(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Zulme Rıza Zulümdür şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Zulme Rıza Zulümdür şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ne yazık ki özden de dua etsen zalimler kahrolmuyor.... Zalimlere rıza göstermenin zulüm olduğunu Kur'an söylüyor ... Zalimlerle kol kola girenlere ne demeli Halil Bey, Hak bayrağı nasıl yükselir ? Dünyalık uğruna Haçlı zihniyetiyle sarmaş dolaş olanlara ne demeli ? Akıl ve vicdan tutulmasının olduğu yerde ne din kalır ne iman ... Kalır, modern putçuluk kalır ... .......... Atatürk ne diyor: " Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir. Ben milletimin en büyük ve ecdadımın en değerli mirası olan bağımsızlık aşkı ile dolu bir adamım. Çocukluğumdan bugüne kadar ailevî, hususî ve resmî hayatımın her safhasını yakından bilenler bu aşkım malumdur. Bence bir millete şerefin, haysiyetin, namusun ve insanlığın vücut ve beka bulabilmesi mutlaka o milletin özgürlük ve bağımsızlığına sahip olmasıyla kaimdir. Ben şahsen bu saydığım vasıflara, çok ehemmiyet veririm. Ve bu vasıfların kendimde mevcut olduğunu iddia edebilmek için milletimin de aynı vasıfları taşımasını esas şart bilirim. Ben yaşabilmek için mutlaka bağımsız bir milletin evladı kalmalıyım. Bu sebeple milli bağımsızlık bence bir hayat meselesidir. Millet ve memleketin menfaatleri icap ettirirse, insanlığı teşkil eden milletlerden her biriyle medeniyet icabı olan dostluk ve siyaset münasebetlerini büyük bir hassasiyetle takdir ederim. Ancak, benim milletimi esir etmek isteyen herhangi bir milletin, bu arzusundan vazgeçinceye kadar, amansız düşmanıyım. ” ................ Bir Hadis-i Şerifte; " Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır " diye buyuruyor Peygamberimiz ... Bağımsızlık ve özgürlük duygusundan yoksun, hayatı midesinden ibaret olan insanlar ne tür bir inancın temsilcisi olabilirler.. ......... Dileklerine katılıyorum fakat, önemli olan bunun nasıl olacağıdır. Atatürk'e ve milli mücadeleye dil uzatan, küçümseyen hatta hakaret eden zihniyetler ne iş yaparlar, kime hizmet ederler. ............. Allah doğruların yardımcısı olsun ... Teşekkürler GÖZÜNE ACI YAŞ DEĞMESİN ...
çok haklısınız üstadım.Zulme rıza elbette zulümdür. Bu gün İslam aleminin başına ne geldiyse, bu adamsendecilikten gelmekte. ama bilmiyorlarkı zalim sıraya koymuş her birini tokatlamakta. Akıllı olmayan toplumlar diğer toplumlara sömürge olmaktan kurtulamazlar. anlamlı çok güzel bir manzum eser. kaleminiz daim olsun.
" güçü olanın olmayanı ezmesi... " dinimizde kötülerin kötüsü olarak ifade edilir. Önemli olan "Hak, haklınındır" yoksa hak güçlünün olursa böyle olur.
Güzel yorumunuz ve duyarlı yüreğiniz adına selamlarımla Teşekkürler...
kaleminiz daim olsun saygimla....