Ne tuhaf İstanbul’a bakıyorum Artık içi boş denizlerde yüzüyor kayıkları
Martılar uçmak için gökyüzü arıyor Hep ondan bütün kanat çırpışları Oysa biz kıyılarda oturmuş simit atıyoruz hâlâ Yosun tutmuş denizanaları ağlıyor
Bir çocuk geçiyor içimden Pamuk helva arıyor gözlerim ellerini dold(y)uracak Buralarda ne balon satan var, ne de helvadan anlayan Adam kalmamış ki İstanbul’da helva yapacak
Üç kuruş koydum cebine Baktım, gözü hamburgerci de Ben İstanbul İstanbul nerede?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İSTANBUL AĞLIYOR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İSTANBUL AĞLIYOR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Eskisi gibi değil hiç birşey, o tadı şimdi veremiyor Ankara, çocukluğum bu şehirde geçti, şiiriniz çok güzeldi, yeme içme düşününce istanbul'un güzelliği de kalmıyor insanların gözünde, istanbulu da yiyip,bitirme derdindeyiz,saygımla,sevgimle.
Buyuralım, oturalım, beğenelim o çok güzel dediğimiz İstanbul'da şimdi.
On dk. yolda bir saat gidelim. Masmavi deniz görmek için, mavi gözlük takalım. Çocuklara masal anlatalım komşuculukları. Balık yemek için ya Boğaz'a gidip bir aylık maaşları verelim, ya da poyraz sonlarının vurgunlarını bekleyelim. Sabahları deniz kenarında çay içmek istersen, önce temiz mendil hazırla pis havanın hapşırığına.
çok güzel bir şiir okudum hoş halen istanbul'un bu kadar modern olmayan semtleri varsada ve halen parklarda baloncu ve helvacı olsada simalar çok farklı. ama bunları biz kendimiz bitirmedik mi yani okula giden çocuğumuza açıktan yeyecek alma demiyormuyuz pamuk helvacı ne yapsın sattığı ürünün hijyenik olduğunu ispatlayamaz belediyelerin birinci vazifesi seyyar satıcalardan daha hızlı koşabilen zabıta yetiştirmek hiç akıllarına nostaljik bir ortam yaratmak gelmiyor. hele denizlerimiz dün balıkadamlar eminönü denizinden biz istanbulluların çöplerini çıkardılar ve tuhaf araba lastiği pet şişeler, olta malzemeleri bisikletler martılar çaresizlikten kanat çırpıyorlar yada bize küfür ediyorlar düşündüren şiir için teşekkürler
İstanbul'u arıyoruz içimizde, dışımızda, sağımızda, solumuzda, üstümüzde. Bulamıyoruz İstanbul'u. Gökyüzüne bile beton diktiler, güneşimizi, ışığımızı ranta tuş ettiler. Yedi tepesine inşaatlar çıban gibi dizildi. Siluet arıyoruz İstanbul'da bulamıyoruz. Kuşların gökyüzü aradığı gibi, gözlerimiz ağaç arıyor, yeşil arıyor, oksijen arıyor, güneş arıyor, mutluluk arıyor, bulamıyor, bulamıyor. Yelkovan kuşa bile kalmadı, zamanın zembereği İstanbul'da kurulamıyor. Vapurun zamanlayıcısı martılar, Yelkovan kuşları ötmüyor. Bulanık otomobil sesleri egzoz kokuyor...Midem bulanıyor...Şiir muhteşemdi. Ne zaman İstanbul ile bir söz ve şiir okusam duygularım durmuyor. Saygılarımla.
Valla sevgili hocam başkaları adına yorum yapıp abuk subuk duruma düşmek istemem. Sonra buk buk buk buk! Ne söyler durur bu derler adama. Ama ben sizin şiirinizi seviyorum. Yüreğinizle yoğurmanızı seviyorum. Sonra siz benliğinizden bir kesit sunmuşsunuz. Başka bir şiirinizde de başka bir kesit sunarsınız. Umman'ın damlaları tükenir mi deriz bizde. Sağlıcakla kalın İnşallah.
İşte bu... İşte bu... Ne gerek var İstanbul'un bu günkü halini anlatmak için sayfalar dolusu yazmaya? Oku bu şiiri, sonrada otur ağla Orhan Velinin İstanbul'una... Sağ ol ustam... Sağ olll...
Not: KIRMIZILI için yazdığım yorumu okudunuz mu? Selamlar...
Aşk olsun İstanbul seyyar satıcıdan geçilmiyor ...Daha dün sitemizin önünde pamuk helva arabası vardı.Üç tekerlekli değil tabi şimdi ,bildiğimiz arabanın arkasında yapıyordu.Onlar da modernleşti.Balon desen her yerde..Size denk gelmemiş sanıyorum.Ama hiç bir şey çocukluğumuzdaki gibi değil...Evet şimdiki çocuklar hamburger çocuğu olsa da;Ben hala deniz kenarında simit yemeyi ve martılara atmayı çok seviyorum.İstanbul'um tüm zorluklara rağmen en eğlenceli ve muhteşem şehir yine de...Sadece kalabalığı yoruyor insanı..
Tabi ki şiirdeki anlamı hüzünlü bir ayrılık diye düşündüm ben.
Şiirin yorumu şaire aittir,ama yorumlayanın ruh hali ile genişler..
Ha bu arada ben olsam üç kuruşu da koymazdım ...:)
O pamuk helvacı dedikleriniz mutlaka reklamcılar veya dizi film çekenlerin elinde kalanların piyasaya sürdükleridir Sevgili Ferda.
Bir de AVM. lerde tanınmış firmaların sattığı pahalı ürünler vardır. Siz bunları, Paris'te, İtalya'da da yiyebilirsiniz. Ben eski İstanbul ile yeni İstanbul arasındaki kıyaslamayı yaptım.
Şu anda İstanbul piyasasında gerçekten pamuk helva yapan yok. Balona gelince. Durum yine aynı.
Âh istanbul dedim içimden
Âh bir dilim ekmeği böldükte içimizde
Bir tastan su içtik kanmadan
Ben sendeyim
Sen nerdesin İstanbul
Umunulacak umutlara hep birlikte
Şiirdi güzelinden
Nice Şiirlerle gönlünce ol
Sevgimle dâimâ
.
YAŞAYANKELİME tarafından 1/18/2017 10:16:57 PM zamanında düzenlenmiştir.