Son günlerde KÜRTAJ dolaşır dilden dile Cana kasıt eder öldürür bile bile Anlat halkta bilsin aydınlat ilden ile Bir can yarattığın mı var bu kasıt niye ?
Farkı nedir cenin, karnında çocuk olur Yüzü,gözü,agzı insandır ölüm odur Yaşam hakkı yokmu dogursan sevap budur Bir can yarattığın mı var bu kasıt niye ?
Kimi karşı çıkar, kimisi yaşam hakkı Orta yolu yoktur, başbakan buna taktı Eğri, doğru nedir, milletin yetmez aklı Bir can yarattığın mı var bu kasıt niye ?
Hoca vaaz verir, KÜRTAJ günah diye Dünya yasak etmiş, halkımız sorar niye Değer kımet bilmez, ALLAH vermiş hediye Bir can yarattığın mı var bu kasıt niye ?
Cahil bilmez bunu, kadını etmiş köle Giyer yırtık paça, saçına sürer jöle Sorar cenin nedir, umursamaz kim öle Bir can yarattığın mı var bu kasıt niye ?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
K Ü R T A J şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
K Ü R T A J şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Son günlerde KÜRTAJ dolaşır dilden dile Cana kasıt eder öldürür bile bile Anlat halkta bilsin aydınlat ilden ile Bir can yarattığın mı var bu kasıt niye ?
Farkı nedir cenin, karnında çocuk olur Yüzü,gözü,agzı insandır ölüm odur Yaşam hakkı yokmu dogursan sevap budur Bir can yarattığın mı var bu kasıt niye ?
Kimi karşı çıkar, kimisi yaşam hakkı Orta yolu yoktur, başbakan buna taktı Eğri, doğru nedir, milletin yetmez aklı Bir can yarattığın mı var bu kasıt niye ?
Hoca vaaz verir, KÜRTAJ günah diye Dünya yasak etmiş, halkımız sorar niye Değer kımet bilmez, ALLAH vermiş hediye Bir can yarattığın mı var bu kasıt niye ?
Cahil bilmez bunu, kadını etmiş köle Giyer yırtık paça, saçına sürer jöle Sorar cenin nedir, umursamaz kim öle Bir can yarattığın mı var bu kasıt niye ?
TUNCAY
Cana kastetmenin günahının olduğu aşikardır ançak bunun bu kadar milli sorun haline getirilmesini anlayamıyorum Kalemin daim olsun usta saygılar selamlar
Benim anlatmak istedigimde bu zaten herkesin dilide dolaşır oldu kürtajı yasalarla belirlemek ve sınırlarını çizmek gerekiyor hangi hallerde yapılması zorunludur .
degerli yorumunuz için teşekkür ederim saygılar sunarım.
Sağdan soldan yaygaralar yapılyor efendim kürtaj yasağı kadınlara haksızlıkmış ne yani isteyen istediği gibi sokaklarda dölensin nasılsa kürtaj denen bir şey var
diyanet işleri son noktayı koymasaydı devam edeckti bu yaygaralar
kesinlikle yasaktır diyor kitabımız
tabii ki anne sağlığı da önemli zaruri durumlarda uygulanabilir ancak
Kitabımızda yasak birde bunu yasalarla belirlememiz gerekiyor sınırlarınıda iyi çizilmesi lazım tabiki anne saglıgını tehdit eden unsurlarda kürtaj yapılabilir günümüzde o kadar dogum kontrol yöntemleri varken halile kalıp kürtaj yaptırmak dogru degil bu cinayettir.
Hoca vaaz verir, KÜRTAJ günah diye Dünya yasak etmiş, halkımız sorar niye Dğer kımet bilmez, ALLAH vermiş hediye Bir can yarattığın mı var bu kasıt niye ?
Cahil bilmez bunu, kadını etmiş köle Giyer yırtık paça, saçına sürer jöle Sorar cenin nedir, umursamaz kim öle Bir can yarattığın mı var bu kasıt niye ?
insan oğlu işine geleni yapıyor dost harika anlatmışsın gerçekleri kutlar sevgiler sunarım...
Hocam bir yasa çıkaracaklar ama nasıl bir yasa belli degil sınırları nereye kadar kürtjın içeriginden bahseden yok insanlar işine geldiginde günah diyor gelmediginde sevap diyor inşallah hayırlısı olur
yasal düzenleme olmadan bu konunun çözülmesi imkansız içerigi önemli olan sınırlar nereye kadar bunu bilmek gerekiyor duyarlı yüreginize ve yorumunuz için teşekkür ederim.
Çok doğru yazmışsınız değerli şair, bir can almanın, cana kasdetmenin neresi kabullenebilinir ki ? Bence bu konuyu mevcut hükümet ile ilişkilendirmek de son derece yanlıştır, konu fevkalade duyarlı ve insani, aynı zamanda da ilahi bir başlıktır, Allah göstermesin atılacak en küçük bir yanlış adımda söz konusu olan daha dünyaya gelmemiş onlarca günahsız candır. Ne var ki bazen bu canın doğmasına izin vermek doğmamasından çok daha vahim sonuçlara yol açabilir. Keşke öyle bir aşamaya gelinmese, keşke toplumumuz daha bilinçli ve kültürlü olsa ancak keşkelerle de olmuyor. Gerçekten hiç arzu etmediği halde ya da arzu etmesine karşın zamanlama itibariyle hazırlıksız yakalanan, maddi olarak ancak kendisini ve veya mevcut ailesini geçindirebilen bir ailede yeni bir çocuk belki mevcutlarında geleceğine mani olabilecektir. Rabbim elbet rızkını verir lakin o rızkı kazanabilecek fitratlar insanoğlundadır ama doğru kullana ama yanlış kullana. Demem o ki kesinlikle yasal düzenleme olmalıdır, bu konuda topluma da doktorlara da sınırsız bir keyfiyet sunulmamalıdır, ama madem hamile kaldın illa doğuracaksın, bunu baştan düşünüp önlemini alacaktın yaklaşımı da yanlıştır. Sanmıyorum ki hiç bir anne veya anne adayı ve dahi eşi güle oynaya çocuk aldırsınlar, gerçekten veballi ve çok zor bir durumdur bu. Hele ki siyasi polemik konusu hiç yapılmamalıdır, şahsınız için değil farklı düşünen kesim için diyorum. Velhasıl ciddi yasal düzenlemeler çerçevesinde serbest olabilmeli hem kürtaj hem de sezaryen, aksi yönde düşünen tüm arkadaşlara da saygılıyım. Ama hiç bir koşul altında bu konu ne bir entellektüellik göstergesine dönüştürülmelidir ne de dinimizi istismar edici aşamalara taşınmalıdır. Elhamdüllillah tamamına yakını müslüman bir ülkeyiz . Sonuç itibariyle çok ama çok zor bir konu.
Üzülmeyin bunlarda geçecek kendi sorunlarımızı kendimiz konumada gelecegiz ken öz anayasamızı yaparsak bilinki kendimizde artık birşeyler yapabiliyoruz.duyarlı rüreginize saglık
Çok teşekkür ederim etkili yorum olarak seçmeniz nedeniyle, bugün ben de bir kaç satır karalamıştım, bizlerin duyarsızlığı elin adamına malzeme oluyor, tabii ki bunda hem yoldaş hem de yandaş diye tanımlanan basının rolü de çok büyük. Hillary hanım lütfedip konuyu Başbakan'la tartışacak ve sanki neredeyse nota verecekmiş, Allah'ım ne durumlara düşürüyoruz kendimizi kendi elimizle, böylesine hassas konular milletçe içimizde çözülebilmeli elbet ama öncelikle halis niyetli bir duyarluılık gerekiyor, biz her konumuzu kendimiz çözeriz, dünya basınına madara oluyoruz yine, işte bunları kaldıramıyorum ve kendimizi suçluyorum.
bu konu birilerine baglanacak bir konu degildir.insanlık boyutu var herşeyden önce. yasa çıkarılacak deniyor ama yasanın içerigi hakkında bilgi verilmiyor kimler kürtaj yaptırmalı yada hangi hallerde kürtaj yapılmalı bu şu aşamada belli degil. bu konu yasal düzenleme olmadan zaten çözülemez. günümüzde o kadar çok doğum kontrol yöntemleri varken hamile kalıyorsa bir insan bu biliçsizligindendir
bu tamamen yasaklanmalı demiyoruz ama bunun bir sınırı olmalı tabiki kadınların mecburi durumlarda kürtaj hakkı var yada sezeryan hakkı var ama ortada tıbbi açıdan sorun yokken kürtaj yaptırmak cinayettir.
degerli yorumunuzu bizimle paylaştıgınız için teşekkür ederim
Günümüzde kürtaj cinayettir.neden diye sorarsanız günümüzde o kadar çok doğum kontrol yöntemleri varki bunları uygulamayıp hamile kalmak sonrada kürtaj yaptırmak cinayet tir.
duyarlı yüreginize ve degerli yorumunuza canı gönülden teşekkür ederim.
Cana kasıt eder öldürür bile bile
Anlat halkta bilsin aydınlat ilden ile
Bir can yarattığın mı var bu kasıt niye ?
Farkı nedir cenin, karnında çocuk olur
Yüzü,gözü,agzı insandır ölüm odur
Yaşam hakkı yokmu dogursan sevap budur
Bir can yarattığın mı var bu kasıt niye ?
Kimi karşı çıkar, kimisi yaşam hakkı
Orta yolu yoktur, başbakan buna taktı
Eğri, doğru nedir, milletin yetmez aklı
Bir can yarattığın mı var bu kasıt niye ?
Hoca vaaz verir, KÜRTAJ günah diye
Dünya yasak etmiş, halkımız sorar niye
Değer kımet bilmez, ALLAH vermiş hediye
Bir can yarattığın mı var bu kasıt niye ?
Cahil bilmez bunu, kadını etmiş köle
Giyer yırtık paça, saçına sürer jöle
Sorar cenin nedir, umursamaz kim öle
Bir can yarattığın mı var bu kasıt niye ?
TUNCAY
Cana kastetmenin günahının olduğu aşikardır ançak bunun bu kadar milli sorun haline getirilmesini anlayamıyorum
Kalemin daim olsun usta
saygılar selamlar