(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜLE GÜLE ÜSTÂDIM. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜLE GÜLE ÜSTÂDIM. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Uzun zamandır yoğun bakımdaydı. Ben kendisini toparlayacağına çok inanmıştım.Bir destanın hikayesi buraya kadarmış demek...Çok büyük bir şairdi..Şairden ziyade bu milletin adamıydı...Dizelerinde Vatan sevgisi milli duygular öyle popülerlik olsun diye değil, ülkesinin her türlü ıstırabını kendi çilesi olarak bildiğin dendi...Kendi fikrinden olmayan insanlarında sevgisini saygısını kazanmıştı..Onun için birliğimize ve dirliğimize sahip çıkan her insan dosttu.Hangi ideolojinin mensubu olursa olsun...Ben şahsım adıma konuşayım..Bugün iyi kötü şiire benzer bir şeyler yayınlıyorsam, Karakoç baba gibi yazma isteğin dendir..Çocukluğumdan bugüne kadar, onun şiirleriyle büyüdüm. Onun şiirlerini türküleştiren sanatçıları dinledim.Millet ve vatan sevgisi için bir ömür boyu hedefte durmanın çilesini şu mısralarından öğrenmiştim.
Aynalara baktım korku gösterdi Saatler her sabah kırkı gösterdi Namlular nişanlar Türk'ü gösterdi Hayatım boyunca hedefte durdum
Gül sundum yediler koklamadılar Armağan can verdim saklamadılar Gittim gelir diye beklemediler Kaybolan gölgemi yollara sordum
Getirdim yanıma ay'ı bir karış Ölçtüm ki dağların boyu bir karış Şehiri bir adım köyü bir karış Damlada denizdir en küçük derdim
Savurdum eledim seçtim zamanı Yaprak yaprak tel tel açtım zamanı Haftada üç asır geçtim zamanı Nereye gittimse zamansız vardım
Yırtıldı ruhlara çizdiğim resim Yazık kulaklara sığmadı sesim Yaşadığım şimdi beşinci mevsim Çağın çilesini sırtıma sardım.
Vatansever bir yüreği kaybetmek..En çok da vatanın bu bayrağın zoruna gitmiştir..Şu mısraları da yazmadan geçemeyeceğim.
İNCİTME
Gölgesinde otur amma Yaprak senden incinmesin. Temizlen de gir mezara Toprak senden incinmesin.
Yollar uzun, yollar ince Yol kısalır aşk gelince Yat kurban ol İsmail’ce Bıçak senden incinmesin.
Burdayım de ararlarsa Doğru söyle sorarlarsa Tabutuna sararlarsa Bayrak senden incinmesin.
İl göçsün göçtüğün vakit Yol yansın geçtiğin vakit Suyundan içtiğin vakit Irmak senden incinmesin.
Toz konmasın sakın sana Hakkı geçer halkın sana Gücenmesin yakın sana Uzak senden incinmesin
Eminim bugün bayrakta, toprakta, millette çok incindi..Biz ondan razıydık, Allah' ta ondan razı olsun.Onu yazmaya sayfaların yetmeyeceğini bildiğimden, yazımı Mahsuni Şerif'in Karakoç babaya yazdığı bir şiirle noktalamak istiyorum..
Elbistan yiğidi Karakoç baba Kumanyalar bizde azık değil mi Bizim yöremizin gerçek diliyle Haksıza gözümüz kızık değil mi
Atına binmeyi bilmeyen tatar Kendi hayalinde ciritler atar Beşimiz tok on binimiz aç yatar Böyle bir sisteme yazık değil mi
Sülalem sermedi yırtılmış sergi Vallahi dediğim değildir yergi Hırsıza kaç kurtul yoksula vergi Böyle bir adalet kazık değil mi
Az değildir Karakoç'tan aldığım Boşamıydı Mahsunilik bulduğum Sen ben söylemessek kurban olduğum Bizde ki ozanlık bozuk değil mi.
Ne güzel ifade etmissiniz duygularınızı,yürek çoşmuş kalem yazmış,başarılarınızın devamını dilerim,kaleminiz daim olsun,yüreğiniz sevgiyle,yaşantınız huzurla dolsun.