Şimdiki insanlığın, Yüzyıllar öncesiydi. Zamanların kırık, Ellerin yavan , Dillerin suskun olduğu, Tanrı savaşlarının sürdüğü , Antik zamanlarda , Yaşıyordu Themis.
Güzeller güzeli Savaş nedeni Themis. Gırtlağına kadar , Aşk’a boğulmuş. Her gece , Yiğit kederiyle , Sevişen. Zamanın aşiftesi Themis.
Adakların kanında Sulanan bir memleketti Bastığı topraklar. Narin ayaklarıyla Ezmekten korktuğu Çiçekler daha kıymetliydi, Memleket için ölen , Gariban yiğitlerden.
Kan kokusundan uzak Sırça sarayında , Yaşıyordu Themis. Bir elinde keskin kılıç, Diğerinde terazi O zamanların Adil düzeni. İnsan görüntüsünde Themis.
Al gülüm ver gülüm Geçip gider zaman. Yıl olur şimdiki zaman. Themis, Adalet tanrıçası. Kucağında raks eder, Parayı basan, Göbekli kodamanların.
Narin elinin birinde, Kılıç var yine. Bu kez masumların boynunda. Diğerinde içi para dolu terazi, Gözleri açılmış heykelcik Yaramaz kız Themis. Şimdilerde , Daha da bir Tanrıça.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Themis şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Themis şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
pkk'nın bayrak dediği serbestçe, askeri araçların üstüne konulabiliyor ve bir el onu kaldırmaya yeltenmiyor, korkaklık bu ve de rezillik.. çok doluyum..
Yaşamın ne olduğunu bilmeden dünyaya geldi insanoğlu, Eşitsizliği bilmiyordu, haksızlık yapmayı bilmiyordu. Sonra ne mi oldu................. İşte bugünlerin açmazları orada başladı. Unuttu paylaşmayı. Ve BENNNNNNNNNNNN demeyi daha çok sevdi. Oldukça hoş ve etkili dizelerdi Biraz mistik , biraz filozofik, biraz da didaktik. Ama baştan sona ilgiyle okudum. Beğeniyle de paylaştım
adalet adalet nerede ve ne zaman bılırım o guzel yuregın boyle konulara degmeden duramaz adalet olsaydı bence ılk once askın adaletı olurdu sevdıgım yuregımın yarısı
Thémis, la déesse de la justice et pas de justice dans ce monde. Je suis en train de vivre tous les jours ... La vie n'est pas juste, dans l'État, les personnes lésées.
Narin elinin birinde, Kılıç var yine. Bu kez masumların boynunda. Diğerinde içi para dolu terazi, Gözleri açılmış heykelcik Yaramaz kız Themis. Şimdilerde , Daha da bir Tanrıça.
Tanrıçalıkta parayla oldu şairem.. bilmeye görmeye hissetmeye gerek yok paran varsa şöhretin var kral sendin diyorsun yani.. nede haklı diyorsun.. çiçekleri ezmekten korkan themis de doğru yolu bulmuş sonunda;)))) ne faydası var ki çiçekleri ezmemek için verilen enerjinin ne anlamlı ne manidardı şiir ve ne kadar haklı ama kahramanı sevmedim yinede ben yani Themisi şiiri çok sevmeme rağmen.. sevgim ve saygımla...
Çok harika bir anlatım,emeğine helal olsun, Zaten insanların özgürce yaşadığı dönem ilkel toplumların yaşadığı dönemdir.Şimdiki insanlar onlardan ders alarak o sosyal yaşamayı yaratamaya çalışıyorlar,ne yazık ki,emperyalizm bırakmıyor can dostum...Kutlarım
Narin elinin birinde, Kılıç var yine. Bu kez masumların boynunda. Diğerinde içi para dolu terazi, Gözleri açılmış heykelcik Yaramaz kız Themis. Şimdilerde , Daha da bir Tanrıça.
Maksadım , birini diğerinden ayırmak değildi ... Finalin altın vuruşunun bir kez daha görülmesi içindi ...
Çok çok haklısın elbette bir an gelecek yerler gökler karışacak birbirine ve terazi kurulacak feryat figanların velvelesinde işte o gün ruhlar aynadan görünecek ve seyredilecek yalansız...
Adalet şimdi şiirde anlattığınız gibi
bir de tek adamlığa soyunan birinin tek elinde ve
onu iplerini çekerek oynatanda..
Birgün beni de silivri'ye tıkarlarsa şaşırmayın..
işte adalet bu..
Tebrikler Faize,
selâm ve sevgimle..