Çözüm gerekir de; hani ya, ipin ucu nerde? Düğüm atılacaktı hani, güzelliklere Kördüğümlere gelesice Akıl fikir mi koydun ki, sen millette Dil kekeme, kulak sağır, gözleri kör ettin Ciğer dersen, kasapta kaldı biteviye Oluk oluk kan yerine, şehitler akıyor Herkes hesap kitap peşinde, ona buna bankaya borçlu Hani ya, vatana vefa borcu Unutuldu gitti nasılsa, insanlığın harcı Vatan millet kalmış; Çanakkale de Ne polis, ne ordu, ne millet, ne de siyasetçi Hak yolunda yolcu Rezillik diz boyu Düşmüş içimize, bin bir türlü illet Sordum; nereye gidiyor, bu millet Cevabı, Allah rast getire Her kime sordumsa; koşturup da duruyordu para ve çıkar peşinde…
(01.10.2012) AZAP…
Dosttan inciler:
menfi lik ön safta ruh alabora maddeyi padişah ettik gerçeği boğduk [email protected]
Dünyanın pisliği para ve çıkar. Nice ocakları kökünden yıkar. Bulaşıcı zehir durmadan sokar. Aldanma paranın düşme eline...aşık ramazan
Bir elinde vicdan, bir elinde cüzdan, Savaşıp kendini bulacaksın. Bir elinde silah, bir elinde Bayrak, Gerektiğinde VATAN için öleceksin. Sevdanda Ayla-Yıldız olmasa, Kendinden utanacaksın. VATAN için varsın sen, Bunu asla unutmayayacsın..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Koştur bakalım ne bulacaksın! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Koştur bakalım ne bulacaksın! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ne diye bilirim ki eleştirinizde o kadar haklısınız ki gözlemciler olarak saygı duymak düşer Anlamlı bir şiir tadında bir eser olmuş dünya malını önemsiyenlere güzel bir yanıt olmuş sevgilerle kalınız rabbime emanet olunuz
Çözüm gerekir de; hani ya, ipin ucu nerde? Düğüm atılacaktı hani, güzelliklere Kördüğümlere gelesice Akıl fikir mi koydun ki, sen millette Dil kekeme, kulak sağır, gözleri kör ettin Ciğer dersen, kasapta kaldı biteviye Oluk oluk kan yerine, şehitler akıyor Herkes hesap kitap peşinde, ona buna bankaya borçlu Hani ya, vatana vefa borcu Unutuldu gitti nasılsa, insanlığın harcı Vatan millet kalmış; Çanakkale de Ne polis, ne ordu, ne millet, ne de siyasetçi Hak yolunda yolcu Rezillik diz boyu Düşmüş içimize, bin bir türlü illet Sordum; nereye gidiyor, bu millet Cevabı, Allah rast getire Her kime sordumsa; koşturup da duruyordu para ve çıkar peşinde…
Her daim gördüklerini gözlemlediklerini çekinmeden dile getiren doğruları ifade eden cesur mısraları sıralayan bir kalemsiniz okuyoruz, biliyoruz için için üzülüyor yanıyoruz lakin Atatürk sevdalısı olaraktan yetersiz herşeylere seyirci kalıyoruz yarınlar nelere gebe sonumuzu hayretsin rabbim
İnsalık ölümüş değerli kalem,haklısnız.Para ve çıkarlar konuşuyor günümüzde.Bir insan ne kadar kendini yetiştirmiş olursa olsun, onun kişiliği,bilgisi, kültürüyle kimse ilgilenmiyor.Demşiyorlar ki biz de kendimizi geliştirelim,örnelk alalım bu şahsiyetten.Denmiyor.Çünkü milletin gözü kulağı çıkarlarda.Tamam, hayat zor,gün gün de zorlaşıyor.İnsanlar ekmek peşinde koşuyor.Bu gerçeği biliyoruz.Fakat bunu yaparken de insanlığımızı kaybetmek niye..
Tebrik ederim.Her şiirinizde olduğu gibi düşündüren,anlamlar içeren muhteşem bir şiirdi,var olunuz.Saygı ve selamlarımla değerli kalem.
Duyarlılığınıza teşekkürler değerli hocam. Ülkenin sorunlarını dile getirmeniz, insanları uyarmanız, bilinçlendirmeniz gerçekten çok büyük bir lütuftur herkese. Bence ne söz ne siyaset ne de para, ne insan hakları ne de demokrasi çözüm getirmez, getirmiyor da. Hepsi az çok var ama çözüm getirmiyor zaten. Tek çözüm balistik füze ve nükleer başlık taşıyabilen, caydırıcı güce sahip üstün teknoloji ürünü savaş araçları. Terörün uluslar arası desteği kesilmeden bu sorun asla çözülemez. Türkiye terör sorununu çözmek için Jericho, Havking, S-300, Şahap-3, Sefir füzelerinden daha etkilisini yapmak zorunda.
Kimimiz iktidarı, kimimiz halkı suçluyoruz ancak; asıl suçluyu hiç görmüyoruz. Nedense Siyonizmden; ABD'nin Sevr, Ermenistan'ın büyük Ermenistan hayalinden, Yunanistan'ın Megola İdea'sından hiç söz etmiyoruz. Oysa bunlar terörü örgütlüyor, eğitiyor, kontrol ediyor. PKK kullandığı silahları hangi fabrikada imal ediyor? Bir tabanca fabrikası bile yok PKK'nın. Bütün silahlarını AB, ABD, İsrail, Ermenistan ve özellikle de İsrail'den temin ediyor.
Biz sadece birbirimizi suçluyoruz. Bu birbirimize haksızlık yapmaktan başka bir şey değil. Teröre karşı olan herkesin her platformda emperyalizmi işlemesi gerekiyor. İnsanlar bunu bilmediği için sadece kendi vatandaşını suçluyor ve millet olma bilincimiz kayboluyor. Sadece şehit vermiyoruz daha tehlikelisi birbirimizi daha fazla suçlayarak millet olma bilincimizi kaybediyoruz. Hiçbir düşmana milletçe mücadele anlamında hiçbir söz sarf etmiyoruz. Türkiye'nin uluslar arası sorunları nedense hiçbir ders kitabında geçmiyor bu gözle bakıldığında. Sonra polis taşlayan çocuklar nasıl böyle oldu diye şaşırıyoruz. Öyle tuhaf bir şey ki üniversite mezunu olanlar bile eğer ders kitabı dışında başka kaynaklara bakmazlarsa Siyonizm kavramını Arz-ı Mevud safsatasını hiç duymuyor. Buna karşın okulundan Holocost kavramını adı gibi İsrail'in baktığı gözden ezberleyerek mezun oluyor.
Türkiye'nin terör örgütünün tezlerine karşı az çok silahı, fiziki gücü var da beyin gücü, propagandası, eğitim alternatifleri var mı? Zerdüştleştirilen, Hıristiyanlaştırılan, Marksist, Leninist, Ateist olarak yetiştirilen çocukları kazanmak için Türkiye ne yapıyor? Eğer bunların karşısına alternatif olarak "İslam Kardeşliği" fikri ve inancını getirse en baştan Türkiye'nin kendi vatandaşları karşı çıkıyor. Hatta bununla da yetinmeyip terörün amaçlarına ulaşmasını sağlayacak "Çarşaf Yırtma Ayini" gibi tehlikeli eylemler düzenleyenler dahi var.
Kısacası silah var ama yetersiz. Balistik füze yok en baştan, bu yüzden caydıramıyoruz. Kültür ve inanç bakımından ise mücadele argümanımız hiç yok. Böyle devam ettiği sürece iktidar kim olursa olsun sonuç değişmez. Öncelikle çocukların ve gençlerin beyinlerini korumaktan başlasak sanırım bu iyi bir başlangıç olurdu.
elin kiri derler ya yapıştımı çıkmıyor dost bu vatanı satan dönme ve satılıkların yemi gönül sesine çok teşekkürler kal esenlik içinde... işte bundandır siyonizm satılık ve dönmelerin oyuncağı olduk dost benim şiirlere bakarsan tüm bunları görürsün çok anlattım ama gören işiten yok...
Çözüm gerekir de; hani ya, ipin ucu nerde? Düğüm atılacaktı hani, güzelliklere Kördüğümlere gelesice Akıl fikir mi koydun ki, sen millette Dil kekeme, kulak sağır, gözleri kör ettin Ciğer dersen, kasapta kaldı biteviye Oluk oluk kan yerine, şehitler akıyor Herkes hesap kitap peşinde, ona buna bankaya borçlu Hani ya, vatana vefa borcu Unutuldu gitti nasılsa, insanlığın harcı Vatan millet kalmış; Çanakkale de Ne polis, ne ordu, ne millet, ne de siyasetçi Hak yolunda yolcu Rezillik diz boyu Düşmüş içimize, bin bir türlü illet Sordum; nereye gidiyor, bu millet Cevabı, Allah rast getire Her kime sordumsa; koşturup da duruyordu para ve çıkar peşinde…
Allah o çıkarcılara acısın mı diyelim ne, Ustalık bu işte ne güzel hayat gercekleri anlatılmış mısralarda Severek okudum hocam kaleminize yüreğinize sağlık Sonumuz hayır olur inşallah Saygılar selamlar
üstad son günlerde çokca söylediğim birşey var doğu kan ağlarken batıya bakıyorum hiçbirşey olmamış gibi alıştırılmışmıyız ne asker ölüyor kadınlar ölüyor taksimdeydim şu şehitler için yürüyüşe katılmak için yüz kişi yoktu inanın öylesine şaşkındım ki.. yaa ne oldu bu millete ruhlarını nereye bağışladılar vicdanları ne oldu anlayamadım gitti.. günü anlatan şiirinizi yürekten kutlarım saygımla...
ÜSTADIM; USTALIK DÖNEMİ YA BELKİ DE ONDANDIR. ÖYLE DEDİLER YA TEKRAR SEÇİLİNCE HEM YAZILI HEM DE GÖRSEL MEDYA... DEMEK Kİ MEMLEKETTE YAZAN ÇİZEN YALAKALAR ÇOK Kİ... HAYAT PAHALILIĞI O BİÇİM, AKAN KAN, GİDEN ŞEHİT BİR O KADAR. AMA USTANIN HİÇ AKLINDA FİKRİNDE DEĞİL... TABİİ Kİ BU ARADA KASAYI DOLDURAN DOLDURANA, VURAN VURANA... HAYIRLI GECELER. SAYGILARIMLA...
Çözüm gerekir de; hani ya, ipin ucu nerde? Düğüm atılacaktı hani, güzelliklere Kördüğümlere gelesice Akıl fikir mi koydun ki, sen millette Dil kekeme, kulak sağır, gözleri kör ettin Ciğer dersen, kasapta kaldı biteviye Oluk oluk kan yerine, şehitler akıyor Herkes hesap kitap peşinde, ona buna bankaya borçlu Hani ya, vatana vefa borcu Unutuldu gitti nasılsa, insanlığın harcı Vatan millet kalmış; Çanakkale de Ne polis, ne ordu, ne millet, ne de siyasetçi Hak yolunda yolcu Rezillik diz boyu Düşmüş içimize, bin bir türlü illet Sordum; nereye gidiyor, bu millet Cevabı, Allah rast getire Her kime sordumsa; koşturup da duruyordu para ve çıkar peşinde…
KADRİ HOCAM ÇOK GÜZEL BİR ANALTIM YÜREĞİNE KALEMİNE SAĞLIK
Çok güzeldi arkadaşım şiirn.Ama şiirler geç geliyor.Ben yetişesiye ben şiiri okumakta geçikiyorum.Vatanın Milletin şu anki durumunu ne güzel anlatmışsın.Ne olacak bu Devletin Milletişn hali Terör dağdan indi şehire.Aha dün kırıkhanda oldu saldırı.Burası en temiz yer derken burasıda kirleniyor.Hiç kimse ne bir şey biliyor.ne bazı şeylerin farkında.Millet kan ağlıyor,çıkarcılar ,kendilerini düşünüp,kendi ceplerini dolduruyorlart.Allah sonumuzu hayır etsin arkadaşım.
Sayın arkadaşım, şiiriniz çok güzel ve çok anlamlıydı.kutlarım.puanım tam. şimdi şiirinize ve yorumumu uygun iki güzel söz ekliyorum.hoşçakalın.
Vatan Ve Sen
Bir elinde vicdan, bir elinde cüzdan, Savaşıp kendini bulacaksın. Bir elinde silah, bir elinde Bayrak, Gerektiğinde VATAN için öleceksin. Sevdanda Ayla-Yıldız olmasa, Kendinden utanacaksın. VATAN için varsın sen, Bunu asla unutmayayacsın..
Çözüm gerekir de; hani ya, ipin ucu nerde? Düğüm atılacaktı hani, güzelliklere Kördüğümlere gelesice Akıl fikir mi koydun ki, sen millette Dil kekeme, kulak sağır, gözleri kör ettin Ciğer dersen, kasapta kaldı biteviye Oluk oluk kan yerine, şehitler akıyor Herkes hesap kitap peşinde, ona buna bankaya borçlu Hani ya, vatana vefa borcu Unutuldu gitti nasılsa, insanlığın harcı Vatan millet kalmış; Çanakkale de Ne polis, ne ordu, ne millet, ne de siyasetçi Hak yolunda yolcu Rezillik diz boyu Düşmüş içimize, bin bir türlü illet Sordum; nereye gidiyor, bu millet Cevabı, Allah rast getire Her kime sordumsa; koşturup da duruyordu para ve çıkar peşinde…
Çok güzel dizeler okudum yüreğiniz alkışlarla dolsun selamlar........
Her kime sordumsa; koşturup da duruyordu para ve çıkar peşinde…
Psssstt!!! ses yapmayin türkiye güzellik uykusunda... degerli dost duyarli yüregine saglik mükemmel di afislere basip her yere asmali bu güzel siirini saygimla sevgi ile siir ile mutlu kalman dilegiyle...
Çözüm gerekir de; hani ya, ipin ucu nerde? Düğüm atılacaktı hani, güzelliğe Kördüğümlere gelesice Akıl fikir mi koydun ki, sen millette Dil kekeme, kulak sağır, gözler kör olmuş Ciğer dersen, kasapta kaldı biteviye Oluk oluk kan yerine, şehitler akıyor Herkes hesap kitap peşinde, ona buna bankaya borçlu Haniya, vatan borcu Unutuldu gitti nasılsa, insanlığın harcı Vatan millet kalmış; Çanakkale de Ne polis, ne ordu, ne millet, ne de siyasetçi Hak yolunda yolcu Rezillik diz boyu Düşmüş içimize, bin bir türlü illet Sordum; nereye gidiyor, bu millet Her kime sordumsa; koşturup da duruyordu para ve çıkar peşinde…
(01.10.2012) AZAP…
Saygıdeğer üstadım yüreğinize sağlık güzel bir şiir daim saygımla.....
Eskiden dostluğun gönüldaşlığın sevgisi vardı gönüllerde bir kahvenin kırk yıllık hatırı.Şimdi ise paranın çıkarın hatırı var paranın kölesi olduk dostluğu unutarak.Harika bir şiirdi üstadım kaleminizi eserinizi tebrik ediyor saygılar sunuyorum..
Aradım taradım, mercekle baktım; yanlış bir düşünce bulamadım. Yazının icat olup tarihin not düşebildiği tüm asırlarda para için, hükmetmek için, devlet yönetebilmek için oluk oluk kan akmış hep. Kimbilir ki; o kanları akanlarda nice Arşimetler, nice Edisonlar, nice İbn-i Sinalar, nice Farabiler vardı.
Bunları görüyoruz, bunları duyuyoruz, yönetebilmek uğruna verilen tavizleri yaşıyoruz. Siz gibi şairlerimiz de haykırıyor. Nasıl bir uyku ilacıymış ki bu; bunlara rağmen kimse de uyanmıyor.
Ah o cep ah! Ufacık cebe binlerce can sığıyor akan kanlarıyla...
Düşmüş içimize, bin bir türlü illet Sordum; nereye gidiyor, bu millet Her kime sordumsa; koşturup da duruyordu para peşinde… YANİ HOCAM........ NEDİR BU PARAYA OLAN HIRS DEĞERLİ KALEMİNİZ VAR OLSUN SAYGILAR USTAM
Para mı ? o da ne :) Bilemedim şairim.... Karakutu gibi birşey mi bu gizlileri konuşturan... koşturan... sevmedim ben hiç parayı çok şükür o da beni sevmedi ya hoş.. çok severek okudum
Anlamlı bir şiir tadında bir eser olmuş dünya malını önemsiyenlere güzel bir yanıt olmuş
sevgilerle kalınız rabbime emanet olunuz