan bizlerde ölümüne bu yolda senle varız Atam ben seni çok seviyorum canım Atam büyük önderimiz emanetine sonuna kadar sahip çıkacağımıza şerefimiz namusumuz üzerine and içeriz Türk Milleti dimdik ayaktadır asla eğilmez ayyıldızlı bayrağımız sonuna kadar göklerde dalgalanacak tek eserimiz Cumhuriyetimiz
Tam 97 yıl Sonra .... Bu çocukların yüzlerine bakabilir misin ? " ==== Bakamazlar! Vatan toprağını satanlar o çocukları hatırlamazlar bile... Yüreğine sağlık..Kalemin daim olsun.
O yalnız kendi çocuklarının yüzüne bakmaya alışmış Faize Hanım... Cesaret mi? Korumalarının sayısından belli değil mi? Dayamış arkasını ABD'ye aklı sıra... Unuttuğu birşey var ki... ABD, 15 liler zamanında da vardı. Ama onun gibi korkakların elinde değildi ülke...
Bugün bana anlattığın geçmişimiz bana çok iyi bir ders oldu. Benim yaşlarımda belki benden daha küçük Binlerce çocuk şehit oldu , Ne için , bizim için. Ben sonuna kadar sahip çıkacağım anneciğim. Keşke okullarda da da sevdirilse, zorlama ve ezber yapmak yerine. Seni seviyorum anneciğim.
Anlamana ve özümsemene çok sevindim Oğlum. Sen mükemmel bir evlatsın. Ve Bu Keşkede kalmayacak. Sonuçta Biz veli isek Bazı şeylere müdahele edebiliriz düzeni bozmadan kimseyi yormadan. Ben de seni çok seviyorum Oğlum.
Vatan kıymeti bilmeyenler tarihten ders almazlar. nefislerinin esiri olarak kibir dolu bir alemde yaşarlar. Bu gün varsak onbeşlilerin aziz hatırları ve canları ile varız. bunu anlayabilecek Milli duygu gönülde yoksa ne söylenirse boştur. anlamlı çok derin bir çalışma.tebrikler.
Onbeşleri tanıyorlarmı acaba,insan elbete bir gün ölecek,geriye bıraktığı eserler ebediyete kadar yaşayacaktır.Cumhuriyetin niteliklerinden istifade ederek,yine Cumuriyete karşı onları kullananlar utansınlar,Tarihe bir baksınlar.Cumhuriyet nasıl kuruldu.? İstiklal savaşın kanlı yıllarını bilmeyenler okusunlar o sayfayı.Tarihini bilmeyenler kendi bildiklerin denizinde boğulacaklardır.Dünya bile sulha taraftar değildir.Günde yüzlerce ölen insanların dramını bilmeyenler utansınlar yaptıklarından...Orta Doğu Projenin bırakltığı kanlı olaylar ve yetim kalan çocuklar,dul kalan kadınların yüreklerini acaba düşünenler varmıdır? Duyarlı yüreğini kutlarım can dostum...
Segim sevgin olsun can dost,sevgi ve selamlarımla...
Sen kimsin ! Kimsin ki onca yılın acısını Bir kalemde silip atmaya Unutturmaya çabalıyorsun. Yazık. Aldığın nefesin zerresine.
Dur biraz da Bastığın yerleri düşün Senin varlığın Üzerine yaşadığın Toprağın kanı Şehit olanların canı değil midir.
Dinle bak masal değil anlatılan. Kucağında bebesi Sütten kesilmiş analar Ellerinde geleceğin olan Mermileri Tek tek taşımadı mı cepheye.
Sus ve oku , Küçücük yaşlarında Saçlarında kınaları Kaç kuzu Kurban gönderildi Sen yasaklamaya çalıştığın Tarihini bilmez misin.
Düşün ! Bir kez daha Kaç ömrü köreltiyorsun Uzaklaştırıyorsun tarihinden. Kendini kaybettiğini Geçmişini bitirdiğini bilmiyor musun.
Ve sen hırsın uğruna, Gözünü buladığın O kara balçıktan arındır Bırak herkes geçmişini yaşasın Korkun ecelindir bilesin 15 ’liler kadar cesur olabilir misin.
Sen kimsin ! Kimsin ki onca yılın acısını Bir kalemde silip atmaya Unutturmaya çabalıyorsun. Yazık. Aldığın nefesin zerresine.
"Tam 97 yıl Sonra .... Bu çocukların yüzlerine bakabilir misin ? "
A l k ı ş l ı y o r u m...... Bu güzelliği Saygılar usta kaleme duyarlı yüreğe
Kalemkeş dostum diyorum müsade buyurursanız sevgili dost Faize hanım... 97 yıl sonrasının sorgulamalarını yapmışsınız şiirinizde... Ben yine de u/mutla diyor Akif'i sayfana bırakıp ayrılıyorum:
""Sahipsiz vatanın batması haktır Sen sahip çıkarsan bu vatan batmayacaktır,,
29 Ekim Cumhuriyet Bayramımız Kutlu olsun... Sonsuz 29 Ekim Cumhuriyet Bayramlarına...
Sevgiyle, hürmetle...
================================================== e d i b / a h m e t
güne yakışan anlam deryası şiir düşmüş sayfaya eee ne de olsa bedavadan yaşıyoruz bedavadan cumhuriyetin insanı olduk tarihini unutan millet yok olmaya mahkumdur korkum o ki yok olmaya hegemonya altında yaşamaya dogru gidiyor güzel vatanım şehitlerimizin kemikleri sızlıyordur bu ülke kolay kurtulmadı,
İnsanlar savaşa, çocuklarının gelecekte yaşayacak "Hür" bir Vatanı olsun diye giderlerdi. 15 yaşıdaki çocuklar ise " geride kalanların "Hür" bir Vatanı olsun diye gittiler". Geride kalanlar ise "saklandıkları deliklerden çıkıp, Onların kanıyla kurdukları Vatanı sattılar, ihanet ettiler ve onların kanlarını içtiler. Yazık oldu on beşlilere... Ve yazıklar olsun hainleri ikdidar sahibi yapanlara...
Ulu Önder Atatürk’ün söylediği gibi ‘Türk çocuğu ecdadını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için kendinde kuvvet bulacaktır’ Sözünden hareket ederek, sınırlarımız içerisinde bedel ödenmeden alınan tek karış toprağımız yoktur. Hudutlarımızı korumak için atalarımızın yaptığı gibi her Türk vatandaşı vatan toprakları için canını seve seve vermeye hazırdır atalarımızın o on beşlilerin yaptıkları o kadar büyük ki hesaba kitaba sığmazlar. Onların yaşadıklarını dinlemek bile insanın kanını donduruyor. Değil ki onlar gibi yaşamak”
ne kadar güzel bir soru..İnanıyorum ki onlar kadar cesur olduğumuzda bu memleket baştan başa değişecek...Elbet bir gün olacak..mutlaka olacak...Sevgi ile kalın...