İhtiyar bir kadınım kırış kırış tenimle Saçımda hüzün akmış yorulmuş bedenimle Aynanın sırlarına eklerken yeni sırlar Koşup giden ömürdü sanki geçti asırlar Kirpiğin arasından anıları süzerken Sorgulayıp geçmişi zindelik nerde derken Anladım ki gençliği bir pula satan bendim Kör kuyunun içine savurup atan bendim.
Şimdi acı öyküler heybemden dökülüyor Sararan fotoğraflar albümden sökülüyor Huşu içinde çöksem bükülmüyor dizlerim İnşa olmadan soldu çizdiğim eskizlerim İmdat eden çığlıklar yırtarken dudağımı Sırtımda taşıyorum çile yüklü dağımı Çığ düşürüp gözüme yarın doğuran bendim Ak ırmakla besleyip hazla yoğuran bendim.
Avuç avuç kanadım her tokat darbesinde Beddualar karardı dilimin pembesinde Unutulmuş âmini saklardı avuçlarım Sızlardı çitilerken bütün parmak uçlarım Kızgın güneş içerdim çay keserken bahçede Yok sayılıp düşerdim verdiğim dilekçede Alnımın ak yerinden yere çakılan bendim Fırtınada yağmurda yine yakılan bendim
Gözlerimden efkârı okumak mümkün müdür Ömrü baştan işlemek dokumak mümkün müdür Mümkün müdür acaba yeniden doğmak için Gecenin karasını sabahla boğmak için Mümkün müdür şiirler yazıp kara bahtıma Nakışlamak sevgiyle tutup gönül tahtıma Dizelerin içinden imgeyi seçen bendim Feda edip ömrümü her şeyden geçen bendim.
Bir kadındım ey ömrüm kadın olamasam da Hicranı servis ettim kırık dökük masamda Ellerimle sunduğum gözyaşımı içtiler Dikensiz güller sundum köklerimi biçtiler İsterim ki geçmişi bir an gelip silmeyi Ya da çekip giderek dünyadan eksilmeyi Kaderin şakağına silahı tutan bendim Yaşamayı insanca dünde unutan bendim.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÖMRÜNÜ SORGULAYAN KADIN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÖMRÜNÜ SORGULAYAN KADIN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiirinizi okudum derin bir offffffff çektim hayranlık bir tarafta ,hüzün bir tarafta inanılmaz bir dik duruş hocam yaşlanmadan elimde bastonumla belki sizin kadar şiir yazamasam da yazmaya çalışırım diyorum Hayranım kaleminize saygılar sunuyorum
Her İnsana bir gün yaşlılık gelecektir, Yaşlanmak azap değil, olgunluktur bilecektir. Son nefesini verdiği zaman belki öldü deriz, cenneti alada kalacaksa verilir önceden iz... HakanKURTARAN Tebrik ederim Kardeşim. Saygılarımla ...
Abla şiirini okurken çok duygulandım...Bir anım canlandı gözüm de sizinle onu paylaşayım.. Ankara'nın Kavak köyüydü sanırım. Birkaç arkadaşımla oraya uğramıştık. Orada bir bey amca kahvede biraz sohbet ettikten sonra bizi evine davet etmişti..Tabi davete icabet farzdır dedik bizde gittik...Allah razı olsun konuk ettiler gittiğimiz gibi hemen çayımız demlendi başladık sohbete..Elbette konu memleket meseleleriydi.Memleketteki durumdan yakınıyorduk tabi hepimiz.Sohbet derinleşince bir arkadaşım "ya Hüseyin emmi bazen şeytan diyor ki bu ülkeden çek git ! " demişti.O zaman söze o ana kadar hiç lafa karışmayan Esma nine karıştı...Esma nine önce gençliğinden dem tuttu. Bir dağ veya tepe ismi verdi köyün yakınlarında şu an ismini hatırlamıyorum. Ben dedi genç kızken eşekle oradan odun taşırdım. Korka korka giderdik çocuktuk daha kayıp düşeceğiz diye. Her tarafımıza dikenler batardı. Böyle geçirdik yıllarımızı. Bizde çok kızdık ama küsmedik. Sizde küsmeyin oğlum dedi. Seven çilesiyle sever. Donduk kaldık tabi ne diyeceğimizi bilemedik. Esma ninenin yüzü çok nurluydu. Sizin gibi annelerimizin yüzü gibi. Şimdi sözde aydın olacak hali vakti yerinde olan zümrenin bölücülük ve ihanet kokan sözlerini duydukça Esma nineler gelir aklıma. Eğer ki bu gün yirmisin de bir asker şehit düşeceğini hissettiğinde babasına anam sakın üzülmesin hakkını helal etsin diye telefon açıyorsa. O genci bir ömrü helal yaşayan anneler yetiştirdiği içindir. Ben özü güzel sözü güzel annelerimizi ve onların sevdası Anadoluyu yazan kalemleri çok seviyorum...Yani diyeceğim o ki sizi çok seviyorum Afet ablacım sevgi ile kalın... Not: Esma nine yöresinin lehçesiyle konuşuyordu ama o lehçeye çok hakim olmadığım için yalınlaştırarak yazdım. Kusura bakmayın...
okan KİLİT tarafından 8/11/2012 1:41:01 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yaşamasını bilemedi isek bu ömrü suç kimin ki üstadem ? Hani hep genç kalacağız zannettik. Aldandık !! Oysa hepsi emanetti, artık birer birer gidiyorlar.. Hüzünlendim, kutlarım.
Sen çileden, şiirin tadından ,çifte kavrulmuş lokum misali olmuş arkadaşım.Yinede bu günlere şükür edelir.Kimbilir yarınlarda neler bekliyor bizi.Evlatlarının mürvetini görürsün inşallah. Kalpten kutlarım.