Bu aralar it izi at izine karıştı, Özellikle dökülür ortaya bütün sırlar. Zincirini kıranlar ısırmaya yarıştı, Susturmak mümkün değil mütemadiyen hırlar. Salyaları akarak av ararlar sürekli, Ellerine geçeni yaralayıp gezerler. Çıkmıyor hadlerini bildirecek yürekli. Sesini yükselteni karalayıp gezerler. Dün dostunum diyenler bu gün azılı düşman, Tahammül mü kalmadı onurlu dik duruşa? Darbe üstüne darbe sırtını dönen pişman, Bu kadar kolay mıdır satılmak üç kuruşa?
İhtiyaç hasıl oldu artık aklı selime, Rol yapacak oyuncu kalmayacak filime.
Bazıları sahnede başrolde gerdan kırar, Kimse sormaz kardeşim bunun burda işi ne? İki satır karalar yağcılarını arar, Ahbap çavuş misali millet düşer peşine. Böyle öğrenmedik biz önce emek dediler, Çalışmaktan kimseye bir nazar atamadık. Toplanarak deveyi hamuduyla yediler, Kenardan parça kapıp yan gelip yatamadık. Utanmadan fitneyle kuyumuzu kazdılar, Tenekeyi sobacı, altını sarraf bilir. Yüzlerinden maskeler açıldıkça azdılar, Elbet bir gün sahnede bize de sıra gelir.
Sükût altındır derler kilit vurdum dilime, Bu komedi bitmezse kalem yasak elime.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şaşıyorum şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Şaşıyorum şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiirinizi okuduğumda Nazım TEKTAŞ hocanın şu mısraları aklıma geldi..Bu şiiri sizde mutlaka biliyorsunuzdur. Fakat bu şiirinizin altında yorum olarak güzel duracağını düşündüğümden yazmak istiyorum...TEKTAŞ hoca demiş ki..
Sele yatak olma damlaya kab ol Gülüşte mest olma gamda bitab ol Cehlemekte bulma ilme kitab ol Seni saklayacak bir raf bulunur elbet.
Atlas seccade ol sakın çul olma Yaradandan gayrısına kul olma Geçer akçe diye varıp pul olma Altından anlayan sarraf bulunur elbet.
Çokluk cezbetmesin gönlünü sakın Okunu bağrına gönder afakın Önce yalnız başlar bu yolda akın Sonrradan arkanda bin saf bulunur elbet
Acı çek hor görül yan cayır cayır İçinde ne kadar zincir varsa kır Bir sabah güneşle doğacak huzur Kulda kusur mevlada af bulunur elbet
Ustaların kendilerini çırak olarak görmeleri usta olduklarındandır...Abdurrahim KARAKOÇ hoca çırak olarak kalmasaydı hece şiirinin ustası olarak anılır mıydı ? Siz gerçekten güzel şiir yazıyorsunuz. Ben güzel olanın gönüllerde yerini bulacağına inananlardanım sevgi ile kalın...
Güzel bir şiir okudum gönül sayfanızdan yüreğinizin sesi taaaa kulaklarıma kadar geldi,yüreğiniz çoşmuş kaleminiz yazmış,yüreğine sağlık,kaleminiz daim olsun.Dünyadaki şu saatte parlayan yıldızları sayfanıza döküyorum,dünyadaki en güzel çiçekleri size taktim ediyorum,sayfanıza gelip sizi onore eden değrli dost kalemlere saygı ve selamlarımı gönderiyorum,kabul görmesi temennisiyle,
Üstadım tebrikler drekt bir hiciv umarım alınması gerekenler okuyup almıştır üstüne okuyup düşünmemek mümkün degil emeginiz var kaleminiz daima dik olsun selam ve dualarla sayğılar
Gerçeklerin anlatıldığı harika dizelerdi.Dile kilit vurursan o güzel şiirleri nasıl okuyacağız. Daha çok şiir kitabı bekliyoruz. Kutlarım güne düşen şiirini ve seni. Selam ve sevgiler.
Dün dostunum diyenler bu gün azılı düşman, Tahammül mü kalmadı onurlu dik duruşa? Darbe üstüne darbe sırtını dönen pişman, Bu kadar kolay mıdır satılmak üç kuruşa?
Sükût altındır derler kilit vurdum dilime, Bu komedi bitmezse kalem yasak elime.
üzgünüm şairim ama bu komediler bitmeyecek... habiller olduğu sürece kabilde olacak. kötüler olmazsa iyinin kıymeti bilinmeyecek. karanlığın kaynağı yoktur bilirsin. aydınlık olmadığı için karanlık vardır, sen olmazsan onlar var olmaya devam edecekler. sen susarsan onlar sesini hada bir yükseltecek. şair susmasın ki yüreğimiz susuz kalmasın. yüreğine sağlık şairim.
Selaaaammmm DUR ! Ancak bu kadar yorum yapılır.Allah u Tealanın selamı üzerinize olsun İnşallah.Bu Yüreğe,bu kaleme,bu kalemi tutan bileğe zeval gelmez inşallah.Bu şiire ancak Maddi ve Manevi Selam dururum.
Şiiriniz gülümsetti şair:) tabi buruk bir gülümsemeydi bu...ne kadar doğru şeyler anlatmışsınız...ancak ben derim ki, yine de kilit vurmayın siz dilinize...zira sahneden ayrılması gereken siz gibi değerli şairlerimiz değildir...güzel ve anlamlı bir taşlamaydı, ben de biraz taş toplayıp, size eşlik edebilir miyim:)
güne düşen anlamlı ve güzel şiirinizi içtenliğimle kutluyor, daha nicelerini diliyorum değerli şair...sevgi ve saygımla...
Sevgili Yıldız, tek düşüncesi şiir olmayıp, sağa sola çamur atmak, üç kelimeyi oradan, beş kelimeyi buradan aşırıp şiir yapanlara çok güzel bir gönderme olmuş.
Emeği ile şiir yazan elbette görülüp değeri bilinmeli. Ha, bu demek değil ki, hiç kimse yardım almasın. Alsın elbet ama amacı şiir yazmaksa. Yok, amacı şiir yazmak değil de gerdan kırıp her zaman başrol oynamaksa çekilsin sahneden, gerçekten canla başla şiire emek verenlere bıraksın meydanı.
Değerli hocalarımız söylenmesi gerekenleri çok güzel söylemişler zaten. Şiirin çok güzel ama final şiire uysa da sana uymamış. Yazmaya devam, sen şairsin çünkü…
Sevgili arkadaşım bilip sustuklarımız değil mi bizleri üzen. Emeğe saygı olmalı ama fitneyle, yalanla onu da harcıyor bazı kişiler göz göre göre.Çok teşekkür ederim, sevgiler.
Hanımefendi bir şiir içinde gergin bir konu bu kadar mı rahat anlatılabilir, PES ! yani ... Yüreğinize dilinize elinize şiir yakışıyor. Şiirinizin finalini şiire uygun bulmakla birlikte, size uygun bulmadığımı zaten bilirsiniz ama ifade etmemde sakınca olmaz. Bir süredir ben de defterden ıraktım yeni gördüm.Çok beğendim.Gerçi beğenmesi gerekenler de beğenmişler tabii.. :)) Tebrik eder saygılar sunarım.
Yaşadığım bölgede güneyden esen rüzgârlar çöl fırtınalarıyla havaya karışan toz bulutlarını bölgeye taşır. Bir sabah kalktığınızda yaşadığınız şehrin tamamının bir toz tabakası altında kaldığını görürsünüz. Bu toz tabakası renkleri bozar. Çiçekleri kirletir. Bütün güzellikleri örter. Elinizi nereye vursanız yıkamak zorunda kalırsınız. Şiir gönüllerin vatanıdır. Allah'ın dilidir. Çünkü, Kur'an'ı Kerim de şiir şeklinde gönderilmiştir. Bu nedenle şiire saygılı olmak kendini bilen toplumların, kendi öz değerlerine sahip olmayı düşünen insanların üzerinde ciddiyetle durmaları gereken bir konudur. Bir milleti yok etmenin en kolay yolu önce dilini, sonra da kültürünü bozmaktan geçer. Güzel sanatlar arasında Türk halkının en çok değer verdiği, toplumun bütün kesimleri tarafından okunan ve dinlenen sanat eserleri şiir ve müziktir. Artık yayınevleri şiir kitaplarını yayınlamıyor. Kitapçılardaki şiir kitapları raflarda eskimekte. Türk halkı okuyormuş gibi yapsa da şiir okumuyor. Ben şiir yazıyorum veya şairim diyenlere normal gözle bakılmıyor. Çünkü internet ortamı, kitap yapmanın kolaylığı, ahbap çavuş ilişkileri, gruplar halinde toplanarak körlerle sağırların birbirlerine alkış tutmaları, normal yaşamında gururunu tatmin edemeyenlerin net ortamında alkış toplayarak kasılmaları ve daha birçok neden yüzünden şiir dibe vurmuştur. Yeteneği olan, donanımlı, şiiri ciddiye alarak bu yolda ömür tüketmiş, edebi mühendislik bilgilerine vakıf, çok güzel şiirler yazanlar artık şair değiller. Parası ve gücü olan, yalakası bol, yetenek ve donanımı sıfır binlerce kişi kitap yaparak ve yaptıkları kitapları satarak şair olmayı başarmışlardır. Bunlar arasında ülke çapında adını duyurmuş bazı edebi kurum ve kuruluşların başkanları ile yönetimleri de var. Paran varsa şairsin. Paran yoksa değilsin. Ben gerçek şairlerin hiçbir zaman zengin olamayacaklarından eminim. Şairlikle para bir arada bulunmaz. Türk Edebiyatında eskiden yaşamış şairlerin hayatlarını inceleyiniz. Hemen hepsi de hayatı boyunca para kazanmamıştır. Mesela Necip Fazıl Kısakürek babadan kalan büyük bir serveti şairlik yolunda harcayıp tüketmiştir. Bu şekilde olan, yaşayan veya ölmüş çok şair tanımaktayım. Kısaca yaşadığımız çağda parası olanın şair olması edebiyatı ve şiiri kalem terörüyle yok etmekten başka bir şey değildir. Para konusu sadece bir örnek. Şiiri sabote eden o kadar çok ve farklı sebepler var ki, anlatmakla bitmez. Tekrar edeyim. Net ortamı, herkesin şairliğe soyunması, ahbap çavuş ilişkileri, yeteneksiz kişilerin bol bol kitap yapması, edebi hırsızlıklar, dilini, dilinin özelliklerini, noktalama işaretlerini ve imla kurallarını bile bilmeden şiir yazılması, şiir kurallarından habersiz kişilerin abide haline getirilmesi gibi binlerce sebep yazımın başında sözünü ettiğim çöl rüzgârları gibi gerçek şiirlerin üzerini kalın bir toz tabakasıyla örtmüştür. Ne yazık ki, gerçek şairler ve gerçek şiirler de bu toz tabakası altında görünmez hale gelmiştir. Ben şair olacağım diyen kişiler Taptuk Emrenin dergâhındaki Yunus gibi olmalı, bulunduğu yeri, konumunu ve haddini bilmelidir. Şiirde ermiş olduğunu kendisi söylememeli, bu konuya vakıf olan değerler şairlik kaftanını ona zorla giydirmelidir. Bu konuyu işleyen bir şiir de benim var. Uygun zamanda sizlerle paylaşacağım. Of’lu dostum, Yıldız Hanım ve ben başta olmak üzere şiirin bünyesini saran hastalıklardan muzdarip çok kişi var. Bu hastalığın tedavisi konusunda edebiyat sitelerine düşen önemli görevler vardır. Kral çıplak demek de şairliğin gereklerinden biridir. Yıldız hanımı kutluyor, başarılı çalışmalarının devamını diliyorum.
Değerli hocam, Şiirlerimi kitapta toplamaya karar verdiğimde bana ilk söylediğiniz kitabın içi dolu olmalı sözüydü.İlk söylediğinizde anlamamıştım sonuçta bir sürü şiirim vardı ve onlar bir değil iki kitap bile yapardı. Sonra anladım tabi kitap geleceğe bırakacağımız mirastı ve içeriği en iyilerle dolu olmalıydı.Sonuçta iki kitaplık şiirimden bir kitap yapacak şiir çıktı. İçi dolu mu tabi buna okuyanlar karar verecekler.Bizim kalemlerimiz sizler gibi ustaların yol göstermesiyle bu yolda ilerledi ve hala ilerlemeye çalışıyor.Engel olmaya çalışanlara inat ne mutlu sizi tanımışım ve engin derya olan şiir bilgilerinizi benimle paylaştığınız için çok teşekkür ederim. Sonsuz saygılar ustam.
Sevgili toprağım Ne yalan söyleyeyim bende şaşırıyordum eskiden. Ama saydığınız olumsuz öreklerde o kadar haklısınız ki ne yana dönsek bir fırıldak ( ŞAŞIRMAMAYA BAŞLADIM) Sanırım toplumun büyük çoğunluğu da kanıksadı ki böyleleri revaçta ortamda. :(((((( Malesefki çok çok haklısınız.Harike bir sostyal hicivdi okuduğum.Kendi içinde çapraz uyaklı 12'lik bloklar bambaşka bir hava vermiş dizelere. Alkışladım güne düşen güzelliği
söylenmesi gerekenleri zaman zaman böyle değerli kalemlerden okumak "daha ölmedik dedirtiyor" kalemin yüreğin var olsun yıldız hanım. şiiriniz hak ettiği yerde hemde fazlası ile hak ettiği. canı yürekten taktir ve tebriklerimle. selamlar
Değişik metinlerle yazılıp çizilse de şahsen Mehmet Nacar ağabeyin:
“ NE GÜNLERE KALDIK EY GAZİ HÜNKÂR. EŞEK HÜKÜMDAR OLDU KATIR MÜHÜRDAR ''
kaydının daha sağlam olduğunu düşündüğüm bir yanı hiciv diğer yanı ironi olan girizgâh bölümünün oldukça dikkat çekici olduğunu söylemeliyim Yıldız Hanım.
Taşlar yerli yerinden oynayıp izlerin birbirine karıştığı, dengelerin alt üst olduğu, itibarın ehliyet ve ehillere uzak kaldığı, makamın ve mevkiin şaklabanlara ikram edildiği bir süreçte isyan noktasına gelen haklı seslerin rağbet görüp görmeyeceği, duyulup duyulmayacağı konusunda ciddi endişelerim olsa da elbette yazmaktan vazgeçmek gibi bir düşünceye katılmıyorum.
Yazılmalı!
Özellikle hece şiiri yazan, yazmaya çalışan, hece denemeleri yapan arkadaşlara takdir, teşvik, uyarı, , eleştiri bağlamında yaptığımız yorumları şairin cinsiyeti ile bağlantılandırmaya çalışan ve bunun dedikodularıyla zamanlarını anlamlandıran (!); nâsa göre beyinsiz, bana göre eksik beyinlerine kafadan başka yerde yer bulmaya çalışan akl-ı evvellere söyleyecek sözümüz elbette olmayacaktır. Biz işimiz yapacağız onlar da kendi işlerini. Ve, doğru bildiğimiz yolda azimle devam edeceğiz!
“ ne anlatılırsa anlatılsın dinleyenler kendi kapasitelerince ve işlerine geldiğince anlamaya çalışacaklardır “ gerçeğine bir kere daha vurgu yapmayı da doğrusu çok anlamlı bulmuyorum ama:
“ Sükût altındır derler kilit vurdum dilime, Bu komedi bitmezse kalem yasak elime. “
Demenin de onları çok ciddiye almak olduğunu düşünüyorum. İnanın buna değmezler!
Değerli hocam, Beni ve çevremdekileri üzen konulardı şiir kendi çapımda anlatmaya çalıştım. Düzelecek mi sanmıyorum ama iyi ki sizin gibi tek düşüncesi şiir, şiire ve şaire katabilecekleri olan kişileri tanımışım. Kazancım ve mutluluğum bu yöndedir.Çok teşekkür ederim, sonsuz saygıyla selamlar.
Gerçek samimi olanlar, ciddi bir şekilde kendini sanatına adayanlar er geç eleğin üstünde kalanlar olacaktır. sen et eylik at denize, balık bilmezse hlik bilir sözünü hatırlattı bana saygımla
Hepimizin gönüllerine tercüman olup had bildiren bir şiir yazmışsınız. Duyguların dizelere aktarımı çok güzeldi.Duyarlı ve cesaretli kaleminizi kutluyorum
Bizler buraya dedikodu yapmak için gelmiyoruz.Duygularımızı aktarmaya ve kalem dostlarımızın da şiirlerindeki duyguları paylaşmaya geliyoruz. Taraftar toplamak ne demek anlayamıyorum.Burası maç sahası değil ,edebiyat platformu.
Sanat sanat içindir.Kaleminiz var olsun. Şiir günün seçkisine çok yakışmış.Tebrik ediyor selam sevgilerimi gönderiyorum.
gül peri tarafından 7/2/2012 2:00:36 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sükût altındır derler kilit vurdum dilime, Bu komedi bitmezse kalem yasak elime.
KALEM YASAK OLMAMALI İT ÜRER KERVAN YÜRÜR DOST AKLI SELİM OLAN KENDİNİ TAŞIMALI BANADA İKİ ARKADAŞ ÜÇ AY BOYU SATAŞTILAR AMA ORALI BİLE OLMADIM SONRA YOK OLUP GİTTİLER...BURASI KALEM MEYDANI ER MEYDANI DEĞİL Kİ ÇIKASIN KARŞILARINA BUNLAR ONADA GELEMEZLER YA DAYAK YEMEMİŞLER YA SAYI SAYMASINI BİLMEZLER DOST ONUN İÇİN KALE BİLE ALMAYA DEĞMEZ SEN BU ŞİİRLE YAPAMIYACAKLARINI ZATEN YAPMIŞSIN 14 HECELİ=7+7 KALIBINDA 12 ŞER SIRALI ŞİİRİ ZOR BECERİRLER GÖNLÜNÜ FERAH TUT KAL SEVGİLERDE ESENLİK İÇİNDE...
Bir dostum daha patlamış sonunda benim gibi, herkes sahte gülücükleri, yalan ve karşılıklı methiyeleri, yalanı, dolanı, entrikayı bir kenara koysa.
Dostluklar samîmi, paylaşımlar içten olsa, şiirlere harcansa dedikoduya harcanan zaman daha bir özenle, daha bir emekle yazılsa, herkes elinden geldiğince birbirine yardım etse tadından yenmez bu defter, boşa gitmez verilen bunca emek.
Emek emek işlenmiş çok güzel bir şiir ve çok haklı serzenişlerdi değerli dostum.
çok haklı manidar kıymetli ve edebi üslubu çok seçkin bir paylaşım olmuş çok çok güzeldi gönlün kalemin dert görmesin uzun zaman sonra sana bir dost selamı gönderiyorum kabulunu umarak sevgiyle...
Merhaba Yıldız hanım.Güzel bir tepki, güzel bir dikkat çekmeydi yürek sesiniz.Gerçekleri gözler önüne seren paylaşımınızı alkışlıyorum.Gönül dolusu selam ve saygılarımla ..