(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÂDEM-İ AŞK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÂDEM-İ AŞK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ermişlerin dergâhından süzülen mistik dizelerin beyitler halinde aktarımı, evrensel barış ve uhrevi aleme ait mesajların vurgusu, şiirsel anlkatımı oldukça etkiliydi Cemalettin hocam...
Dizeleri olduğu kadar felsefesi de çok güzel. İnsan kaç defa okursa o kadar bir şey öğreniyor, her seferinde başka bir şey düşünüyor. Kelam inceden inceye işlenmiş.
Sayfama uğrayıp şiire bıraktığın o engin güzel yorumuna yürekten teşekkür ederim ve bir yürek dolusu da selamlarımı yollarım... Saygılarımla... DEDE DİYARINDAN GELEN SELAMA VE ALYKÜMSELAM VERAHMETÜLLAH aLLAH HEPSİNDEN RAZI OLSUN... SELAMLAR SAYGILAR...
Adem ve Havva cennetten kovulmuşlar, her biri dünyanın bir köşesine düşmüş, birbirlerini aramışlar ve hâlâ bu arayışı sürdürüyorlar. Ademin Havva'sını, Hava'nın da Ademi bulması çok zor..
Adem havva hikayesini şiirde canlandırmak ne güzel kutlarım güzel kalemini kardeşim Oldum olası bu adem havva hikayesini severim çokta ilgimi çeker çok hoş bir şiir Daim ol
Bu sanat ki çok ezeldir, rahmanidir çok güzeldir,
Sanmayın ki bir gazeldir, sorgusu var yargısı var.
Âdem ki topraktan geldi, Rabb’ini de hemen bildi,
Kaygısın cümlesin sildi, bir eşe etmedi ki ar,
Cennette Âdem dolaşır, Havva ile de buluşur,
Şeytan durmaz hep dalaşır, olur cennet onlara dar.
Bir köşeye hem sindiler, Utandılar hem dindiler,
Sonra dünyaya indiler, eylediler durmadan zar.
Âdem Havva’sına yanar, Havva’ysa Âdem’i anar,
Hasrete Arafat kanar, bu ne güzel divane yar,
Ayrılık çölü gül etti, sahraya aşk düştü gitti,
Habil, Kabil meyve bitti, bu ne sevdadır bu ne har,
Hakk emri nas doldu cihan, aşkı bulur cananı can,
Gel sen dökme kardeşin kan, sanma olur sana bir kar.
Düşün Cemal dünya fani, emribilmağrufdur şanı,
Düşme şirke Hakk’ı tanı, emrini sen gönüle sar.
Cemalettin GÜRPINAR
Şairimizi ve şiirini kutluyorum.Yunus diyarından selamlar.