Okuduğunuz şiir 26.9.2012 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Turgut Uyar'a Güzelleme
kıvanır atlar seninle çünkü sen üstüne gecenin siyah örtüsünden başka şey bürünmeyensin
korkunun cendere halini aldığı o saatlerde sen bir akvaryuma nezaketle yaklaşansın
ah usanç ah utanç ah kalbinde bir ülkesi olanların tuzdan ve nemden yontulmuş kuleleri sonunda bir aşka çıkmayacaksa uzanmalar varsın olmaz olsun uyanmalar
kuşların ve gökyüzünün diliyle kısa şarkılar dinliyor siyahbeyaz resimler elinden dökülen bir sarı safrayla oturuluyor sofralara
bu kafiyesizlik ve bu inayet denize düşmüş bir elmadan kalmıştır bize tuza bir adımdan fazla yaklaşmamalıdır o halde sudan bir adım ötesine geçilmemelidir
kuşkudan uzak durmayalım "göğe bakalım" okunaklı bir dişi kırlangıçtır şimdi gök "göğe bakalım"
suyun yanına senin hüznünü ve bıyıklarının dünyayla ters orantılı duruşunu bırakıyorum
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Turgut Uyar'a Güzelleme şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Turgut Uyar'a Güzelleme şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bu şiirde dikkat edilmesi gereken en önemli husus, imgelerin rastgele serpiştirilmediği ve birbirleriyle tutarlı olması. Şiir yazdığını sanan yeni nesil şairlere örnek niteliğinde bir çalışma...
Hece kökenli oluşunuz da şiirde ahengin de ihmal edilmemesi gereken bir unsur olduğunun bilincinde olmanızın en önemli sebeplerinden biri sanırım...
şiirlerin seslendirilmelerinden pek hoşlanmam..şairin kendisi okursa istisna..hele ki şiirin bedroom voice bir tarz ve ayık bayık bir lisanla seslendirilmesi arabesk fonların bu işe vesile edilmesi filan gerçekten hiç hoşuma gitmez..bu şiirin seslendirmesinin olmasını da istemezdim açıkçası..
Şiirlerin seslendirilmesini antipatik bulabilme ihtimalinizi de göz önünde bulundurararak, seslendirilseydi bu şiir keşke ehil bir ses tarafından diye düşünmeden de edemedim...
bunun yanısıra şiirde ilk dikkat ettiğim husus melodidir sestir diyebilirim rahatlıkla..şiirin sesini duymuş olduğunuzu görüyor ve bununla kıvanıyorum..eksik olmayınız..
hece kökenli değil ama..heceye doğru köklerini uzatan denilse daha doğru bir tespit olacaktır sanıyorum..zira hece şiirlerimiz acemi denmelerden öte bir kıymete sahip değildirler..
Şiir okumak ve o şiirin içindeki değerleri, güzellikleri keşfetmekte ayrı bir özelliktir..Yazanın, okuyanın ve yorumlayanın emeği mükemmeliğin yolunu aydınlatır...Kutluyorum...ve aşağıya eklediğim yorumuda bir başka yorumun altına ekledim...
Şiire , yoruma değer verenlerle olmak çok güzel..Daha doğrusu ne olursa olsun emeğe saygı duyanlarla olmak çok güzel..Güne düşen şiiri, şairini ve buraya yorumlarını ekleyen arkadaşlarımı kutluyorum...Saygıyla...
"ah usanç ah utanç ah kalbinde bir ülkesi olanların tuzdan ve nemden yontulmuş kuleleri sonunda bir aşka çıkmayacaksa uzanmalar varsın olmaz olsun uyanmalar "
Şiire , yoruma değer verenlerle olmak çok güzel..Daha doğrusu ne olursa olsun emeğe saygı duyanlarla olmak çok güzel..Güne düşen şiiri, şairini ve buraya yorumlarını ekleyen arkadaşlarımı kutluyorum...Saygıyla...
mahcubiyetle okudum sitayişkar yorumunuzu..eksik olmayınız..şiirde en aşağı bir talebe mesabesinde bulunan bendenize büyük lütuftur mültefit yorumunuza teşekkür ediyorum..
hece bahsinde yumruklar yiye yiye hece şiirinin letafetini kendisinden öğrenme şansı bulduğum ustam Mehmet Binboğa beyefendiye de bu vesile buradan saygı ve selamlarımı yollamak isterim..
selam olsun şiire şaire direnişe kavgaya ruha yazgıya ve aşka..
ah usanç ah utanç "ah kalbinde bir ülkesi olanların tuzdan ve nemden yontulmuş kuleleri sonunda bir aşka çıkmayacaksa uzanmalar varsın olmaz olsun uyanmalar "
Hece kökenli oluşunuz da şiirde ahengin de ihmal edilmemesi gereken bir unsur olduğunun bilincinde olmanızın en önemli sebeplerinden biri sanırım...
Sizi ve hocanızı kutlarım...