(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Lê Çavreşamin şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Lê Çavreşamin şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
iirde anlamlı mesajlar var. Konu geniş etraflıca düşünülürse, tüm dünya çocuklarını ve ülkemin çocuklarını kapsayabilir. özellikle ülkemde dağa çıkan gençlere bir sesleniş olarak algıladım. manidar cümlelerde anlamlı vurgular var. tebrikler şairim.
Hüzünle olgunlaştıkça başını muzdarip, toprağa eğen, gözü yollarda sürekli bekleyişi yaşayan bir şair… Çünkü o bilir ki hafızalarda solan gül anıları diriltmenin tek yolu acıyla kavrulmaktır.
Okunası ve gerçek dizelerdi,aldı götürdü satır aralarına beni,ama namlu çiçek açarmı bu coğrafyada?????kocaman soru işareti,çok çocuk şiirleri yazacağız,çünkü bir damla petrole sallasını akıtan emperyalistler ve işbirlikçileri çanaktan yallanacaklar.Ben bu şiiri aldım ve gidiyorum Faize,insan sevgisi dolu yüreğine sevgi ve selamlar.
.....kutluyorum güzel şiirinizi çok beğendim kaleminiz var olsun selamlar değerli hocam... iki heceli ölümün nefesi Ruhunu üşütse de Sıcak tut ellerini bağrındaki ateşle.....
ELBETTE BİR GÜN HER ŞEY TUZ BUZ OLACAK. HER ŞEYİN TUZ BUZ OLMAMASI İÇİN DE O BÖLGE HALKINA BASKI YAPIP ÇOCUKLARIN OKUMASINI İSTEMİYORLAR HELE HELE KIZ ÇOCUKLARININ. ÇOCUKLAR OKURSA BİR ŞEYLER ÖĞRENİRLERSE TABİİ Kİ DAĞDAKİLER KENDİLERİNE YANDAŞ BULAMAYACAKLAR. O DAĞLARDAN KAN YERİNE BU DEFA GÜNEŞ DOĞACAK, ONLARDA BU GÜNEŞİN SICAKLIĞINDA YOK OLUP GİDECEKLER İNŞALLAH. YAKINDIR ELBET BU GÜNEŞİN DOĞMASI... O ZAMAN O ÇOCUKLAR BAYRAM ZILGITI ÇEKECEKLER HİÇ DE DİNMEMECESİNE. SAYGILARIMLA...
yaşayacaklarımı değil aslında yaşadıklarımı özlüyorum maziye dalınca nedense kendimi hep ağlarken buluyorum bazen eski türküler acıtır sol yanımı bazen eski resimler anladım ki her insan gibi hayat rüzgara kapılmış gidiyorum
Ne güzeldi gerçeğin şiirle işlenişi.O çocuklar belkide çabuk büyüyorlar, vaktinden önce. O zılgıtları çok iyi tanırım, çok sevdiğim kürt bir arkadaşımdan. Oğlu hâlâ kayıp. Onun gözlerideki hüznü yüreğimde taşırım. Çocuklar anneleri hiç düşünmüyor.
Gönül deryasından bir yudum su gibiydi şiir.. Ben de bir yudumda içtim. Keşke bu bir yudum sudan herkes hissesini alsa da, bu gönül deryası boşa çağlamış olmasa.. Kutluyorum üstadım.
Şiiri okudum ve Karagözlü çocuğa tekrar baktım... Bu defa kara gözleri düşünerek tekrar okudum... Keşke her şey Zılgıt çekmek kadar kolay olsaydı.... Hele çiçek açan namlular... Çok güzeldi... Yüreğinize sağlık....
Ve şair...
Yürekte harmanlanmış tütün kokulu bir bahar
Yollara akıtılmış sevda tanecikleri...
Esmer nefesli çocuklarla kurulacak bir dünyamız var
Devrimi olacağız en kalabalık sancıların
Şiirlerimiz sallanacak darağaçlarında
Gülümseyeceğiz...
...
Aldım ruhuma satırları
Selamlarımla yürek