Döne döne bir güzele vuruldum, Koşa koşa hep peşinde yoruldum, Boz bulanık aktım aktım duruldum, ……..Dizlerimin bağı koptu nazlı yar, ……..Sen gülersin ben çekerim ahu zar.
Bir tebessüm etsen bana olmaz mı? Kara bahtım bir gün olsun gülmez mi? Yanıyom da can sevdiğim gelmez mi? ……..Dizlerimin bağı koptu nazlı yar, ……..Sen gülersin ben çekerim ahu zar.
Gezdim gezdim hep yolları bitirdim, Bir derdimi bende bine getirdim, Buldumudu nazlı yâri yitirdim, ……..Dizlerimin bağı koptu nazlı yar, ……..Sen gülersin ben çekerim ahu zar.
Hasret vurdu kollarımı açamam, Aşk tatlıdır sağa sola saçamam, Bekle ömrüm yol uzadı kaçamam, ……..Dizlerimin bağı koptu nazlı yar, ……..Sen gülersin ben çekerim ahu zar.
Yol sorarım yüzde kalmadı astar, Kadir Mevla’m banim yolumu göster, Sevdi Cemal aşkta zaferi ister, ……..Dizlerimin bağı koptu nazlı yar, ……..Sen gülersin ben çekerim ahu zar.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AHU ZAR NAZLI YÂR (TÜRKÜ) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AHU ZAR NAZLI YÂR (TÜRKÜ) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Değerli Cemalettin Hocam, güzel bir şiir okudum gönül sayfanızdan,yüreğiniz çoşmuş kalem yazmış duygu yüklü güzel bir şiirdi,size diyorum ki Gönlünüz hüzün görmesin,yüreğiniz sevgi cebiniz para dolsun,yüce yaradan sağlık ve sihhat versin. dünyadaki tüm mutlulukları size gönderiyorum tüm güzel çiçekleride sayfanıza bırakıyorum,kaleminiz daim olsun.
Üstadım şiir çok çok güzel. Bir sorun varki kafama takıldı, şiirinizi bir kaç kez okudum. Yazan usta olunca sormadan edemiyom.. ;) Şiirinizde "yanıyom(yanıyorum)" ve "buldumudu(bulmuştum)" şeklinde iki ifade kullanmışsınız. Şiirin kalan kısmının tamamı "vuruldumudu, yoruldumudu, çekiyom" vs gibi devam etse zannımca sorun olmayacak. Heceye uysun diye bu şekilde yazmış olmanız da nasıl desem, olmaz işte üstadım.
Yol sorarım yüzde kalmadı astar, Kadir Mevla’m banim yolumu göster, Sevdi Cemal aşkta zaferin ister, ……..Dizlerimin bağı koptu nazlı yar, ……..Sen gülersin ben çekerim ahu zar.
Gerçekten harika bir türkü olmuş, yürekteki sevginiz size çok güzel bir esere imza atmanızı sağlamış, hayranlıkla okudum, yüreğinize sağlık Cemalettin hocam, gönülden kutluyorum, dilerim bestesini de dinlemek nasip olur. Esen kalınız huzur ve mutlulukla...
harika dizeleriniz için kutlarım.kaleminiz daim olsun değerli hocam.. ...ayrıca........ ......Yazan yorumlayan dostlarla paylaşan yürek sahibine saygılarımla... ......Sağlıkla ve mutlulukla kalın ... ... ... ... ... ... ....
LESKÜY NARUT tarafından 6/26/2012 11:33:05 PM zamanında düzenlenmiştir.
Gezdim gezdim hep yolları bitirdim, Bir derdimi bende bine getirdim, Buldumudu nazlı yâri yitirdim, ……..Dizlerimin bağı koptu nazlı yar, ……..Sen gülersin ben çekerim ahu zar.
Hasret vurdu kollarımı açamam, Aşk tatlıdır sağa sola saçamam, Bekle ömrüm yol uzadı kaçamam, ……..Dizlerimin bağı koptu nazlı yar, ……..Sen gülersin ben çekerim ahu zar.
Yol sorarım yüzde kalmadı astar, Kadir Mevla’m banim yolumu göster, Sevdi Cemal aşkta zaferin ister, ……..Dizlerimin bağı koptu nazlı yar, ……..Sen gülersin ben çekerim ahu zar.
Hem duygulara,hem de göze hitab eden güzel bir şiir olmuş kutluyorum kaleminize sağlık selamlar..........
Selam şaiir can özünden kaleminden dükülen Her satırın ayrı bir güzeliği olan bir eserini candan tebrik ederim özündeki bilge emek kalemin susmasın dilekleriyle candan tebrik ederim kutlarım,,, ,,,,,
Bir tebessüm etsen bana olmaz mı? Kara bahtım bir gün olsun gülmez mi? Yanıyom da can sevdiğim gelmez mi? ……..Dizlerimin bağı koptu nazlı yar, ……..Sen gülersin ben çekerim ahu zar. ********************************************** Evet! Türkü tadında çok çok hoş mısralarda gönül çağlamış.. Efendim, takdirlerimle...
"Kimse geçmişinin kötü yönlerini yok edecek kadar sihirbaz değildir"...azap
sevdiğim, tüm hasret duygular da ben ağlayabilirdim! eğer gönül sevgim, derinlerden bana erkekler dik durmalı demeseydi
sevgide ektiklerini, ancak biçebilirsin yar aldığın sevgi, verdiğin sevgi kadar olunca dünyaya gelişin, ilk şartındadır zaten yaşamının hayatta sana verdiği, tüm değerler zaman bile, buna uyar ve akıttığın sevgin kadardır insanlığın
yaşamının izleridir, seni kovalayacak olan bir an, kıvırmak isterse de canın iyi düşün ki karşındaki, sana güven duyduğu kadar yaşar anlar ay’ın geceye şavkını akıttığı anlar da, yaşanır yalnızlık kör bir karanlıktır, sensizlik
sevgilim duyduğum hasretimin, çokluğu kadar uzağım ve o sevgimin özlem kazanının kaynadığı, kadardır yakınlığım sevgide unutma ki duygu damlalarının, sana yağdığı kadar ıslaksın ondandır sırılsıklamlık ortada cıs cıbılsın
gönül deminin seni ısıttığı kadar da, sıcak kalacaksın yar özünden koptuğun anlar, kadardır yalnızlık ve sen, hissettiğin kadar sensin sevginin sana güzelliğini, hissettirdiği kadar doğar mutluluk
ben ki kelepçelendim sevgine, istekle yar tutmayın gözlerimi, ellerimde kalsın görsün gönlümün demi, o gebe kalındığı anı ciğeri söküp alışta, aşk’la od’um yansın
ve bu alemi benim, sevgi dolu şiirlerim sarsın sen her an da, güzel ve özelsin yar her damlanda da, zaman taşır beni sana tenin bana neden, daima yeni varlığımın can damarı, sensiz asla tanımasınlar beni senle, ancak ben varım
ölümüne, çaresizim işte sensiz biçare ve sahipsiz bak işte, tüm geleceğimle pes ettim önünde çekiliyorum özümle bir damla, kanlı göz yaşıyla beynime çakılan keşkilerimin kör biçareliğinde içimdeki çocukluk isyanları kabarıyor ve tepiniyorum gel de bir bak ki, beynimin içini sen kazıdıkça yar Yine de, senle yaşıyorum... _____________________TEK KELİMEYLE HARİKASINIZ SAYGILARIMLA...
Döne döne bir güzele vuruldum, Koşa koşa hep peşinde yoruldum, Boz bulanık aktım aktım duruldum, ……..Dizlerimin bağı koptu nazlı yar, ……..Sen gülersin ben çekerim ahu zari.
Bir tebessüm etsen bana olmaz mı? Kara bahtım bir gün olsun gülmez mi? Yanıyom da can sevdiğim gelmez mi? ……..Dizlerimin bağı koptu nazlı yar, ……..Sen gülersin ben çekerim ahu zar.
Gezdim gezdim hep yolları bitirdim, Bir derdimi bende bine getirdim, Buldumudu nazlı yâri yitirdim, ……..Dizlerimin bağı koptu nazlı yar, ……..Sen gülersin ben çekerim ahu zar.
Hasret vurdu kollarımı açamam, Aşk tatlıdır sağa sola saçamam, Bekle ömrüm yol uzadı kaçamam, ……..Dizlerimin bağı koptu nazlı yar, ……..Sen gülersin ben çekerim ahu zar.
Yol sorarım yüzde kalmadı astar, Kadir Mevla’m banim yolumu göster, Sevdi Cemal aşkta zaferin ister, ……..Dizlerimin bağı koptu nazlı yar, ……..Sen gülersin ben çekerim ahu zar.
Selamlarımla...