Okuduğunuz şiir 8.10.2012 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Kadir Yeşil
İspanyol Paçalı Dünler
Merhaba Dün
Ne çok geçti görüşmediğimiz Dahası birbirimizin hatrını sormayalı gün
Aslına bakarsan Ben hergün yanından geçiyorum ama Omuzlarımdaki yüküm çok ağır
Şu sahte kıyametler yok mu Bir görsen Bu kadar canım acıyor Yine de hergün taşıyorum
Nasılsın ?
Senin de yüreğin sızlıyor mu Ben ne zaman geriye dönüp baksam Hemen önümdeki taşa bi tekme atasım geliyor
Emin ol takvimlerin içine girebilme imkânı olsa Hiç durmam Sırf o İspanyol paça pantolonlu günlerime geri dönmek için bile ... Koşar gelirim yanına...
"Senin o hamburgersiz günlerine" "Babamın sefertası ile işe gittiği günlere" "Misafirden misafire koltuklarda oturduğumuz günlerine" "Şampuanı sadece durulama suyunda kullandığımız günlere" "Pirzolayı kemikli et diye almadığımız günlere" "Müziği cırcır böceklerinden dinlediğimiz günlere" Koşarak gelirdim
İçim acıyor şimdi...
Heybemde kendimi kendi ipime dizdiğim ne çok oyuncak varmış meğer Baktığım zaman nasıl oynandığını unutmuş çocuklar gibiyim
Hatırlasana Bizi birbirimize emanet ettikleri günü Sanki nikahı kıyılmış iki sevgili gibiydik Bütün ülke şahitimizdi
Sen bana gazete kağıdından şapka yapardın Bende sana uçurtma Başımda şapkayla uçurtma uçururken Sen bana nasılda gülümserdin bir kenarda
... bu günü hiç aklımıza getirmemiştik... ... bir uçurumun kenarındaki iki sevgiliymişiz meğer...
Hep araya üçüncü kişiler girer derlerdi de Bize demiyorlar sanırdık Zaten kötülükleri kimse kendi üstüne almaz bilir misin Birgün bir de baktık ne şapka var Ne de uçurtma
Baktım Küf kokuyordu o eski sandık
Şimdi bana senden geriye Sadece İspanyol paçalı yeşil pantolonum hatıra kalmış Onun da paçasının birisini güveler almış götürmüş
Çocukken ne derdik Hatırlasana
... yatçaz kalkçaz büyüycektik ya dün ... yattık kalktık ama hiç büyümedik bugün...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İspanyol Paçalı Dünler şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İspanyol Paçalı Dünler şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bu ne kadar güzel bir şiir..Aklıma babamın amcamın ispanyol paçalı pantolonlarıyla çekildikleri fotoğrafları geldi...O günleri yaşamadan yaşamış gibi oldum...Kadir beyi ilk kez dinledim ve ona da hayran kaldım...Yürekten tebrikler size...
Ah çocukluk günleri... Büyüme telaşı. Sen küçüksün diyenlere inat, yaşı hep bir fazla söylemeler...
Küçük kız, yan ofiste çalışan babasını ziyarete geliyordu hafta sonları. Kapıdan bana baktığında, şekerle karşılardım onu. Beni ziyaret etmeyi unutmazdı. Bir cumartesi sabahı karşılaştık yine. Sırtında pembe çantasını fark etmemiştim henüz. Selamlaştıktan sonra, "hayırdır artık beni ziyaret etmez oldun, şekerlerin duruyor bende" dedim. Omzunu işaretle, "okula başladım artık, ben büyüdüm, hem şeker dişlerimi çürütüyormuş, öğretmenim söyledi" dedi...
Oysaki yüzünde gülücüklerle bir değil, bir kaç tanesinin jelatinini açıp dolduruyordu ağzına şekerleri. Yavaş kızım diyen babasına inat... Daha var acele etme, istediğin kadar alabilirsin tatlım diyen bana omuz silkerek...
Büyümenin getirisiymiş meğer, şeker yiyememek... demiştim içimden.
nerden söze başlamalı ve nasıl anlatmalı bilmiyorum...ama bildiğim annemin naftalin kokulu sandığı ve babamın her sabah yola koyulurken elinden düşürmediği sefertası ve benim gazete kâğıdından yaptığım şapkalar...gemiler ve uçurtmalar geldi aklıma bu şiiri okurken...
artık annemin ne naftalin kokulu bir sandığı var...ne de babamın her gün taşımakla hükümlü olduğu bir sefertası...benim ise yüreğimde hep taşıdığım uçurtmalarım ve gemilerim var...şapkaların yerini ise kumaştan olanlar aldı...belki ondandır bilemiyorum şapkalara olan merakım...
İçimde zonklayan tuhaf bir his meydana geldi bu şiirle. Ağır bir şey. Şiir ve müzik ve yorum. El ele verip yine annemi hatırlattınız bana, az daha durursam ağlayabilirim. En iyisi kaçmak.
Eski geniş ve ferah günlerden, dar ve sıkıntılı günlere dönüşüyor hayat. Bu yüzdendir unutmadağımız eskiyi, eski günleri. Yeniden özlemle andık şiirle beraber. Ve bir kez daha büyüdüğümüze hayıflanarak geriye dönmek istedik. lmuyor tabi, geçen zaman dönmüyor. İlerliyor hayat dumadan. Yaşlanıyoruz vesselam.
Dün dünde kalmadı aslında sadece geride kaldı, ama aklımızda, yüreğimizde hep kaldı.
Ah ben seninle o anları konuşmak istiyorum. Bir daha ki bir araya gelişimizde anlatalım ha canım. Ne vardı, ne yoktu dökelim de o sandık bi havalansın.
Sen hep bizden yazıyorsun, kalemini sevdiğim.
Ve Kadir bey ne kadar güzel ses oluyor şiirlerine.
Hep içimizi acıtır dünler, ya sevgiyle anarız, ya hüzünle ama hep özlemle,Keşkelerin yaşandığı bugünde keşke, keşke demesek.Dün neyse bu günde onu görsek. Tebrik ederim.Saygılarımla.
keşke diyorum keşke biz müziği o kulak çatlatan megafonlardan değil de cırgır böceklerinin hazin sesinden dinlesek ve hiç büyümesek bir yaznımız hep çocuk kalsa ne güzel bir şiirdi insanı alıp götüren ve sarıp sarmalayan cinsten,sevgilerimle...
Bu içimizi kemiren , bizi heyecanlandıran ve hayallerimizi uyudukları yerden uyandırıp gecelerimizi dolduran "eskiye özlem " niye? Niçin biz eski çocuklar hala o çamurlu yollarda oynamayı arıyoruz , binlerce bilgisayar oyunu ve aklın sınırına dayanan oyuncaklar icat edilmişken? Neden hala mail atmak , mesaj çekmek, 3G ile görüşmek duruken "göz kırpmak " daha heyecanlı geliyor bize? Hala "Facit" makinelerde yaptığımız hesaplar arasında gelen çaylar konuşuluyor. Hala kibrit kutularının yüzünden ve gazoz kapaklarından , cikletlerden çıkan Osmanlı askerlerinin resimlerinden meydana gelen hazinelere kıymet veriliyor. Hala minarelere kayıyor gözümüz ezan okunurken müezzini gömek için. Ve hala teneke oyuncak polis arabamın kırmızı ışığının çakmak taşı bitti diye üzülüyorum. Biz eskiden daha çok oynardık,terlerdik,hasta olurduk. Biz eskiden daha çok sevdik ve sevildik galiba. O sevgilerde eskidi mi? Kalbimiz mi yoruldu yoksa acılardan? Davidoff kıskandığım şair/yazar'lardan biri. Beni yine en hassas zamanımda en zayıf anımda yakaladı. Fakat bir gün inşallah bütün duygularımı bir kenara itip, sinir bozucu ve çivili bir eleştri yapacağım. Şu an şiirin efsunundayım hala. Tebrik ederim. Saygı ve selamlarımla değerli şair.
-Senin o hamburgersiz günlerine" "Babamın sefertası ile işe gittiği günlere" "Msafirden misafire koltuklarda oturduğumuz günlerine" "Şampuanı sadece durulama suyunda kullandığımız günlere" "Pirzolayı kemikli et diye almadığımız günlere" "Müziği cırcır böceklerinden dinlediğimiz günlere" Koşarak gelirdim -
a ğ l a d ı m nasıl da özlemişim seni dün...
İspanyol paçalı pantolonlarım kadar çok seviyorum seni dünüm
şiire yoruma hatırlatan ve o günlere götüren kalbe teşekkür ve tebriğimle...
Sen bana gazete kağıdından şapka yapardın Bende sana uçurtma Başımda şapkayla uçurtma uçururken Sen bana nasılda gülümserdin bir kenarda
Demedim mi nazlı yârim ben sana çok muhabbet tez ayrılık getirir... Bu duygu dolu türküyü aklıma getirdi maziyi anlatan hüzün yüklü mükemmel dizeler tebrik ediyorum şairimizi ve yorumlayan yüreği başarılarınız daim olsun selam dua ile.
O günler bugün dün oldular....bu günler yarın dün olacaklar....geleceğe anı biriktirerek gideceğiz yarınlara,,kimi mutlu kimi hüzün dolu anılar...hep peşimizden gelecekler ..bazen bir renk,bazen bir sesle ya da sandıktan çıkan eski moda bir pantolonla...yeniden yaşayacağız düne ait olanları...beğenerek okudum..sevgimlesin...
Dün hep en mutena yerimizde saklı. Şiir ipekten bir anılar ve özlem yumağı. Flu günlerin sağnağında ispanyol paça pantolon giyidiğim yıllara gittim, o günleri yad ettim sayenizde. Tebrikler... Selam ile.
ne çok dün ne çok özlem eskiye ne çok unutulmazlar var aslında birde içinden atamadığın sevgiler.....off offf ne vardı bunları yazıp bizi depreştiricek..........................saygımla tebrikler
evet unutmadım ispanyol paçalı pantulonları ve sefer taslarını harika bir yazım güzel anlatımdı ah dedim gittim gerye döndüm eskiye sağ ol canım bir dakika bile olsa gözümde mutluluk günleri saygım sevgimlesin bitanesi
o ispanyol paçalı dünleri hiç unutamadık ki şairim...unutamadık, unutamamasına da keşke gece gece bu kadar yaramızı deşmeseydin diyesim geldi:( yoksul günlerdi belki ama en azından yoksun değildik...mutluyduk işin özü...
kaleminize beğenimle, sevgimle şairim, iyi geceleriniz olsun...